Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@18:03:43 GMT

امامزادگان حیات فرهنگی و معنوی شیعیان هستند

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۹۹۰۱۵

امامزادگان حیات فرهنگی و معنوی شیعیان هستند

اصفهان- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: همواره مزار متبرکه امامان و معصومین(ع) و فرزندان ایشان با غنا بخشیدن به تاریخ و ادبیات مذهبی، امیدها را زنده نگه داشته، مأمن، ملجأ و پناهگاهی برای شیعیان و پیروان خویش محسوب می شوند.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی در آستانه فرا رسیدن دهه بزرگداشت و تکریم امامزادگان عظیم الشان اظهار داشت: از رسول خدا نقل شده که فرمودند: «مَنْ زارَنیِ أَوْزَارَ أَحَداً مِنْ ذُرِّیَّتیِ، زُرْتُهُ یَومَ القِیامَةِ فَأَنْقَذْتُهُ مِنْ أَهْوَالِه؛ کسی که من یا یکی از فرزندانم را زیارت کند، روز قیامت به زیارت او می آیم و او را از هول و هراس آن روز رهایی می دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: هرجا این بقعه های متبرکه باشند نشان از این است که یک اهل توحیدی در آن آرمیده است و برخلاف شبهات و ادعاهای فرقه های انحرافی مانند وهابیت، این اماکن معنوی محل ارتباط با خداوند و مامنی برای تلطیف کردن زندگی محسوب می شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه امامزادگان مراکز توسعه فرهنگ شیعیان هستند تصریح کرد: یکی از عواملی که سبب اهمیت به امر زیارت قبور سادات و امام‌زادگان می‌شود دریافتن و فهمیدن شان حرمت و ارزش سادات است.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: با توجه به باورها و اعتقادات اصیل، راسخ و خالصانه شیعیان درباره مقام و منزلت خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام و مقوله شفاعت، فرهنگ زیارت و توسل در فرهنگ تشیع بیشتر نمایان می شود.

وی در ادامه بیان کرد: همواره مزار متبرکه امامان و معصومین(ع) و فرزندان ایشان با غنا بخشیدن به تاریخ و ادبیات مذهبی، امیدها را زنده نگه داشته، مأمن، ملجأ و پناهگاهی برای شیعیان و پیروان خویش محسوب می شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به قسمتی از آثار و برکات زیارت امامزادگان اشاره کرد و گفت: حضور مداوم در اماکن متبرکه، قرائت نماز، خواندن زیارت و به جا آوردن آداب و رسوم ویژه آن بزرگواران و اماکن مقدس، مظاهر اصلی و فرعی نقش پذیری و اجتماعی شدن دینی و مذهبی را تشکیل می دهند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه به نقش و جایگاه فرهنگ غنی وقف در جهت گسترش فرهنگ شیعه اشاره کرد و خاطر نشان شد: یکی دیگر از عوامل تسهیل کننده جریان انتقال معارف شیعی را باید فرهنگ وقف دانست، فرهنگی که نه تنها آثار مادی و ملموس بلکه نتایج درازمدت معنوی و اخلاقی در طول تاریخ به دنبال داشته است به موازات احداث و توسعه زیارتگاه ها زمینه و بستری نیز برای تبلیغ مذهبی و توسعه معارف دینی فراهم شده است تا جایی که امروزه در پرتو سرمایه های ناشی از فرهنگ وقف، فعالیت های فرهنگی نیز گسترش یافته است.

وی زیارت بقاع متبرکه و امامزادگان را به عنوان خاستگاه اعتقادی، کلامی و فقهی در تحکیم و تثبیت مبانی اعتقادی شیعیان موثر دانست و افزود: با توجه به جایگاه والای زیارت و اهمیت و نظر داشتن به این ارزش، لزوم محبت به اهل بیت خاندان عصمت و طهارت را به همراه دارد، زیرا انسان با وجود آراسته شدن به این زیور الهی و اتصال به اسباب نجات و هدایت، یعنی محبت و اقتدا به اهل بیت، طریق سعادت و کمال را پیدا می‌کند و از اضمحلال و نابودی زندگی و افتادنش به ورطه هلاکت و تباهی جلوگیری می‌کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به اهمیت زیارت امامزادگان اشاره کرد و یادآور شد: امامزادگان در امتداد رسالت پیامبر و ولایت ائمه اطهار مانند شاخ و برگ پرثمره ولایت هستند و این ستاره های آسنان هدایت و ولایت بدون واسطه و گاهی با وسایطی چند به امامان معصوم و حجج الهیّه (ع) متصل می شوند؛ پاره های تن آن عزیزان خدا به شمار می روند و زیارت آن گوهرهای تابناک راهی برای نیل به رضا و خشنودی آبای گرامی و اجداد پاک آنهاست.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۹۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر

منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با تأکید بر تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی گفت: اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نفت و گاز به کمک کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر آورده می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، جعفر پورکبگانی ظهر امروز در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در تقویت فرهنگ عمومی جامعه دارند، اظهار داشت: حمایت همه‌جانبه از کتابخانه‌ها می‌تواند موجب ارتقای سطح فرهنگی در جامعه شود.

وی با تأکید بر حمایت از کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر افزود: حتما در اداره کردن کتابخانه‌های عمومی به شما کمک خواهیم کرد و در راستای کمک به این نهاد فرهنگی کارآمد، رایزنی‌های لازم را انجام می‌شود.

نماینده منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با اشاره به بودجه فرهنگی صنایع نفت و گاز مستقر در استان بوشهر تأکید کرد: با پیگیری لازم، اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نفت و گاز را به حوزه فرهنگ تزریق خواهیم کرد و آنها را پای کار فرهنگ به ویژه کتابخانه‌های عمومی آورده می‌شود.

حیدر راهب، در این دیدار ضمن ارائه توضیحات و تشریح آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم و بیان نیازها و کمبودهای کتابخانه‌ای و تجهیزاتی در این سه شهرستان، خاطرنشان کرد: رویکرد جدید کتابخانه‌های عمومی تبدیل شدن به یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ادامه داد: در رویکرد نوین به کتابخانه‌ها از نگاه سنتی فاصله گرفته شده و طی آن توجه ویژه‌ای به بخش‌های کودک و نوجوان، زیباسازی و بازطراحی کتابخانه‌ها، افزایش عضویت و امانت، انجام فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی و خدمات متنوع کتابخانه‌ای می‌شود.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • یک آموزگار هدایای روز معلم را به کودکان سرطانی اهدا کرد
  • رویدادهای فرهنگی برای «خرم‌آباد»
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان سمنان تدوین شود
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار