Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزات سیاسی بهلول در صد سال گذشته گفتمان امروز جامعه ایران یعنی مسئله حجاب و عفاف در کشور بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد علی لاریجانی عصر پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد علامه بهلول گنابادی که در مصلای امام خمینی(ره) گناباد با حضور هزاران نفر از مردم این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شخصیت علامه مجاهد بهلول گنابادی شخصیتی استثنایی است که بسیار سخت می‌توان در دوره معاصر نظیر وی را پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این علامه مجاهد اصلی‌ترین رکن وظیفه یک عالم دینی را در جامعه به منصه ظهور رساند که این وظیفه حضور در اجتماع و خدمت بی‌منت به مردم بود.
لاریجانی بیان داشت: باید هنرمندان کشور و صداوسیمای جمهوری اسلامی زندگی این شخص را در قالب فیلم سینمایی فاخر به نمایش در آورند.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این عالم مجاهد به حدی به وارستگی رسیده بود که از تمام سکنات زندگی یک مومن برخوردار شده بود. از این رو که به طور مثال کودکان بی‌سرپرستی را که والدین آنها در  زندان‌های کشور افغانستان حضور داشتند پرورش می‌داد.
لاریجانی در ادامه به چرایی مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت: ما زمانی مذاکرات هسته‌ای را از سر گرفتیم که نامه کتبی درخواست مذاکره را از اوباما رئیس‌جمهور وقت آمریکا دریافت کردیم و پس از آن مذاکرات آغاز شد.
لاریجانی ادامه داد: اصل از سرگیری مذاکرات با درخواست‌های مکرر آمریکا بود که پادشاه عمان نیز این درخواست را با ایران مطرح کرد و پس از نامه کتبی اوباما، مذاکرات از سر گرفته شد و در آن نامه اوباما غنی‌سازی اورانیوم ایران را به رسمیت عنوان کرد.
وی افزود: هدف ما از سرگیری مذاکرات شکستن وحدت بین‌المللی علیه ایران بود، زیرا در آن برهه زمانی همه کشورها علیه ایران بسیج شده بودند.
وی با اشاره به تاکتیک جدید آمریکا در نوع برخورد خود با ایران گفت: وضعیت ایران در حال حاضر در عرصه بین‌المللی بهبود یافته و آمریکا در تلاش است تا دوباره بتواند وحدت بین‌المللی بر علیه ایران ایجاد کند، چون که از آن سو نیز تروریست‌ها در منطقه شکست خوردند و یکی از عوامل اصلی این شکست ایران بوده است.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا در این تاکتیک شکست خورده است و چین و روسیه مخالف سرسخت برهم زدن توافق هسته‌ای ایران هستند و از آن سو آمریکا و اسرائیل در تلاشند تا با برهم زدن توافق هسته‌ای، چهره ایران را در سطح بین‌المللی مخدوش کنند.
رئیس‌قوه مقننه ابراز کرد: رسانه‌های ما نباید در تله آمریکا دچار شوند که به بر هم زدن توافق هسته‌ای کمک کنند، البته که آمریکایی‌ها هر کار بکنند بر علیه خودش تمام می‌شود، زیرا کشورهای دیگر از این اقدام آمریکا حمایت نخواهند کرد. ایران و روسیه را با هم تحریم کردند که نشان دهنده کینه آنهاست و ایران آماده مقابله با این تحریم‌ها است.
وی گفت: سیاستمداران، احزاب و گروه‌های مختلف باید با انسجام و وحدت نظر بیشتر وقت خود را صرف خدمت به مردم کرده و با همگرایی در برابر تحریم‌های آمریکا بایستند. لاریجانی با اشاره به تصویب طرح تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان در مجلس نمایندگان آمریکا، مهم‌ترین هدف این اقدام را ایجاد اضطراب و جو روانی برای جلوگیری از سرمایه‌گذاری خارجی در ایران دانست. رئیس قوه‌ مقننه افزود: این تحریم‌ها مسئله تازه‌ای نیست بلکه همان تحریم‌های قبلی است که به دستور رئیس‌جمهوری جدید آمریکا به تصویب مجلس نمایندگان این کشور رسیده است. وی گفت: این تحریم‌ها علیه برخی مسئولان کشورمان و همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها برروی کاغذ است و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد که سردمداران آمریکا تلاش می‌کنند از این طریق خودی نشان دهند.
لاریجانی گفت: امروز ایران به یک قدرت دموکراتیک در منطقه تبدیل شده و یقیناً تحریم‌ها علیه کشورمان به ضرر آمریکا تمام می‌شود و این تحریم‌ها به هیچ عنوان به نفع آمریکایی‌ها نیست.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر به خراسان رضوی ظهر پنج‌شنبه از سازه باستانی قنات قصبه به عنوان تنها اثر ثبت شده این استان در فهرست آثار جهانی یونسکو در گناباد دیدن کرد و در جریان میزان آبدهی و تأثیر این قنات در تأمین آب منطقه قرار گرفت. رئیس مجلس شورای اسلامی در این سفر در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گناباد شرکت کرد.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۴۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر از دادستان محترم و یک پرسش!

