Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی نهاد نماز جمعه قم گفت: در اهداف میان مدت که شامل کادرسازی و تولید محتوا بوده‌ایم تنها در این واحد بیش از ۲۵ خادم خبری داشته‌ایم و به دنبال دستیابی به هدف بلند مدت یعنی فرهنگسازی، گفتمان‌سازی و ارزیابی کمی و کیفی نماز جمعه هستیم.

محسن زارعی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم، ضمن گرامیداشتدهه کرامت و به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور با تاکید بر اهمیت بعد رسانه ای نماز جمعه به عنوان ابزاری مقدس، پویا و زنده اظهار داشت: از زمانی که نماز جمعه شهر مقدس قم به مصلی قدس جابجا شده است بیش از یکسال می‌گذرد و برپایی واحدی به عنوان روابط عمومی-رسانه و رساندن آن به سطحی که درشان جایگاه این امر مقدس و مردم ولایتمدار و خصوصاً این شهر که دارای اهمیت بین المللی است کاری سخت بوده که تنها با نگاهی جهادی، خادمی و از جان و دل مایه گذاشتن میسر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی ستاد نماز جمعه قم بیان کرد: این واحد در نماز جمعه دارای افق سالانه بوده و خوشبختانه تمامی اهداف کوتاه مدت آن تحقق یافت و در اهداف میان مدت که شامل کادر سازی و تولید محتوا بوده‌ایم تنها در این واحد بیش از 25 خادم خبری داشته‌ایم و به دنبال دست یابی به هدف بلند مدت یعنی فرهنگ سازی، گفتمان سازی و ارزیابی کمی و کیفی نماز جمعه هستیم.

زارعی از مواردی که در این مورد این واحد با رویکرد اقتصاد مقاومتی و کمبودهای مالی مصلی بدون هیچ هزینه ای انجام شده نیز را بیان کرد که از مهم‌ترین آن‌ها موارد زیر است که البته این امور را بنا به احساس تکلیف و نه وظایف اداری خود انجام داده‌ام:

• به روز رسانی 6 پرتال مجزا در سایت اجنا و ستاد جمعه و تنظیم و پیاده سازی کامل صوت و تصاویر خطبه‌های نماز جمعه و آرشیو بندی‌ها از نیمه دوم سال 94

• تولید و نشر کلیپ‌های مناسبتی متناسب با فضا و مردم در روز جمعه در قالب نشریه صوتی و پخش آن در سراسر استان و بعضاً کشور و ارائه طرح رادیوآدینه به صورت کشوری از فروردین سال 95

• تبدیل کاست‌های قدیم ائمه جمعه سابق و ایجاد اتاق آرشیو و برنامه ریزی در این زمینه و تولید پادکست از آن‌ها از خرداد سال 95

• ارتباط مؤثر با تمامی روابط عمومی‌های ادارات و مؤسسات استان در جهت هم افزایی در راستای خدمت به مردم با ارتباط گیری بیش از 85 روابط عمومی در سطح استان از شهریور 95

• تکریم و تنظیم مقام و جایگاه اختصاصی خبرنگاران و عکاسان خبری و ایجاد کارت خبرنگاران از شهریور 95

• همکاری با مؤسسات و ارگان‌هایی از قبیل هلال احمر، کتابخانه‌های استان و برگزاری مسابقات کشوری از قبیل مسابقه کتابخوانی رضوی از شهریور 95

• اولین پخش زنده خطبه‌های نماز جمعه در فضاهای عام و عمومی مجازی یعنی اینستاگرام از خرداد 96

• ایجاد کانال خبری مخصوص خبرنگاران جهت ارتباط مستقیم و مؤثر با منبع خبر و در کمترین زمان ممکن از آبان 95

• عضوگیری و آموزش خادمین رسانه ای از قبیل کاربر رایانه، پادکست ساز، عکاس، خبرنگار و طراح از اردیبهشت 96

• ایجاد آرشیو کامل رسانه ای (متن، صوت، تصویر، ویدیو) صد در صد تفکیک شده سالانه از فروردین 95

• پاسخگویی 24 ساعته کاربران و اعضای فضای مجازی از فروردین 95

• تأمین نیازهای و خواسته اصحاب رسانه حین و بلافاصله پس از نماز جمعه از فروردین 95

• تأسیس اولین تیم تخصصی رسانه ای و مستند ساز کشوری نماز جمعه با نام فرزند انقلاب از خرداد 96

کارشناس فضای مجازی و رسانه ای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم همچنین از برنامه‌های پیش روی و ایده‌هایی که در آینده خواهد داشت طرح‌های زیر را عنوان کرد:

- حضورین خادمین چندزبانه برای نمازگزارانی که از کشورهای دیگر هستند در قالب میز رسانه در نماز جمعه

- ایجاد نهضت مطالبه گری مردم از مسئولین توسط تیم رسانه ای و پشتیبانی ائمه محترم جمعه استان

- ایجاد بزرگ‌ترین حلقه وصل مردمی نماز جمعه‌های کشور

- چاپ اولین نشریه آنلاین نماز جمعه با رویکرد اقتصاد مقاومتی که در آن خطبه‌های نماز همان روز و تنها 5 دقیقه پس از پایان خطبه‌های نماز جمعه چاپ و در کل اماکن عمومی پخش می‌گردد.

- ایجاد قرارگاه تخصصی خبرنگاران و برگزاری اولین جشنواره کشوری عکاسی با موضوع مصلی و نماز جمعه تا پایان امسال.

- تأسیس تیم مشاوری رسانه ای ائمه جمعه استان جهت خط دهی بهتر رسانه‌های خبری

- ایجاد کارگروه هم اندیشی روابط عمومی‌های استان و تشکیل جلسات هم افزایی با برنامه 4 ماهه که از برنامه ابتدایی آن از ابتدای امسال به آزمایش گذاشته شد.

- تأسیس واحد ترجمه خطبه‌های نماز جمعه قم به بیش از 5 زبان زنده دنیا که تاکنون به صورت خادمین مردمی به آمادگی ترجمه به زبان عربی، انگلیسی و اسپانیولی رسیده‌ایم.

زارعی در پایان افزود: هرچند که اهمیت امور روابط عمومی و رسانه ای و میزان کار مخلصانه در چشم نیامده و برای مسئولین چندان حائز اهمیت نبوده اما صاحب اصلی نماز جمعه را حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداء می دانیم و در این مسیر از تمامی مردم عزیز و خصوصاً دلسوزان در این امر و همین طور همکاران و اصحاب رسانه ای و روابط عمومی خود تشکر می‌کنم و از صاحب اصلی این مکان و فعل برایشان توفیقات روز افزون می‌خواهم.

انتهای پیام/

R7854/P1486/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟

دریافت 8 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه ویدئویی از گفتگوی تلویزیونی صادق آهنگران با کامران نجف‌زاده را مشاهده می‌کنید.

کد خبر 849307 برچسب‌ها امام خمینی خبر ویژه صادق آهنگران

دیگر خبرها

  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • احضار مدیر روابط عمومی پرسپولیس و مدیر رسانه سپاهان به کمیته انضباطی
  • تداوم جنجال‌های دیدار پرسپولیس و سپاهان؛ احضار ۲ نفر به کمیته انضباطی
  • یک پرسپولیسی و یک سپاهانی به کمیته انضباطی احضار شدند
  • احضار ۲ مدیر پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی
  • دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی