Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، قاسم احمدی‌لاشکی صبح امروز در دیدار با مدیریت و کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نوشهر از اختصاص 1.5 میلیارد دلار تسهیلات اشتغال‌زایی به مناطق روستایی کشور خبر داد.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: این اعتبارات برای عملیاتی ساختن طرح‌های اشتغال‌زایی و خودکفایی برای اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند در روستاها تخصیص داده شده است که به‌زودی ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز مهاجرت در روستاها است و باید این رویه متوقف شود، افزود: اعتبار اختصاص یافته فقط به بانک‌هایی که به نوعی با مناطق روستایی مرتبط هستند مانند بانک ملی، کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی اختصاص خواهد یافت که از این طریق در اختیار متقاضیان ایجاد شغل با اولویت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار گیرد.

احمدی‌لاشکی تصریح کرد: از مسؤولان کمیته امداد امام خمینی در استان و شهرستان‌های حوزه انتخابیه انتظار می‌رود که از هم‌اکنون طرح‌ها و برنامه‌های خود را آماده کنند و از ظرفیت‌های موجود استان در زمینه‌های گردشگری، صنعت، دامداری و کشاورزی و غیره استفاده کرده و آموزش و مشاوره‌های شغلی مورد نیاز را به متقاضیان ارائه دهند و از این فرصت پیش آمده به بهترین نحو استفاده شود.

نماینده مردم نوشهر، کلاردشت و چالوس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای ریشه‌کنی بیکاری و حل مشکلات و معضلات نمی‌توان نگاه به بیرون از کشور داشت و با توجه به بدعهدی‌ها و عداوت‌های همیشگی استکبار جهانی، بهترین روش نگاه به ظرفیت‌های درون کشور بوده و با ایجاد اشتغال می‌توان کشور را نجات داده است.

*اجرای 201 طرح اشتغال‌زایی توسط کمیته امداد نوشهر

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان نوشهر نیز با قدردانی از حضور و حمایت‌های همیشگی نماینده مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی، خاطرنشان کرد: در سال 1395 تعداد 201 طرح اشتغال‌زایی توسط کمیته امداد امام خمینی نوشهر به اجرا در آمده است که زیر نظارت بوده و تمام دریافت‌کنندگان تسهیلات اشتغال قبل از اجرای طرح از آموزش‌ها و مشاوره‌های رایگان شغلی توسط این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

بهرام کیاکجوری افزود: در رویکرد و نگاه امداد تغییراتی نسبت به گذشته ایجاد شده و آن هم توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های خانواده‌های تحت حمایت به جای نگاه به کاستی‌های زندگی آنان است و امداد تمام امکانات خود را به کار گرفته تا توانمندی در زمینه‌های فکری، فرهنگی و معیشتی در خانوارهای زیرپوشش اتفاق بیفتد و مشاغل خانگی به مشاغل خانوادگی تبدیل شود یعنی تمامی اعضاء خانواده برای ایجاد درآمد باید تلاش کنند.

وی با اشاره به تأسیس صندوق قرض الحسنه «امداد ولایت»، تصریح کرد: هدف از ایجاد آن اعطاء وام‌های بدون بهره به اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند و نیز اعطای وام به افرادی که در ارائه ضامن به بانک‌های دیگر برای دریافت تسهیلات اشتغال و وام‌های کارگشایی دچار مشکل هستند، است و پشتوانه مالی این صندوق نیز کمک خیران و نیکوکاران بوده که با افتتاح حساب و سپرده‌گذاری در این صندوق در این کار خیر و سنت حسنه مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۸۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب‌اله آسوده، در مراسم گرامیداشت مقام استاد شهید مطهری و روز معلم در کرمانشاه، افزود: همکاری ۴۰ ساله کمیته امداد و وزارت آموزش و پرورش در جشن مهم با محوریت علم و دانش و دانایی با نام جشن عاطفه‌ها قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت بالای مردم خیر در کمک به دانش‌آموزان نیازمند باید استفاده بهینه شود، اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف، تحت حمایت کمیته امداد هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: آنچه امروز توقع محرومان است، فرصت تلاش و معاش در شرایط سخت اقتصادی امروز است و در همین راستا تعداد زیادی از استعدادهای برتر در خانواده‌های محروم با کمک کمیته امداد به کارآفرینی رسیده‌اند و برای افراد جامعه ایجاد شغل کرده‌اند.

آسوده گفت: آنچه که در جامعه ما در فرهنگ نوجوانان تحت حمایت باید برجسته شود، هویت‌بخشی به استعداد عقلی و فکری و استعداد انقلابی و دینی است که نقش معلمان عزیز با بینش فرهنگی و اقتصادی توامان در این زمینه بسیار مهم است.

وی با اشاره به حمایت از ایتام توسط دانش‌آموزان و معلمان نیکوکار خاطرنشان کرد: تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار حامی در سراسر کشور ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین را حمایت می‌کنند که حدود ۱۰ درصد از این حامیان زیر ۲۰ سال هستند.

کد خبر 6093782

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • حمایت از ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است