Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه طی بیانیه ای گزارش شبکه آمریکایی سی ان ان در مورد کمک مسکو به طالبان را بی اساس خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اطلس، وزارت خارجه روسیه خبرسازی شبکه آمریکایی «سی ان ان» مبنی بر کمک تسلیحاتی مسکو به گروه طالبان را تکذیب کرد.

شبکه آمریکایی سی ان ان چندی قبل در گزارش خود، مدعی شد که روسیه به گروه طالبان سلاح می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود که در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر شده، اعلام کرد: به زحمت می توان ویدئویی که در آن سلاح های کهنه نشان داده می شود و کشور تولیدکننده این سلاح ها را نمی توان شناخت، جدی تلقی کرد.

علاوه بر آن سلاح هایی که نشان داده شد فقط در روسیه تولید نمی شود و در گذشته تعدادی از کشورها از جمله کشورهای اروپای شرقی این نوع سلاح ها را تولید کرده و آمریکا در یک دهه اخیر بخشی از این سلاح ها را به افغانستان منتقل کرده است.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه یادآور شد که به تازگی نیروهای طالبان به یک پایگاه نیروهای افغانستان در ولایت «هلمند» حمله کردند و در این هجوم از ماشین های زرهی آمریکایی از نوع «هاموی» استفاده کردند. اگر از منطق سی ان ان پیروی کنیم چه نتیجه گیری درباره آن حمله طالبان می توان کرد؟

بیانیه وزارت خارجه روسیه افزود: همان طور که بارها اعلام کردیم اتهامات برخی رسانه های غربی و افغانستانی به روسیه که مدعی کمک تسلیحاتی مسکو به گروه طالبان شده اند بی اساس و کذب محض است.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: تاکنون مقام های افغانستانی و فرماندهی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان هیچ گونه مدرکی برای اثبات این ادعای تخیلی علیه روسیه ارائه نکرده اند.

وزارت خارجه روسیه در پایان این بیانیه افزود: مسکو هیچ گونه حمایتی از طالبان نمی کند و تماس ها با این گروه فقط به منظور تامین امنیت شهروندان روس در افغانستان و متقاعد کردن رهبری گروه یادشده برای پیوستن به روند سازش ملی انجام گرفته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا