Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج حیدریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در سال جاری اجرای 17 طرح آبخوان داری در مناطق بیابانی استان در دستور کار قرار دارد که با تخصیص اعتبار لازم با پیمانکاران اجرای این طرح تفاهم نامه های همکاری منعقد می شود.
وی اظهارداشت : بحران کمبود آب در بسیاری از مناطق بیابانی استان اکنون به عنوان یک چالش مطرح است و اجرای طرح های آبخوان داری یکی از اقدامات موثر برای جلوگیری از تشدید پدیده بیابانزایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : فرسایش بادی در بیشتر مناطق بیابانی استان وجود دارد اما در مناطق کویری شهرستان های گرمسار و آرادان به دلیل گسترش پدیده ریزگردها تهدیدی جدی به شمار می آید.
وی تصریح کرد : تشدید ریزگردها در مناطق بیابانی شهرستان گرمسار در آلودگی هوای استان های تهران و قم تاثیر بسزایی داشته و باید با الگوی صحیح مصرف و افزایش پوشش های گیاهی در اراضی کویری این شهرستان ها برای رفع این چالش اقدام کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان ادامه داد : 13دشت از مجموع 26 دشت موجود این استان به دلیل کاهش محسوس پوشش گیاهی در شرایط فرا بحرانی قرار دارد و افزایش جلوگیری از تخریب اراضی ملی و قاچاق تاغزارها از اقدامات موثر برای جلوگیری از فرونشست زمین دراین دشت هاست.
حیدریان تصریح کرد : تخصیص اعتبارات لازم و اجرای طرح های آبخوان داری از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مسیری صحیح برای جلوگیری از فرسایش بادی در مناطق بیابانی استان است.
وی پیشرفت فیزیکی طرح انتقال آب از منطقه سیمین دشت تهران به گرمسار را 20 درصد اعلام و اضافله کرد : بهره برداری از این طرح مهم ملی می تواند بخش قابل توجهی از چالش فرو نشست زمین در مناطق گرمسار و آرادان را برطرف کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان گفت : بیش از هزار هکتار از اراضی شهرستان های گرمسار و آرادان در کانون ریزگردها قرار دارند و باید با افزایش پوشش گیاهی برای رفع این چالش اقدام کرد.
آبخوان یا آبخواه عبارت است از مخروط افکنه هایی با رسوبات دانه درشت که به آسانی آب را از خود عبور داده و موجب تغذیه ی سفره های آب های زیرزمینی می گردد و آبخوان داری مدیریت این آبخوان هاست.
به گزارش ایرنا، از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد را نواحی بیابانی و خشک، 38.5 درصد را مراتع، 2 درصد را اراضی کشاورزی و 3.6 درصد را هم جنگل تشکیل می دهد
میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنگستان از مناطق پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده عصر چهارشنبه در نشست با نخبگان و فعالان اجتماعی شهرستان تنگستان با اشاره به تاریخ درخشان استعمارستیزی تنگستان اظهار داشت: تنگستان در گذشته تا کنون مهد دلیرمردان و اسطوره‌های ایثار و شهادت بوده و شهید رئیسعلی دلواری، شهید دشت پوری، شهید حیدری و …از نمادهای مقاومت و فداکاری هستند.

وی با تاکید بر اهمیت حضور مدیران در شهرستان‌ها افزود: هدف از این دیدارها، این است که در کنار مردم و از نزدیک، مشکلات را ببینیم و همچنین از هدر رفتن وقت و هزینه مردم برای حضور در مرکز استان نیز جلوگیری می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه طی ۳۰ ماه اخیر، پروژه‌های شاخص و مهمی در تنگستان اجرایی و عملیاتی شده است خاطر نشان کرد: بزرگراه اهرم به برازجان فعال شده و اخیراً حدود ۱۵ کیلومتر از این مسیر افتتاح شده و مابقی نیز در حال اجراست.

محمدی زاده تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن در تنگستان با کیفیت مطلوبی اجرا شده و این شهرستان از مناطق پیشرو در مسکن است که بیشتر منازل به صورت ویلایی، واگذار شده است.

وی به اجرای مجتمع فرهنگی و هنری دلوار اشاره کرد و گفت: این پروژه مدت‌ها تعطیل بود که در دولت سیزدهم احیا شده و امیدوارم به زودی تکمیل شود.

استاندار بوشهر ابراز داشت: توسعه طرح‌های گردشگری در سواحل تنگستان از اولویت‌های این شهرستان است و اکنون شرکت‌های بزرگ ماهان و علی‌بابا متقاضی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تنگستان هستند.

محمدی زاده در ادامه با اشاره به اینکه امسال توجه ویژه ای به آموزش و پرورش استان بوشهر داریم افزود: تقویت هنرستان‌ها و افزایش سطح کیفی مهارت آموزی دانش آموزان در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده که مدیریت استان در راستای تحقق عملی شعار سال برنامه ریزی جامع و کاملی انجام داده است.

کد خبر 6100775

دیگر خبرها

  • تنگستان از مناطق پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است
  • اجرای ۸۸۸ برنامه و فعالیت در قالب ۴۰ محور مختلف همزمان با دهه کرامت در استان سمنان
  • حمایت ویژه از ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی خوزستان
  • ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری
  • پربارش‌ترین مناطق استان سمنان در شبانه‌روز گذشته
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق سمنان و سرخه
  • اجرای ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی در کشور هدف گذاری شده است
  • استان سمنان رتبه سوم اجرای نهضت ملی مسکن را کسب کرد
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند