Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کاراته ايران در بازيهاي جهاني لهستان از پنج نماينده مردان و زنان به چهار مدال نقره و يک طلادست يافت تا پس از قهرماني آسيا، دومين افتخار بزرگ را هم کسب کند.


به گزارش خبرنگار گروه ورزشي خبرگزاري ميزان، در حالي که نمايندگان کاراته ايران در بازي‌هاي جهاني حريفان سرسختي از سراسر دنيا را پيش رو داشتند، با ارائه مبارزاتي قدرتمندانه همگي راهي ديدار پاياني شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براي کاراته ايران چهار مدال نقره توسط حميده عباسعلي، امير مهدي زاده، علي اصغر آسيابري و سجاد گنج زاده و يک مدال طلا توسط ذبيح‌الله پورشيب به دست آمد.
مهدي زاده باز هم دست پٌر بازگشت
امير کاراته ايران در وزن 60 کيلوگرم با رقباي سر سختي رو به رو بود. جوفري برنز (هلند) ، سوفيان آگوجي (فرانسه) ، ماسيچ وادما (لهستان) ، مانياس گومز گارسيا (اسپانيا) ، داگلاس بروس (برزيل) ، عماد الملکي (عربستان) ، فرض علي اف (آذربايجان) بهترين کاراته کاهاي دنيا در اين وزن بودند که در پايان مهدي‌زاده از ايران و فرض علي‌اف از جمهوري آذربايجان راهي ديدار پاياني شدند.
در مبارزه فينال اين نماينده کشور آذربايجان بود که توانست با نتيجه چهار بر دو به پيروزي برسد و امير کاراته ايران به مدال نقره ارزشمند دست يافت. مهدي زاده براي رسيدن به فينال سوفيان آگوجي (فرانسه) ، ماسيچ وادما (لهستان) ، مانياس گومز گارسيا (اسپانيا) را شکسست داده بود. مهدي‌زاده نخستين کاراته کاي تاريخ ايران بود که در بازيهاي جهاني به مدال نقره دست پيدا کرد.
عملکرد قابل تحسين پديده
علي اصغر آسيابري در وزن -75 کيلوگرم در ميان بزرگان جهان خودي نشان داد و ثابت کرد لايق لقب پديده کاراته ايران است. در اين وزن استانيسلاو هورونا (اوکراين) ، عمر عبدالرحمان (مصر) ، علي اصغر آسيابري(ايران) ، آينظروف (قزاقستان) ، بوکوزفسکي (لهستان) ، هرنانيت (برزيل) ، توماس اسکات (آمريکا) ، جوجي ورمالوا (فيجي) حضور داشتند.
آسيابري برا رسيدن به فينال کاراته کاهاي فيجي، برزيل، مصر و آمريکا را از پيش رو برداشت و سزاوارانه فيناليست شد.او در ديدار فينال با نتيجه چهار بر دو مقابل هورونا از اوکراين که نايب قهرماني اروپا را در کارنامه داشت، شکست خورد و صاحب گردن آويز نقره شد.
کاپيتان جواب منتقدان را داد
ذبيح الله پورشيب کاپيتان تيم ملي کاراته ايران که پس از حواشي ايجاد شده در رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا مورد انتقاد برخي کارشناسان قرار گرفته بود، با درخشش در رقابت‌هاي وورد گيمز جواب منتقدان را داد.
در وزن 84- کيلوگرم آراگا (ژاپن) ، مامايف (آذربايجان) ، ذبيح الله پورشيب (ايران) ، کاميل واردا (لهستان)، اوگور آکتاس (ترکيه) ، خورخه پرز (دومنيکن) ، کوين پوگنان (کالدونيا) ، جوجيتا آرکانيا (گرجستان) حضور داشتند که در نهايت پورشيب و آراگا براي رسيدن به مدال طلا راهي ديدار پاياني شدند.
در اين ديدار حساس و نفس‌گير کاپيتان تيم ملي کاراته ايران با نتيجه دو بر يک از سد قهرماني جهان گذشت و سکه قهرماني را به نام خود ضرب کرد.
پورشيب پيش از اين هفت بار مقابل آراگا شکست خورده بود اما با پيروزي در اين نبرد حساس درس بزرگي به اين کاراته‌کاي پرادعاي ژاپني و منتقدان خود داد.
دست گنج زاده به گنج نرسيد
در وزن 84+کيلوگرم سجاد گنج زاده (ايران) ، اوچم (مراکش) ، آنجلو کويسيچ(کرواسي) ، کاگاوا (ژاپن)، هورن(آلمان) ، رودريگو روخاس (شيلي) ، کني گويلم (کالدونيا) ، ميشل بابوس (لهستان) در جدول مسابقات حضورر داشتند.
سجاد گنج زاده قهرمان کاراته جهان براي راهيابي به فينال نمايندگان شيلي، آلمان و مراکش را از پيش رو برداشت.وي در مبارزه پاياني به مصاف کاگاوا از ژاپن رفت که در پايان با نتيجه نزديک 6 بر 5 مقابل حريفش شکست خورد و به مدال طلا نرسيد.
کاراته کاي سنگين وزن کشورمان در سخت‌ترين قرعه ممکن قرار داشت و به جرات مي‌توان گفت در چنين شرايطي ارزش مدال نقره وي کمتر از طلا نيست.
عباسسعلي بدون مربي و بدون شکست نايب قهرمان شد
بانوي شايسته کاراته ايران در بازيهاي جهاني لهستان بدون مربي و بدون شکست به مدال نقره رسيد تا تحسين همگان را برانگيزد. در وزن 68+کيلوگرم بانوان آيومي اوکوزا (ژاپن) ، الني چات زيليادو (يونان) ، حميده عباسعلي (ايران) ، برنيکا (لهستان) ، آنلور فلورنتين (فرانسه) ، دومنيکا تاتاروا (اسلواکي) ، فاتو تيائو(سنگال) ، ايزابلا رودريگز(برزيل) حضور داشتند.
ستاره کاراته بانوان ايران کاراته‌کاهاي اسلواکي، برزيل و فرانسه يکي پس از ديگري از پيش رو برداشت و با شايستگي تمام فيناليست شد.
عباسعلي در ديدار فينال مقابل ايومي از ژاپن که قهرماني جهان را در کارنامه دارد قرار گرفت.اين ديدار با نتيجه صفر بر صفر به پايان رسيد و در نهايت عباسعلي در هانتي با راي داوران بازنده اعلام شد تا بدون شکست نايب قهرمان شود.
نکته جالب اينکه عباسعلي بدون مربي در اين رقابت‌ها حاضر شده بود و با اين شرايط سخت به مدال نقره دست يافت.
به گزارش ميزان، درخشش کاراته ايران در رقابت هاي قهرماني آسيا و کسب مقام سوم تيمي در بازي‌هاي جهاني لهستان نويد روزهاي درخشاني در اين رشته را مي‌دهد.اميدواريم سير صعودي کاراته ايران ادامه داشته باشد تا اين رشته پرطرفدار عصاي دست ورزش ايران در بازي‌هاي آسيايي جاکارتا و المپيک توکيو باشد.
انتهاي پيام/



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند

بانوی ملی‌پوش پاراتیراندازی ایران از صعود به فینال ماده تفنگ سه وضعیت در جام جهانی بازماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی در کره جنوبی، رقیه شجاعی ملی‌پوش تیراندازی کشورمان در ماده تفنگ سه وضعیت در مرحله مقدماتی با کسب هزار و 145 امتیاز با یک نمره اختلاف در جایگاه نهم ایستاد و از راهیابی به فینال بازماند. شجاعی پیش از این در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفته بود.

جام جهانی پاراتیراندازی| 3 طلا، نقره و برنز برای ایران

 

در این دوره از رقابت‌ها تیم تپانچه بادی میکس کشورمان متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی به مدال نقره رسید، محمدرضا میرشفیعی در ماده تپانچه بادی آقایان موفق به کسب مدال نقره شد و نسرین شاهی و ساره جوانمردی در ماده تپانچه بادی بانوان به مدال طلا و برنز دست پیدا کردند.

این مسابقات با حضور 125 ورزشکار (71 مرد و 54 زن) از 27 کشور جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی چین حضور خواهد داشت
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • این زن اصلا مدال نداشته که به علی دایی تقدیم کند!
  • جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند
  • جنجال مدال اهدایی و عکس یادگاری یک دختر با علی دایی +تصویر
  • جنجال مدال اهدایی یک دختر به علی دایی
  • جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!
  • مازندران قهرمان دو رده سنی کاراته کشور
  • جام جهانی پاراتیراندازی| ۳ طلا، نقره و برنز برای ایران