اولویت برخورد قاطع و پشیمان‌کننده با جرایم سازمان‌یافته و عوامل پشت صحنه پدیده کشف حجاب نباید مانع مقابله با خانم‌های کشف حجاب‌کننده‌ای باشد که اکثریت قریب به اتفاق آنها از پشت صحنه ماجرا بی‌خبرند...

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

۱- دیروز جناب آقای موحدی آزاد، دادستان محترم کل کشور در نشستی با حضور معاونان دادستان کل و قضات و دادیاران دیوان عالی کشور، ضمن بیان این نکته که «‌کلیات طرح نور فراجا مورد تایید است و از اقدامات قانونی آنان حمایت می‌کنیم‌»، تاکید کردند که: «‌باید اولویت با جرایم سازمان‌یافته در فضای حقیقی و مجازی در حوزه عفاف و حجاب باشد». تأیید طرح نور فراجا و تاکید بر اولویت برخورد با جرایم سازمان‌یافته، از حساسیت دادستان محترم نسبت به پدیده پلشت کشف حجاب و ضرورت مقابله با آن حکایت می‌کند که به حق قابل تشکر و تقدیر است. اما، با توجه به انتقادات منطقی و مستندی که بر لایحه موسوم به حجاب و عفاف وارد است و به وضوح از ناکارآمدی و پیامدهای سوء آن در صورت تصویب حکایت می‌کند، پرسشی نیز از جناب ایشان در میان است که طرح آن را با عرض پوزش و فقط برای درک بهتر نظر دادستان محترم، خالی از فایده نمی‌دانیم. بخوانید!

۲- حجت‌الاسلام والمسلمین جناب موحدی آزاد بر اولویت برخورد با جرایم سازمان یافته در حوزه عفاف و حجاب تاکید فرموده‌اند، که منطقی نیز هست و به قول حضرت آقا «مسئله‌ حجاب تبدیل شده به یک چالش و بر کشور ما تحمیل شده، این را تحمیل کردند. کسانی نشستند نقشه کشیدند، برنامه‌ریزی کردند که حجاب بشود یک مسئله در کشور ما، در حالی‌ که چنین مسئله‌ای در کشور وجود نداشت، مردم با شکل‌های مختلف داشتند زندگی می‌کردند». از این روی همان‌گونه که دادستان محترم تاکید کرده است، باید هم برخورد قاطع با دست‌های پشت‌پرده و جرایم سازمان‌یافته در اولویت باشد. و اما پرسش آمیخته به دغدغه‌ای‌ نیز در میان است و آن، این که مبادا منظور از اولویت برخورد با جرایم سازمان‌یافته، به معنا و مفهوم بی‌توجهی و رها کردن مقابله با کشف حجاب در انظار و اماکن عمومی باشد! این سؤال از آنجا مطرح است که متاسفانه در ماده ۴۹ لایحه موسوم به عفاف و حجاب، به گونه‌ای غیرقابل توجیه و در مغایرت آشکار با احکام شرعی و قوانین جاری کشور، مقابله با حکم شرعی و قانونی کشف حجاب نادیده گرفته شده است.

۳- پیش از این در یادداشتی با عنوان «‌فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف‌»! به این نکته اشاره کرده و آورده بودیم:

«‌در ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب آمده است «‌هر زنی در انظار عمومی، معابر یا اماکن عمومی که نوعاً در منظر نامحرم است، اعم از فضای حقیقی یا مجازی کشف حجاب کند، به نحوی که چادر یا مقنعه یا روسری یا شال و امثال آنها بر سر نداشته باشد، در مرحله اول از طریق سامانه‌های هوشمند فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) با تطبیق با سایر بانک‌های اطلاعاتی اطمینان‌آور احراز هویت قطعی مرتکب، معادل یک دوم حداکثر جزای نقدی درجه هشت جریمه و لیکن اخذ جریمه مذکور به مدت ۳ سال معلق می‌شود و با استفاده از سامانه‌های هوشمند یا پیامک یا پست به وی اعلام می‌شود. در صورت تکرار در مدت تعلیق جریمه (مرتبه دوم‌) علاوه‌بر اخذ جریمه مرتبه اول، معادل حداکثر جزای نقدی درجه هشت جریمه و از طرق مذکور به وی اعلام می‌شود، در مرتبه سوم توسط مرجع قضائی به جزای نقدی درجه شش و در مراتب بعدی به جزای نقدی درجه پنج محکوم می‌شود. در صورت تکرار بیش از چهاربار، مرتکب به مجازات تکرار جرم موضوع ماده ۳۷ این قانون، غیر از حبس محکوم می‌گردد»!... یک بار دیگر متن این ماده را بخوانید! پلیس از برخورد قانونی با کشف حجاب که «‌جرم مشهود» است و باید بلافاصله از آن جلوگیری کند، منع شده است! و به جای آن باید پس از مشاهده کشف حجاب از کشف حجاب‌کننده عکس بگیرد و خانم کشف‌حجاب‌کننده را از طریق سامانه‌ها شناسائی کند و سپس به او پیامک بزند و در نهایت خانم کشف‌حجاب‌کننده به جریمه نقدی محکوم خواهد شد و مطابق این ماده «‌اخذ جریمه مذکور به مدت ۳ سال معلق می‌شود و با استفاده از سامانه‌های هوشمند یا پیامک یا پست به وی اعلام می‌شود »! و... یعنی پول بده و کشف حجاب کن! و تازه این جریمه هم ۳ سال به حالت تعلیق خواهد بود! و...«‌تا نوشدارو آید، سهراب مرده باشد»!

گفتنی است اشکالات جدی لایحه عفاف و حجاب تنها محدود به ماده یاد شده نیست و امید است این لایحه که نه فقط در پیشگیری از کشف حجاب ناکارآمد است، بلکه ترویج‌کننده این پدیده پلشت نیز هست، از اساس کنار گذارده شود.

۴- و اما، اولویت برخورد قاطع و پشیمان‌کننده با جرایم سازمان‌یافته و عوامل پشت صحنه پدیده خانمانسوز کشف حجاب نباید مانع مقابله با خانم‌های کشف حجاب‌کننده‌ای باشد که اکثریت قریب به اتفاق آنها از پشت صحنه ماجرا بی‌خبرند و به قول حکیمانه و پدرانه حضرت آقا: «‌بنده اطمینان دارم که بانوان کشورمان، حتّی کسانی که یک مقداری هم در زمینه حجاب سهل‌انگاری‌هایی دارند، اینها دلبسته‌ اسلامند، دلبسته نظامند، بارها هم این را ما گفته‌ایم. به این چشم بایستی به زن‌های ما نگاه کرد. امّا خب این قضیّه‌ حجاب را بایستی رعایت بکنند، همه باید رعایت کنند».

۵- گفته‌اند - و عاقلانه نیز هست- که «‌در مثل مناقشه نیست» در کلام خدا هم آمده است «‌یضْرِبُ اللهُ الاَمْثَالَ للنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یتَذَکرُونَ... خدا برای مردم مثال می‌آورد تا دریابند». حالا به عنوان مثال، اشاره به پدیده ویرانگر و تباه‌کننده توزیع مواد مخدر می‌تواند گره‌گشا باشد. بدیهی است که در این میان باید مبارزه با واردکنندگان کلان و قاچاقچیان اصلی مواد مخدر و مقابله سخت با آنها در اولویت باشد. اما، آیا می‌توان به بهانه مبارزه با عوامل اصلی (پشت صحنه‌)، از مقابله با عوامل میدانی خودداری کرد و جمعیت معتادان را به حال خود رها ساخته و برای نجات آنها از این بلای خانمانسوز دست به اقدامی نزد؟! جمعیت معتادان بی‌آن که بدانند و یا بخواهند قربانیان اصلی مواد مخدر و سرانگشت قاچاقچیان کلان هستند و اگر از این بلای فلاکت‌بار رها شده و آلوده به مواد مخدر نباشند، از قاچاقچیان اصلی و توطئه‌گران بیرونی کار چندانی ساخته نیست.

۶- رهبر معظم انقلاب در بیانی کارشناسانه می‌فرمایند «‌در این قضیّه‌ای که امروز در کشور مطرح است - مسئله‌ حجاب- دخالت بیگانگان واضح بود،‌ آشکار بود. از بیرون، در این دستگاه‌های ارتباط جمعی و انواع و اقسام رسانه‌ها، در این قضیّه دمیده شد. حالا یک عدّه هم در داخل البتّه کمک کردند، امّا عمده، از بیرون این کار هدایت شد و فکر شد و دنبال شد؛ به این توجّه بشود. خود بانوان ما، خود زنان عاقل و فهمیده ما به این نکته توجّه کنند که این قضیّه را دشمن دارد از بیرون دنبال می‌کند. طبق آنچه در گزارش‌های قابل اعتماد به ما رسید، بعضی‌ها را استخدام کردند که بیایند در جامعه هنجارشکنی کنند، حرمت حجاب را بشکنند. خب باید بانوان ما و کسانی که در این قضیّه فکر می‌کنند، حرف می‌زنند، به این نکات توجّه کنند. وقتی ما می‌بینیم دست بیگانه در قضیّه‌ای دارد عمل می‌کند، خب باید مواضعمان را متناسب با همین قرار بدهیم که به آن بیگانه کمک نکنیم‌».
آیا پیشگیری از کشف حجاب در انظار و اماکن عمومی، کمک‌رسانی و یاری به زنان کشف‌حجاب‌کننده و اقدامی خداپسندانه و بشردوستانه برای نجات آنها نیست؟!

۷- و بالاخره با شناختی که از حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای موحدی آزاد در دست است و با توجه به جایگاه رفیع و حساس ایشان، تردیدی نیست که مقصود حضرت ایشان از اولویت برخورد با جرایم سازمان‌یافته و پشت صحنه ماجرای (به قول حضرت آقا چالش تحمیلی حجاب‌) بی‌توجهی به نجات دختران و زنان کشف‌حجاب‌کننده از چنگال این پدیده پلشت نیست.

دیگر خبرها

  • تشکر از دادستان محترم و یک پرسش!
  • شاه‌بیت مأموریت‌های پلیس/ ممنوعیت‌های جدید یک حوزه جنجالی/ اولین انتصاب در سازمان تازه تأسیس
  • رویداد فرهنگی هنری باغ راه گفتگو برگزار می‌شود
  • دادستان کل کشور: دستورالعمل دادستانی درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود
  • گرانی پوشاک اسلامی از دغدغه‌های مردم شده است
  • سومین نمایشگاه حجاب و عفاف در ارومیه برپا می‌شود
  • ارسال ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه»
  • ارسال بیش از ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه»
  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • آجر لو : تفرقه می‌تواند مجلس دوازدهم را به شکست منجر کند/ به طور حتم، هیات رئیسه مجلس تغییراتی خواهد داشت + فیلم