Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@04:45:27 GMT

۶ گزینه غذایی تابستانی ویژه دیابتی ها

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۹۸۹۷۸

۶ گزینه غذایی تابستانی ویژه دیابتی ها

کمبود آب بدن در شرایط خطرناک می تواند منجر به کتواسیدوز دیابتی شود؛ عارضه ای که یک اورژانس پزشکی محسوب می شود و نیاز به درمان سریع دارد.

کنترل دیابت و پیشگیری از کم آبی بدن در دیابتی ها؛ نیاز به مصرف ۶ گزینه غذایی در تابستان دارد:

کرفس و خیار:اگر شما به دنبال غذاهای هیدراتیک هستید که قند خون را هم افزایش ندهند، باید به سراغ سبزیجات غنی از آب بروید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سبزیجات منبع خوبی از فیبر، ویتامین ها، و مواد معدنی هستند و میزان کربوهیدرات آنها بسیار پایین است پس گزینه خوبی برای حفظ قند خون در محدوده سالم نیز به شمار می روند. چیزی حدود ۹۵ درصد کرفس را آب تشکیل داده و این سبزی منبع خوب فیبر است. یک فنجان خیار خرد شده نیز نه تنها ۱۶ کالری بیشتر ندارد بلکه منبع غنی از آنتی اکسیدانها، ویتامین ث، منگنز، و ویتامین آ نیز محسوب می شود. خیار نیز یکی از گزینه های غذایی عالی برای آبرسانی به بدن است.

فلفل دلمه ای:یکی از سبزیجات غنی از آب، ویتامین ث و فیبر است. چیزی حدود ۹۴ درصد یک فلفل دلمه ای متوسط را آب تشکیل می دهد و تنها ۲۴ کالری و ۶ گرم کربوهیدرات دارد. فلفل منبع خوبی از پتاسیم است که برای تنظیم عملکرد قلب، بهبود هضم و عملکرد عضلانی ضروری است. پتاسیم همچنین یک الکترولیت است و در هیدراتاسیون بدن نقش مهمی دارد.

سبزیجات تیره رنگ:در میان سبزیجات تیره رنگ، اسفناج منبع غنی از ویتامین کا و پتاسیم بوده و کربوهیدارت کمی دارد. ۹۱ درصد اسفناج را آب تشکیل می دهد. گزینه های دیگر عبارتند از کلم که ۸۴ درصد آن آب است. ضمن این که میزان زیادی کلسیم، منیزیم، ویتامین آ، ویتامین ث و ویتامین کا دارد.

گوجه فرنگی ها:یکی از گزینه های هیدراته عالی است و یک فنجان از آن تنها ۳۰ کالری دارد ضمن این که منبع غنی از پتاسیم بوده و کربوهیدرات بسیار کمی دارد. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی یک نوع آنتی اکسیدان قدرتمند برای محافظت از سلول های شما در برابر سرطان است. یک گوجه فرنگی متوسط ۹۵ درصد آب و ۵ گرم کربوهیدرات دارد. ضمن اینکه حاوی مقادیر زیادی ویتامین آ برای کمک به حفظ سلامت چشم ها، دندانها، استخوان ها، پوست و .. .است.

سیب ها:سرشار از انواع ویتامین ها و مواد مغذی هستند. مصرف سیب نه تنها به بدن آبرسانی می کند بلکه با کم کردن سطح کلسترول، کاهش وزن، پیشگیری از بیماری های قلبی و حتی پیشگیری از سرطان مرتبط است.

توت ها:منبع غنی از آنتی اکسیدان هایی مانند آنتوسیانین هستند و مقادیر زیادی ویتامین ث دارند. توت ها مواد مغذی زیادی را در خود جای داده اند ضمن این که بسیار کم کالری هستند به عنوان مثال هشت عدد توت فرنگی متوسط تنها ۱۱ گرم کربوهیدرات دارد. توت ها ضمن آب رسانی به بدن، منبع خوبی از فیبر نیز بوده و برای یک سیستم گوارش سالم، ضروری اند.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۸۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحید امیری در لیست خروج تابستانی پرسپولیس

وحید امیری در برنامه فصل آتی پرسپولیس قرار ندارد و این ستاره پابه سن گذاشته در نقل‌وانتقالات تابستانی، احتمالا به تیم دیگری خواهد رفت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ شنیده می‌شود که وحید امیری فصل آتی، با پیراهن خیبر خرم‌آباد در لیگ برتر بازی خواهد کرد تا دین خود را به استان زادگاهش ادا کند.

کاپیتان دوم پرسپولیس بعداز مصدومیت قبل از جام جهانی، نتوانست در قطر نمایش های درخشانش را تکرار کند و کی‌روش مهره محبوب خود را آماده ندید. امیری اما قبل از جام ملت‌های آسیا هم مصدوم شد و بار دیگر یک میدان مهم تیم ملی را از دست داد و ماه‌ها نتوانست برای پرسپولیس به میدان برود.

از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد او در پازل تاکتیکی سرمربی برزیلی قرار ندارد و اوسمار در صورت تمدید قرارداد تمایل دارد، بازیکنان جوان تر را به خدمت بگیرد. مالکان جدید هم بعید است نظری غیر از این داشته باشند.

دیگر خبرها

  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • وحید امیری در لیست خروج تابستانی پرسپولیس
  • عربستان،بازیکنان اروپایی را شخم می‌زند!
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • دو بازیکن خارجی در سبد خرید تابستانی پرسپولیس
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند