Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشدار مرکزی شهرستان دماوند از پیشرفت ۸۰ درصدی در زمینه حل مشکلات در روستاهای سربندان، جابان و آیینه‌ورزان خبر داد و گفت: در طول چهار سال گذشته پنج میلیارد تومان اعتبار به روستای آیینه‌ورزان در طول چهار سال گذشته اختصاص یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مهدی حیدری در حاشیه بازدید از روستاهای سربندان، جابان و آیینه ورزان بخش مرکزی شهرستان دماوند در گفتگو با پایگاه خبری تارود،اظهار داشت: این روستاها جزء روستاهای پرجمعیت هستند و این موضوع ما را بر آن می‌دارد که نگاه ویژه‌ای در حوزه گردشگری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه با بازدید انجام‌شده می‌توان گفت که ۸۰ درصد از مشکلات نسبت به بازدید قبلی برطرف شده است و این ما بر آن می‌دارد تا تلاش خود را در خصوص حل سایر مشکلات بیشتر کنیم.

بخشدار مرکزی شهرستان دماوند ادامه داد: برخی مشکلات عنوان‌شده توسط اهالی این روستاها در زمره مشکلات روزمره قرار دارد که با توجه به شرایط اقلیمی این شهرستان تا حدودی طبیعی به نظر می‌رسد؛ اما با پیش‌بینی راهکارهایی در این خصوص، سعی می‌کنیم تا آن‌ها را به حداقل برسانیم.

حیدری با اشاره به تخصیص بودجه به روستاهای مذکور تصریح کرد: این روستاها از اعتبارات خوبی در ماه‌های اخیر برخوردار شدند و مبالغ خوبی در بحث آلایندگی به آنها اختصاص یافت؛ در کنار آن میانگین ارزش‌افزوده آنها بالغ‌بر ۱۰۰ میلیون تومان بوده است که امیدواریم بتوانند در حوزه فعالیت زیست‌محیطی و بخش عمران و آبادانی اقدامات خوبی انجام دهند.

وی تأکید کرد: همچنین درآمد این روستاها با توجه به پتانسیل موجود در آنها، بالا است و دهیاران توانمندی خوبی در زمینه ساخت‌وساز، صدور پروانه و افزایش درآمدهای محلی دارند.

بخشدار مرکزی شهرستان دماوند تصریح کرد: در طول چهار سال گذشته حدود پنج میلیارد تومان اعتبار در روستای آیینه‌ورزان به جهت زیرساخت‌ها و پروژه‌های عمرانی تخصیص یافت و در حال حاضر نیز یک میلیارد تومان بابت ساخت سر در و بلوار ورودی آن در نظر گرفته شده است.

حیدری تأکید کرد: امیدواریم با تلاش و همکاری هرچه بیشتر و تزریق بودجه به روستاها، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر آن‌ها در سطح شهرستان دماوند باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۶۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۶ درصدی سد دیورش در شهرستان رودبار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان در سفر یک روزه خود به شهرستان رودبار و بازدید از سد دیورش این شهرستان گفت: برای ساخت این سد با ۷۶ درصد پیشرفت ساخت، تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۷۰۰ میلیاردتومان دیگر برای تکمیل آن نیاز است.

دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه سد دیورش ظرفیت ذخیره ۳ میلیون مترمکعب آب دارد، افزود: با تکمیل ساخت سد دیورش، آب آشامیدنی ۵ شهر و ۲۸ روستای اطراف با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شهرستان رودبار تامین خواهد شد.

همچنین استاندار در جمع نمازگزاران نماز جمعه رستم آباد گفت: برنامه سرمایه گذاری به میزان صد همت در گیلان آغاز شده که رودبار هم در این برنامه سهم دارد.

دکتر اسدالله عباسی خطاب به مردم رستم آباد گفت: در توزیع عادلانه منابع جزء هفت استان کشوریم و میزان تحقق ۱۰۸ درصدی اشتغال را داشته ایم.

وی با بیان اینکه زیتون رودبار را در روسیه شناساندیم و قرارداد‌هایی برای صادرات این محصول بسته شد، اضافه کرد: در تلاشیم شبکه‌های توزیع آب رودبار و رستم آباد با تامین اعتبار نوسازی شود.

استاندارگیلان با اشاره به اختصاص اعتبار به آسفالت کوچه‌های خاکی رستم آباد، گفت: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هم پیگیری کند تا تغییراتی در شکل هندسی این شهر ایجاد گردد.

امام جمعه رستم آباد هم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: رستم آباد علاوه بر مشکل آب آشامیدنی و فرسودگی شبکه آبرسانی شهری، مشکل خاکی بودن کوچه‌ها را هم دارد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی امین در ادامه با بیان اینکه رستم آباد تحمل تردد خودرو‌های ترانزیتی گیلان را ندارد، افزایش تعداد نمایندگان رودبار با توجه به وجود ۷ شهر در این شهرستان و همچنین ارتقاء رستم آباد به بخش را خواستار شد.

استاندار در بدو ورود به رستم آباد، به مقام شامخ شهید گمنام این شهر ادای احترام کرد و با خانواده معظم شهید برهانی هم دیدار کرد.

شهید نبی اله برهانی متولد سال ۱۳۴۵، در سال ۱۳۶۵ در تنگه ابوغریب به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار
  • رکورددار پیشرفت لیگ بیست و سوم: 15 امتیاز!
  • پیشرفت ۷۶ درصدی سد دیورش در شهرستان رودبار
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال