Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@20:21:33 GMT

وجود 769 شهرک و ناحیه صنعتی در سطح کشور

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۹۹۰۴۱

وجود 769 شهرک و ناحیه صنعتی در سطح کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازتبریز؛ علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در در جلسه مشترک با فرماندار، نماینده مجلس و صاحبان واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی شهرستان اهر، گفت: هم اکنون ۷۶۹ شهرک و ناحیه صنعتی در سطح کشور فعال بوده و در این شهرک ها زمین در مقابل انتفاع واگذار می شود و زمین واگذاری در شهرک ها رایگان بوده وهزینه ایجاد زیر ساخت ها و خدمات ارایه شده از سرمایه گذاران دریافت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرک های صنعتی در شهرهای مختلف متناسب با ظرفیت ها وقابلیت های هر منطقه راه اندازی می شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: بیش از نیمی از اشتغال کشور در صنایع کوچک است و در کشور تنها 3 هزار و 500 واحد بزرگ صنعتی وجود دارد که اکثرشان در شهرهای بزرگ فعال هستند وامکان شکل گیری آنها در مناطق مختلف وجود ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جواز ساخت ،پایان کار و اعطای سند به سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی رایگان می باشد.

وی همچنین با ایجاد شهرک صنعتی پتروشیمی در فاز جدید شهرک صنعتی شهرستان اهر موافقت کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران همچنین موافقت کرد که در قیمت واگذاری در فازهای بعدی شهرک صنعتی اهر سی درصد کاهش یابد و مبلغ دریافتی نیز در اقساط بلند مدت دریافت شود.

وی تأکید کرد هر سرمایه گذاری که به علل مختلف چندین سال است که زمین دریافت کرده وکاری انجام نداده و زمین واگذاری در شهرکها بلا استفاده باقی مانده بر اساس قانون شهرک های صنعتی این زمین ها به افراد متقاضی جدید واگذار می شود.

یزدانی گفت: بنگاه های اقتصادی کوچک با تسهیلات بانکی 18 درصد توان اداره طرح های تولیدی و باز پرداخت این تسهیلات را ندارند و باید نرخ تسهیلات کاهش یابد.

در این جلسه نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز ایجاد شهرک اختصاصی معدن در شهرستان اهر را برای توسعه اقتصادی منطقه ضروری برشمرد.

بیت الله عبدالهی گفت: شهرستان اهر به جهت قابلیت ویژه در حوزه معدن و قرار گرفتن در مسیر معادن مختلف از جمله معادن طلا و مس ایجاد صنایع جنبی در این شهرستان ضروری بوده و انتظار داریم پیگیری لازم در این مورد صورت گیرد.

وی افزود: متأسفانه برخی مدیران اقدامات قابل توجهی را برای برای رونق سرمایه گذاری واشتغال انجام نداده اند.

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی توانمندی های منطقه را در زمینه های کشاورزی، معدن و گردشگری بسیار مهم عنوان کرد و خواستار تلاش مضاعف همه مدیران در این خصوص شد.

عبدالهی برگزاری آموزشهای مختلف برای سرمایه گذاران را در زمینه های مرتبط موجب توسعه و تقویت فعالیتهای اقتصادی آنها اعلام کرد و خواستار تحقق این امر شد.

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز برای دفع فاضلاب شهرک صنعتی اهر، خواستار ایجاد تصفیه خانه فاضلاب شد.

سید محمدعابدی همچنین خواستار حل مشکل ورودی و خروجی شهرک، اعطای تسهیلات کم بهره به واحدهای تولیدی، انتقال پلیس راه به خارج از شهر که برای ایاب و ذهاب وسایط نقلیه شهرک صنعتی مشکلاتی را به وجود می آورد، شد.

گفتنی است در این جلسه سرمایه گذاران گذاران و صاحبان طرح های تولیدی در شهرک صنعتی شهرستان اهر مشکلات و نیازهای خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/ش

شهرک های صنعتی متناسب با ظرفیت ها وقابلیت های هر منطقه راه اندازی می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۹۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود

در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران سه تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذارانی از کشور‌های روسیه و مغولستان به امضاء رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در حالی وارد دومین روز کاری خود شد که حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در غرفه استان فارس قابل توجه بود، به طوری که در نخستین روز این رویداد حداقل سه تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذارانی از کشورهای روسیه و مغولستان به امضاء رسید.

تفاهم‌نامه‌های کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی، بسته‌بندی میوه و تولید گوشت با این دو کشور به امضاء رسید.

امروز نیز سرمایه‌گذارانی از کشور‌های افغانستان، پاکستان، چین، ایتالیا و اندونزی با حضور در غرفه استان فارس از ظرفیت‌های این استان در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و تولیدات دانش‌بنیان آگاه شدند و چند تفاهم‌نامه همکاری در زمینه صادرات مواد غذایی، واردات و صادرات مواد اولیه تولید بیسکوئیت و همچنین نوشیدنی‌ها و گیاهان دارویی منعقد شد.

از دیگر کشور‌هایی که از غرفه استان فارس بازدید کردند می‌توان به سرمایه‌گذاران کشور‌های عراق، ترکیه، سنگاپور، پاکستان اشاره کرد.

در همین ارتباط حسن شیخ‌نیا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از حضور 32 هیات تجاری کشور‌های مختلف در غرفه استان فارس خبر داد و گفت: در جریان این دیدار‌ها و مذاکرات انجام شده 15 تفاهم نامه همکاری به امضاء رسید.

وی با بیان اینکه اگر این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد تبدیل شود ظرفیت قابل توجهی برای استان فارس ایجاد می‌شود، اظهار داشت: وزارت کشور دو زنجیره ارزش را برای استان فارسی مصوب کرده که شامل فولاد و گیاهان دارویی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس یکی دیگر از ظرفیت‌های قابل توجه استان فارس را در زمینه گندم عنوان کرد و گفت: فارس به عنوان دومین تولیدکننده گندم کشور ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد زنجیره ارزش این محصول استراتژیک دارد.

شیخ نیا از افزایش برداشت گندم در سطح هکتار به دلیل استفاده از روش‌های علمی و فناورانه در تولید دانه و نهاده خبر داد و گفت: خوشبختانه در زمینه صرفه جویی در مصرف آب برای بخش زراعت اقدامات خوبی انجام شده به طوری که به ازاء هر هکتار کشت غرق آبی، 9 هکتار کشت به صورت آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود فارس به عنوان پایلوت مرکز تحقیقات گندم کشور معرفی شود، اظهار داشت: علاوه براین در زمینه تولید آرد و نان کامل و همچنین تولیدات پروتئینی به عنوان پایلوت کشور شناخته می‌شویم.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند