Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی کشور گفت : آن ها نمی خواهند ایران در زمینه سلاح و موشک تخصص داشته باشد و آن ها در پی پیاده سازی الگوی شوروی بر روی ایران هستند و هدفشان تغییر و تجزیه ایران می باشد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ابراهیم رزاقی کارشناس ارشد مسائل اقتصادی کشور در گفتگو با کرماندر خصوص تحریم های صورت گرفته از جانب دولت آمریکا علیه ایران اظهار کرد : تحریم های اخیر گسترده تر از تحریم های قبلی است؛ به استثنای برخی موارد همانند تحریم عدم خرید نفت ایران که چندین بار تکرار شده است و هموارهمجبور شدند تغییراتیرادر آن اعمال کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : تا کنون خرید نفت ایران ممنوع نشده بودولی به گونه ای عمل کرده بودندکه با توجه به تحریم هایی انجام شده امکان کسب درآمد ایران از نفت و اخیراً پتروشیمی امکان ندارد .

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد : ایران نمی تواند نقل و انتقال هایی را انجام دهد و چیزی خریداری نماید مگر از همان کشور خریدهای مصرفی انجام دهدکه این باعث شده ساختار واردات ایران به طرف مصرفیسوق داده شود .

رزاقی با بیان این که یک سری تحریم هایی که بر علیه ایران انجام شده اند تنها عنوان هایشان فرق کرده است ؛ افزود : مثلا در صنایع دفاعی ایران قبلا هم تحریم شده بودیم و یا در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قبلا به طور مشخص ذکر نکرده بودند دلیل تحریم ها چیست اما اکنون ذکر کرده اند .

وی توضیح داد : از جمله بهانه هایی را که برای تحریم سپاه پاسداران مطرح کرده بودند بحث موشکی است که خود روحانی هم از این آزمایش موشکی سپاه پاسداران انتقاد کرده بودکه با انجام این آزمایش دیگر غربی ها به تعهدات خود در برجام پاسخ نمی دهنددر حالی کهاین اصلا معناندارد.

غربی ها در تدوین برجامهیچتعهدیرابهمعنایواقعینپذیرفته اند

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی کشور در رابطه با تدوین برجام توسط گروه ۱+۵ اظهار داشت : آنها در تدوین برجام به گونه ای عمل کردند که هیچ تعهدی را به معنای واقعی نپذیرفته اند ولی در مقابل از ایران خواستند که در ابتدا به تعهدات خود عمل کند یعنی عملا صنایع هسته ای خود را نابود کند بعد آنها به تعهدات خود عمل کنند .

رزاقی ادامه داد : همواره اروپایی ها و آمریکایی ها با سابقه استعماری خود تلاش دارند که کشورهای دیگر را متعهد سازند و بعد زیر قول خودشان می زنند و به وظایف خود عمل نمی کنند .

وی با اشاره به این که تحریم ها معمولا برای دولت هایی صورت می گیرد که می خواهند به صورت مستقل عمل کنند ، افزود : ایران یکی از کشورهایی است که در طول انقلاب مستقل و موثر بوده و همواره در برابر دنیا ایستادگی کرده است و ایران به کشورهایی همچون سوریه ، عراق و اخیرا یمن کمک می کند تا این مظلومین بتوانند در برابر استکبار ایستادگی کنند .

این کارشناس ارشد اقتصادی تصریح کرد : همه این ها نشان می دهد که جهان بینی ما کمک به مظلومین برای ایستادگی در برابر استکبار است و این اندیشه و جهان بینی از نظر آمریکایی هایی که نوکر می خواهند و خواهان این هستند که کل جهان را با فرهنگ خود اداره کنند غلط است .

برخی مسئولین نوکر آمریکا و تنها به فکر منافع خود هستند

رزاقی با بیان این که در ایران تعدادی از مسئولین هستند که تنها به فکر منافع خود هستند ، تاکید کرد : این افراد به دنبال حداکثر سود خود هستند و وقتی مسئولیت کشوری کسب می کنند بیشتر نوکری آمریکا را به جهت تامین منابع خود انجام می دهند.

وی گفت : ایستادگی ایران یک خط جدیدی برای کسانیاستکهاز نظر مادی چیزی برای از دست دادن ندارند و همانطوری که تاریخ نشان می دهد فقرا فقط باید شورش کنند و بعد سرکوب شوند و آمریکا نیز چنین کاری را انجام می دهد ولی حالا این فقرا ایستادگی کرده و عدالت را می خواهند و دولت را حمایت می کنند .

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد : آمریکایی ها با چنین تفکری که ایران به دلیل حمایت از کشور سوریه و عراق باید به کشور ذلیلی تبدیل شوددر حال فعالیت هستند ودیگر فکر نمی کنند کهملت ایران در برابر آن ها ایستادگی می کند .

هدف آمریکایی ها پیاده سازی الگوی شوروی بر روی ایران است

رزاقی ادامه داد : حال در این زمینه ایران در ایستادگی علاوه بر ایمان و اعتقاد به این که انسان آفریده خداست حق دارد از عدالت برخوردار باشد و علاوه بر این آن ها نمی خواهند ایران در زمینه سلاح و موشک تخصص داشته باشد و آن ها در پی پیاده سازی الگوی شوروی بر روی ایران هستند و هدفشان تغییر و تجزیه ایران می باشد .

وی با بیان این که دشمنان عده ای را در داخل کشور به ثروت و قدرت می رسانند ، تصریح کرد : آن ها بر روی آدمهای خاصی که در راسامورقرار دارند به شکل های پنهان و آشکار تاثیر می گذارند تا وظایفی را انجام دهند که آمریکایی ها خود نمی توانند به صورت مستقیم دخالت کنند .

تحریم ها با یک مدیریت خوب می توانند تبدیل به فرصت طلاییشوند

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی ابراز کرد : حال تحریم هایی که بر علیه ایران صورت گرفته است می تواند نابوده کننده باشد ولی از سوی دیگر این موضوعات بستگی به مدیری دارد که در برابر این تحریم ها چه واکنشی نسان می دهد و آیا آن ها را تبدیل به یک فرصت طلایی می کند یا نه؟

رزاقی بیان داشت : مسئولان کشور می توانند مردم را آگاه نمایند که آمریکایی ها می خواهند ملت ایران را بیکار ، فقیر و نابود کنند و ما باید در برابر این عمل دشمنان مقاومت و ایستادگی انجام دهیم .

نتیچه واردات محصولات مصرفی از خارج بیکاری در کشور است

وی واردات محصولات مصرفی و کشاورزی کشور از خارج را نگران کننده دانست و گفت : هیچ تولید کننده ای نمی تواند در برابر این واردات ارزان قیمت مقاومت کند و نتیجه آن بیکاری در داخل کشور و مهاجرت از روستاها به شهر ها می شود .

این کارشناس خاطر نشان کرد : غربی ها در گذشته به ما گفتند که ما به شما بنزین نمی دهیم اما ما توانستیم از صنایع پتروشیمی بنزین تولید کنیم و وقتی دیدند که این کارها اثری ندارد ما را تحریم کردند و یک فرصت طلایی را برای توانمند کردن ما به وجود آوردند .

رزاقی گفت : مسئولین ما به نفع خارجی ها کار انجام می دهند و گرنه ایجاد صنایع ماشین سازی که آن را به بخش خصوصی واگذار کرده اند کاری ندارد حال سئوال اینجاست که مسئولین ما به دنبال چه هستند ؟ استقلال اقتصادی یا ایجاد شغل در ایران ؟

وی افزود : آن ها دنبال فضایی هستند که عملا به غربی ها و آمریکایی ها کمک می کنند و هنگامی هم که مذاکره می کنند با آن همه تاکیدات مقام معظم رهبری باز نمونه اش برجام می شود .

ایران با اقتصاد مقاومتی می تواند تبدیل به یک کشور صنعتی شود

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی ابراز کرد : این تحریم ها می تواند هیچ گونه اثر منفی نداشته و برعکس اثر مثبت برای ما داشته باشد ؛ ایران در اقتصاد مقاومتی در عرض ده سال می تواند تبدیل به یک کشور صنعتی شود .

رزاقی در پایان خاطر نشان کرد : ما در صنایع دفاعی توانستیم افتخار آمیز باشیم و بهترین تکنولوژی را به وجود آوردیم و این ها همه نشان می دهد که مسئولین ما اگر دلشان برای این ملت و نظام بسوزد از تمام این فرصت ها که اسمش تحریم آمریکایی و اروپایی است استفاده خواهند کرد و مردم را در این زمینه بسیج خواهند کرد .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟

روزنامه کی‌یف پست در گزارشی مدعی شده که ایالات متحده ۸۱ فروند هواپیمای جنگی قدیمی و از رده خارج دوران شوروی را از قزاقستان خریداری کرده است.

به گزارش روزیاتو، قزاقستان که در حال ارتقای ناوگان هوایی خود است، ۱۱۷ هواپیمای جنگنده و بمب افکن متعلق به دوران شوروی از جمله رهگیر‌های میگ-۳۱، جنگنده بمب افکن‌های میگ-۲۷، جنگنده‌های میگ-۲۹ و بمب افکن‌های سو-۲۴ مربوط به دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ را به حراج گذاشته است.

به گفته این روزنامه اوکراینی، ارزش فروش اعلام شده یک میلیارد تنگه (واحد پول قزاقستان) قزاقستانی یا ۲.۲۶ میلیون دلار بوده است که بر اساس آن، معادل میانگین ارزش هر هواپیما ۱۹،۳۰۰ دلار برآورد می‌شود. به نقل از کی‌یف پست، کانال تلگرامی اوکراینی Insider UA تایید کرده است که ایالات متحده ۸۱ فروند از این هواپیما‌های جنگی قدیمی و از رده خارج را خریداری کرده است.

MiG-۳۱

به گزارش این روزنامه، انگیزه پشت خرید این جنگنده‌های ساخت شوروی توسط ایالات متحده فاش نشده است، اما احتمال استفاده از آن‌ها در اوکراین، جایی که هواپیما‌های مشابه در حال خدمت هستند، افزایش یافته است. ریپورتر، یک سایت خبری انگلیسی زبان روسی گفته که این فروش از طریق شرکت‌های خارج از کشور انجام شده است. به گفته کی‌یف پست، با توجه به اتکای مداوم اوکراین به سلاح‌های دوران شوروی، این هواپیما‌ها می‌توانند به عنوان منبع قطعات یدکی یا به صورت استراتژیک به عنوان طعمه در فرودگاه‌ها مستقر شوند.

Mig-۲۹

بر اساس گزارش مجله Airforce Technology، جنگنده Mikoyan MiG-۳۱ یک رهگیر مافوق صوت است که برای دفاع از حریم هوایی شوروی طراحی شده و در دوران جنگ سرد نقش مهمی ایفا کرد. میگ-۲۷ که از میگ-۲۳ گرفته شده است، یک هواپیمای با تخصص در حمله به اهداف زمینی بوده و در درگیری‌هایی مانند جنگ شوروی و افغانستان به کار گرفته شد. میگ-۲۹ در نبرد‌های هوا به هوا تبحر داشت، به طور گسترده صادر شد و همچنان در خدمت برخی از نیرو‌های هوایی در سراسر جهان قرار دارد. با وجود قدمت بالایش، Su-۲۴ – یک بمب افکن تاکتیکی مناسب عملیات در تمام شرایط آب و هوایی – همچنان در خدمت چندین نیروی هوایی، از جمله نیرو‌های هوافضای روسیه و نیروی هوایی اوکراین قرار دارد.

sukhoi su-۲۴

قزاقستان که قبلاً بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود، روابط نزدیکی با روسیه داشته و از نظر تاریخی یکی از قوی‌ترین متحدان این کشور بوده است. اما این رابطه پس از حمله روسیه به اوکراین تغییر کرده، قزاقستان بیشتر با غرب همسو شد که خشم برخی‌ها در روسیه را برانگیخت. بر اساس تحلیل کی‌یف پست، تلاش‌های این کشور آسیای مرکزی برای ارتقای قابلیت‌های نظامی‌اش همزمان با تعامل فزاینده آن با کشور‌های غربی، نشان‌دهنده دور شدن قزاقستان از روابط تاریخی با مسکو است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در مارس ۲۰۲۳ از قزاقستان دیدن کرد و تصریح کرد که ایالات متحده قویا از “استقلال و تمامیت ارضی آن” حمایت می‌کند. برخی از طرفداران پرسروصدای روسیه پیشنهاد کرده اند که روسیه پس از حمله به اوکراین باید به سراغ قزاقستان برود. یکی از مفسران تلویزیون روسی، ولادیمیر سولوویوف، تصریح کرده که کشورش «باید به این واقعیت توجه کند که مشکل بعدی قزاقستان است، زیرا فرآیند‌های نازیستی مشابه می‌تواند مانند اوکراین در آنجا رخ دهند». توافق‌نامه‌های متعدد در زمینه تجارت، آموزش، محیط‌زیست و ذخایر معدنی نشان‌دهنده تعمیق روابط بین قزاقستان و کشور‌های غربی است، در حالی که این کشور در حال مدیریت چالش‌های ژئوپلیتیکی ناشی از رقابت کشور‌های همسایه مانند روسیه، چین و افغانستان است.

دیگر خبرها

  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»