Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاروان زیر سایه خورشید، خادمان حرم امام رضا (ع) در روز تجلیل از امام‌زادگان و بقاع متبرکه به شهرهای استان اصفهان سفر کرده و این روز را با برگزاری برنامه‌هایی گرامی می‌دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، پنجم ذی‌القعده در تقویم به عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده، روزی که در سراسر کشور ویژه برنامه‌هایی در شهرها و استان‌هایی که صاحب صحن امام‌زاده هستند برگزار شده و با حضور پرشور مردم، مداحی، سخنرانی‌های مذهبی، برپایی نمایشگاه‌ها و عطرافشانی و غباروبی صحن امام‌زاده‌ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..همراه است.

تجلیل از 40 امامزاده عظیم‌الشان در استان اصفهان

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در روز تجلیل از امام‌زادگان و بقاع متبرکه از 40 امام‌زاده عظیم‌الشان در استان اصفهان تجلیل می‌کند، این تجلیل همراه با مداحی و سخنرانی است و عموم مردم می‌توانند در آن شرکت کنند.

یک کارشناس مذهبی گفت: مردم با شرکت در برنامه‌هایی که به مناسبت روز تجلیل از امام‌زادگان برگزار می‌شود اعتقادات مذهبی خود را محکم می‌کنند، آن‌ها با انجام اقداماتی مانند غباروبی صحن امام‌زادگان، پخش کردن شیرینی و شربت بین مردم، آب و جارو کردن صحن امام‌زادگان و ...احساس آرامش کرده و به این انسان‌های بزرگوار ادای دین می‌کنند.

سخنرانی و مداحی در سراسر استان اصفهان

به مناسبت روز تجلیل از امام‌زادگان و بقاع متبرکه و همچین دهه کرامت همایش‌ها و سخنرانی‌های مذهبی و مداحی در سراسر استان اصفهان از 3 تا 13 مرداد ماه در جوار امام‌زادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

این همایش‌ها در شهرستان‌های کاشان، اصفهان، گلپایگان، مبارکه، لنجان، فریدن، چادگان، فریدونشهر، تیران و کرون، نجف‌آباد، نطنز و سمیرم در حال برگزاری است.

کاروان زیر سایه خورشید

همایش‌های تجلیل از امام‌زادگان در استان اصفهان با حضور کاروان زیر سایه خورشید شامل خادمان حرم امام رضا (ع) و همچنین کاروان سفیران کریمه شامل خادمان حرم حضرت معصومه (س)، در اصفهان برگزار می‌شود.

در روز تجلیل از امام‌زادگان و بقاع متبرکه نمایشگاه‌های محصولات فرهنگی و مذهبی در جوار برخی از امام‌زادگان استان اصفهان برپا شده و عموم مردم با شرکت در این نمایشگاه‌ها با فعالیت‌های امام‌زادگان و بقاع متبرکه آشنا می‌شوند.

تبدیل بقاع متبرکه به اماکن فرهنگی و مذهبی

رسول فاضلی از شهروندان اصفهانی و فعالان مذهبی به خبرنگار تسنیم گفت: در استان اصفهان اهمیت بسیار زیادی به امور مذهبی و فرهنگی می‌شود و بقاع متبرکه بسیاری در این استان تبدیل به قطب فرهنگی شده و مردم نیز استقبال کرده‌اند، تبدیل بقاع متبرکه به اماکن فرهنگی از این رو اهمیت دارد که مردم اهمیت زیادی برای اما‌م‌زادگان قائل هستند و انجام امور فرهنگی در این اماکن تاثیر بیشتری بر آن‌ها دارد.

وی افزود: امام‌زادگان در ارتقای فرهنگ دینی مردم نقش تاثیرگذاری دارند و استان اصفهان از نظر حقیر و بسیاری دیگر از مردم در امور دینی و فرهنگی پیشتاز است.

انتهای پیام/

R41346/P41362/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود

استاندار اصفهان گفت: در انتخابات سال گذشته مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، نهم اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، ضمن گرامیداشت روز شوراهای اسلامی، اظهار کرد: شکل گیری شوراهای اسلامی یکی از مظاهر بروز و ظهور اراده مردم در حکمرانی و مدیریت کشور است.

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار و اطلاعات، افزود: اگر از ابتدا جایگاه اطلاع‌رسانی به درستی دیده می‌شد، رسانه می‌توانست در پیگیری و مطالبه حقوق مردم به خوبی نقش آفرینی کند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران متناسب با نقشی که ایفا می‌کنند نیست و این موضوع در جهان نیز مشهود است در صورتی که رسانه بایستی مطالبه‌گر حقوق مردم باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و بسیار حساس و سرنوشت ساز بود.

وی ادامه داد: تمامی رسانه‌های امپراتوری سلطه به خط شده بودند تا انتخابات در ایران را ضایع کنند و این هدف را با ناامیدی مردم و حاشیه سازی برای مردمی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند پیش بردند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این شرایط رسانه‌های ما در تلاش بودند تا نگاه واقعی و متفاوتی از ایران اسلامی را به جهان مخابره کنند که از این بابت عملکرد اصحاب رسانه کشور و استان جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: در انتخابات مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی بودیم.

استاندار اصفهان همچنین از اصحاب رسانه استان در پوشش دستاوردهای دولت قدردانی کرد و گفت: حضور رسانه را ارج می‌نهیم و از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کمال قدردانی را داریم.

مرتضوی ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی بالغ بر ۱۳ هزار کودک را در غزه به شهادت رسانده همچنین ۳۳ هزار شهید در غزه مظلوم و قهرمان گویای جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم مسلمان فلسطین است.

وی ادامه داد: هر چند که آنها در تلاش هستند تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما خبرنگارانی که با رشادت و جانفشانی در آن منطقه حاضر هستند چهره خبیث رژیم صهیونسیتی را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 748650

دیگر خبرها

  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • قهرمان لیگ برتر ایران همزمان فدراسیون و AFC را تهدید کرد
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • تجلیل از فرهیختگان شهر در منطقه ۱۵ اصفهان
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند