Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوشهر - مدرس مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی و مسئول بازشناسی در فرهنگ کیفیت ناسا معتقد است برای ارتقای بهره‌وری منابع انسانی در ایران باید راندمان کاری مدیران ارتقا یابد.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: اندیشمندان مدیریت منابع انسانی بر این باورند که سازمان‌های پیشرو در هزارهٔ جدید، تنها از طریق به‌کارگیری الگوهای پیشرفته توسعه نیروی انسانی، یادگیری سازمانی و راهبردهای توسعه و بالندگی قابلیت‌های کارکنان، می‌توانند پاسخگوی نیازهای سازمان آن‌هم با سرعت و انعطاف بیشتری باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه منابع انسانی یکی از مهم‌ترین اهداف راهبردی سازمان‌های پیشرو عصر کنونی است که به‌منظور ارتقای سطح دانش، مهارت، تجربه و کیفیت، تعالی و عملکرد سرمایه‌های سازمان و حتی تغییر ویژگی‌های فردی کارکنان، به مدیریت ارشد چنین سازمان‌هایی ابلاغ می‌شود.

پرفسور کلاز برلین مدرس مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی که به دعوت بنیاد علمی نخبگان به مازندران و نوشهر سفرکرده بود در نشست با خبرگزاری مهر درباره راهکارهای ارتقای مدیریت و بهره‌وری منابع انسانی به گفتگو پرداخت.

وی در پاسخ به سؤالی درباره ارائه راهکاری برای افزایش راندمان کاری کارمندان ایرانی گفت: ارائه راهکار، نیازمند دانستن دلایل وجود راندمان پایین کاری است و اگر کارمندان فقط ۲۰ دقیقه به‌صورت مفید کار کنند باید بدانیم رئیس و مدیریت چه مقدار کار می‌کند و میانگین کاری آن‌ها و بازدهی مدیریتی چه مقدار است؟ چراکه مسئله باید از بالا حل شود و به پایین بیاید.

مدرس مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی با اشاره به وجود ۴ میلیون فارغ‌التحصیل تحصیلات عالی و امکان شغل برای یک‌میلیون نفر، گفت: این امر منجر به فرار مغرها خواهد شد، امری که کشور روسیه نیز با آن مواجه است.

وی یکی از راهکارهای جلوگیری از فرار مغزها و ارتقای بهره‌وری نیرو انسانی را کمک به مردم برای ایجاد نوآوری برشمرد و افزود: اگر مثالی از کشوری دیگر همچون سوئد به آن‌ها گفته شود، شاید برایشان مهم و اثرگذار نباشد اما مثالی ازاینجا و از کشور خودشان برایشان قابل‌درک‌تر خواهد بود.

وی افزود: این‌یک راه و ایده خوب است؛ چراکه اینجا پر از انسان‌های باهوشی است که از استعدادهای آن‌ها استفاده نمی‌شود و اگر درصد کمی از آن‌ها، این کار شروع کرده و انجام دهند، نتیجه‌بخش خواهد شد، به‌عنوان‌مثال، آن‌ها می‌توانند به صنعت توریسم و ایده‌های محیط‌زیستی وصل شوند.

پرفسور کلاز برلین بابیان اینکه طبعاً نمی‌توان کل ایران را تغییر داد، افزود: اما می‌توان از یکجایی همچون اینجا (پژوهشکده) شروع کرد و هنگامی‌که یک نمونه و مثال خوب ایجاد شد، راحت‌تر می‌توان آن را به صنایع مختلف تعمیم و تسری داد.

وی بهترین ابزار برای افزایش راندمان یک شرکت را افزایش راندمان رهبران آن مجموعه برشمرد و افزود: برای این کار، باید روی مدیران رده‌بالا و میانه کارکنیم تا آن‌ها را تغییر دهیم، نه اینکه بخواهیم تغییرات را در کارگران و افراد رده پایین شرکت ایجاد کنیم.

اگر روی مردم برای نوآوری کار شود، آن‌ها می‌توانند گام‌های کوچکی را خودشان بردارند و ساختار را خودشان بسازند تا بتوان تفکر و نظرات را تغییر داد و این امر نیازمند وجود یک مثال خوب از درون خودشان است

مسئول بازشناسی در فرهنگ کیفیت ناسا یکی از راهکارهای افزایش راندمان مدیران را کوچک کردن کمپانی‌ها و مشخص کردن مأموریت واگر روی مردم برای نوآوری کار شود، آن‌ها می‌توانند گام‌های کوچکی را خودشان بردارند و ساختار را خودشان بسازند تا بتوان تفکر و نظرات را تغییر داد و این امر نیازمند وجود یک مثال خوب از درون خودشان است چشم‌انداز سازمانی برشمرد و افزود: در کمپانی‌های بزرگ مدیران حتی با تغییرات بازار درآمد خود رادارند و به عبارتی کم‌کاری آن‌ها پنهان می‌ماند اما در کمپانی‌های کوچک این‌گونه نیست و نمی‌توانند پنهان شوند و عدم هماهنگی با تغییرات بازار موجب حذفشان خواهد شد.

وی افزود: در صنایع بزرگ روسیه شاید صد هزار نفر در یک کمپانی کار می‌کردند و برای افزایش راندمان مدیران سعی شد تا کمپانی‌های کوچک‌تری در داخل کمپانی بزرگ‌تر ایجاد شود و به‌جای اینکه یک کمپانی بزرگ داشته باشیم، پنج کمپانی کوچک‌تر داشتیم و بعد از سه سال، از این پنج کمپانی احتمالاً ۲ کمپانی از دست رفت، چراکه متناسب با بازار نبودند، اما بعد از مدتی می‌توان متوجه شد که بازار چه می‌خواهد و با تغییرات بازار هماهنگ شد.

وی بابیان اینکه همکاری‌اش با ناسا تحت شرکتی بانام ساب بوده است، افزود: ما در این شرکت برای ناسا محصولاتی مانند کامپیوتر و آنتن برای ماهواره‌های علمی و تحقیقاتی می‌ساختیم و پس از مدتی ناسا در رابطه با طرز کار شرکت ما کنجکاو شد؛ اینکه ما در این شرکت چگونه کارکنیم.

پرفسور کلاز برلین با اشاره به اینکه تولید قطعات برای تکنولوژی فضایی بسیار سخت و نیازمند کیفیت بالاست و یک اشتباه کوچک می‌تواند منجر به سقوط ماهواره شود، افزود: ما برای ۳۵ سال، محصولاتی باکیفیت و بدون یک ایراد و اشتباه، نه‌فقط برای ناسا که برای همه بازار تولید کردیم و برای ناسا این سؤال پیش آمد که ما چگونه این کار را انجام می‌دهیم؛ تجهیزات ما تا وقتی‌که من در سال ۲۰۱۱ از شرکت بیرون آمدم، بدون حتی یک اشتباه، ۶۵ میلیون ساعت کارکرده بودند.

وی بابیان اینکه ما یک تولیدکننده تخصصی در مقیاس کوچک بوده‌ایم، افزود: اما گاهی در پیشنهادهای کاری و در رقابت با کمپانی‌های ژاپنی، انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی؛ ناسا شرکت ما را انتخاب می‌کرد و ۲۰ درصد پول بیشتری به ما می‌داد، چراکه ریسک شکست ما بسیار کمتر بوده است.

وی بابیان اینکه برای ناسا نه چیستی تولیداتمان بلکه به چگونگی انجام کارهایمان جالب بود، افزود: با توجه به این امر، ناسا علاقه‌مند به کار ما، به‌ویژه سیستم مدیرت منابع انسانی ما در شرکت شد؛ اینکه مدیرت انجام کارهایمان به چه روشی بوده است.

وی افزود: بعدازاین امر، ناسا من را برای ارائه ورک‌شاپ‌ها و سمینارها، پنج بار به دفاتر اصلی خود دعوت کردند و من در رابطه با مدیرت منابع انسانی به آن‌ها آموزش دادم.

بسیاری از سازمان‌های پیشرفته امروزی برای آنکه بخواهند درصحنه رقابت جهانی به بهره‌وری مناسب و مطلوب و مزیت رقابتی دست پیدا کنند به بهره‌وری سرمایه انسانی توجه اساسی دارند. بهره‌وری در اندیشه و فکر سرمایه‌های انسانی، خمیرمایه بهره‌وری سازمانی است. درصورتی‌که سرمایه‌های انسانی به‌خوبی توسعه یابند و به‌گونه‌ای مناسب به کار گرفته شوند، بهره‌وری سازمانی تضمین می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۷۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد

رئیس شورای عالی انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه (موسیاد) در نمایشگاه اکسپو ایران با بیان این‌که آینده ایران را امروز در «نمایشگاه نوآوری و فناوری» می‌توان دید، تاکید کرد: امروز من متوجه شدم تحریم مردم ایران را ناامید نکرده، بلکه به ایرانیان آموخته که روی پای خود بایستند.

به گزارش ایسنا، ارول یارار، بنیانگذار و رئیس شورای عالی موسیاد در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ ضمن بازدید از غرفه‌های مختلف خانه نوآوری و فناوری ایران(آی هیت) از جمله محصولات حوزه پروبیوتیک، شیلات، ماشین آلات کشاورزی، ساختمان، پزشکی، دارویی و…، گفت: در سفر ایران و بازدید از نمایشگاه اکسپو، بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران (IHIT) از اولویت‌های اول من بود.

وی افزود: ایران علاوه بر اینکه دوست و همسایه‌ نزدیک ما است، در حوزه‌های مختلف فناوری و نوآوری بسیار توانمند است؛ به همین علت من اعتقاد دارم توسعه همکاری‌ها میان ایران و ترکیه می‌تواند نتایج خوبی را برجای بگذارد.

یارار ادامه داد: من در ترکیه صاحب پنج شرکت فولادی هستم و به همین دلیل نیازمند توسعه همکاری‌ها در این زمینه هستم؛ امروز در آی‌هیت متوجه شدم ایران در این زمینه نیز می‌تواند همکاری‌های اثربخشی با ترکیه داشته باشد.

وی، رقابت تکنولوژیک را از جدی‌ترین کارها در دنیا برشمرد و تصریح کرد: سطح تکنولوژی، آینده اقتصادی یک کشور را شکل می‌دهد؛ امروز من متوجه شدم تحریم مردم ایران را ناامید نکرده، بلکه به ایرانیان آموخته که روی پای خود بایستند.

یارار با بیان اینکه امروز، آینده ایران را در آی هیت دیدم، افزود: کار نوآورانه در این نمایشگاه بسیار جلوه پیدا کرده و قول‌ها به مرحله عمل رسیده است؛ این امر بسیار جای تقدیر دارد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوانیم برای تعاملات تکنولوژیک و توسعه روابط تجاری نقش پل را ایفا کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیداری انسانی در جهان در حال گسترش است
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم
  • افتتاح اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • استاندار هرمزگان:جذب سهمیه استخدامی معلمان وظیفه ما است
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد