Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان اظهار کرد: بیش از 330 کلاس درس در غالب 89 مدرسه در سطح شهرستان میناب تخریبی است .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ؛حمید هراتی سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان در گفتگو با فرهنگ کده،گفت:بیش از 330 کلاس درس در غالب89 مدرسه در سطح شهرستان میناب تخریبی است و اولویت سال جاری با پروژه های نیمه تمام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان بیان کرد: میناب بیشترین مدارس تخریبی در سطح شهرستان های استان دارا است که در اثر بارندگی سال گذشته دچار آسیب جدی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تصویب یک میلیارد تومان بودجه برای نوسازی مدرسه حاج خادمی در ستاد مدیریت بحران میناب خبرداد و گفت:در بارندگی سال گذشته پنج مدرسه در شهرستان میناب دچار آسیب و خسارت جدی شد که از این تعداد سه پروژه مناقصه آن برگزار شده است.

هراتی افزود: در حال حاضر پروژه مقاوم سازی و نوسازی مدارس حنظله گودو، پشته شهوار، حاج خادمی، هشتبندی و زهوکی در شهرستان میناب آغاز شده که در صورت تخصیص اعتبار لازم تا پایان سال جاری به اتمام می رسند.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با بیان اینکهمیناب بیشترین سهم اعتبارات توسعه فضاهای آموزشی اداره کل نوسازی مدارس در سال 95را به خود اختصاص داده است ، تصریح کرد:بنیاد علوی در سال جاریبرای هرمزگان 19 کلاس را در نظر گرفت که با توجه به شرایط حاد شهرستان میناب 6 کلاس به این شهرستان اختصاصیافت.

وی با اشاره به اینکه نداشتن انشعاب آب و برق یکی از مشکلات مدارس هرمزگان است ،تصریح کرد: تعدادی از مدارس شهرستانمیناب از داشتنانشعابات آب و برق محروم بود که اداره کل نوسازی مدارساز سال گذشته اعتبار ویژه ای را برای انشعاب آب و برق در نظر گرفت و تاکنون بیش از 75 مدرسه انشعابات آب و برق آن وصل شده که در سال جاری هماعتباری برای آن پیش بینیکرده ایم.

هراتی یاد آور شد: یک هزار و 600 مدرسه تخریبی در هرمزگان وجود دارد که برای بازسازی این مدارس تخریبی 240 میلیارد تومان اعتیار نیاز است کهعمر برخی از این واحد‌ها به سال ۱۳۲۰ هجری شمسی می‌رسد.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان تعداد کلاس های غیر استاندارد در هرمزگان را دو هزار و 400 کلاس باب ذکر کرد و گفت:مقام سازی این کلاس ها نیازمند اعتباری بالغ بر 160 میلیارد تومان است.

این مسول در ادامه نیاز مسکن مهر را یک هزار و 800 کلاس درس عنوان کرد و افزود:احداث این میزان فضا نیازمند اعتباری بالغ بر 200میلیارد تومان است.

هراتی با بیان اینکهشهرستان‌های بندرعباس، میناب و رودان بیشترین مدارس غیرمقاوم را دارند ،بیان کرذ: هرمزگان ۳۲۰ هزار دانش آموز دارد که در سه هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی دولتی و غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با ذکر این مطلب که مدارس تخریبی با سقف های لرزان از بزرگترین چالش های آموزش و پرورش است، خاطر نشان کرد:خیرین مدرسه ساز، بنیادها ، موسسات مالی و اعتباری، بانک ها و شهرداری ها در بازسازی مدارس تخریبی، اداره کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش را یاری دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های آوج در مسیر توسعه

زرگر فرماندار آوج گفت: اتکای به بودجه‌های دولتی و تصدی گری دولت به این حوزه آسیب زده است. در آوج هم همچنان تصدی گری دولت وجود دارد و لازم است که دولت بخش خصوصی را وارد امر کند.

زرگر افزود: طرح‌های گردشگری شهر آوج به همت شهرداری انجام شده است و ۳۷ هکتار لازم است که به بخش خصوصی واگذار شود.

زرگر گفت: لازم است اداره راه و شهرسازی در نحوه واگذاری‌ها اهتمام بیشتری صورت بدهد و اداره میراث فرهنگی هم سازوکار مناسب را در اجرا کند. امیدواریم با تغییر و تحولاتی که صورت گرفته اقدامات قابل توجهی در این حوزه انجام شود.

زرگر اضافه کرد: میراث فرهنگی طرحی آماده کرده که در حال نهایی شدن است و پتانسیل جذب گردشگر را دارد.

زرگر گفت: در آبگرم مشکل حقوقی و قانونی مانع توسعه است. در حال حاضر فقط یک واحد آبدرمانی فعال است. مشکل ما مجتمع الماس غرب است که پروژه ۲۰ الی ۳۰ درصد پیشرفت داشته، اما باتوجه به مشکل قانونی در راستای مالکیت آب‌ها راکد مانده است. باتوجه به اینکه مالک آب دولت است و جزو انفال محسوب می‌شود باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

داداشی شهردار آوج هم گفت: در این زمینه جلسات متعددی با اداره راه و شهرسازی برگزار شده است. املاک مذکور در تملک این اداره است و برای ورود بخش خصوصی باید کارسازی شود.

داداشی گفت: نحوه واگذاری توسط اداره راه و شهرسازی مناسب نیست و بنابراین سرمایه گذار بخش خصوصی ورود نمی‌کند.

داداشی اظهار کرد: خارج شدن آوج از عنوان توسعه نیافته در گرو اینست که باید مجوز‌ها به خود شهرستان واگذار شود. بهترین راهکار اینست که تملک زمین‌ها به شهرداری واگذار شود. در ورودی شهر آوج گردنه حادثه ساز وجود دارد که اقداماتی در زمینه رفع نواقص آن صورت گرفته است. در بحث میادین هم میدان اصلی از هفته آینده کلید می‌خورد. اصلاح بلوار اصلی شهر بود که آن هم با ۳۰ درصد پیشرفت روبروست.

آوج متشکل از دو بخش آبگرم و آوج به مرکزیت آوج با بیش از ۴۳ هزار جمعیت که ۷۰ درصد آن در روستا‌ها ساکن هستند، شهرستانی در جنوب غربی استان قزوین واقع است.

آوج در ردیف شهرستان‌های محروم و کم‌تر توسعه یافته کشور قرار دارد، اما از ظرفیت‌های قابل توجهی در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری و کشاورزی برخوردار است، اگر به ظرفیت‌های اوج بیشتر توجه شود ومورد عنایت مسئولان قرارگیرد قبول داربه منطقه‌ای کاملاً توسعه یافته تبدیل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • ساخت ۱۵۰۰ کلاس در هرمزگان در دولت سیزدهم/ رشد ۶۲درصدی قبولی پزشکی
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • چالش کمبود معلم در چهارمحال و بختیاری رفع شد
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت