Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@23:40:48 GMT

دلیل قطع درختان خیابان ولیعصر(عج) چیست؟

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۹۹۷۵۵

برای جلوگیری از انتشار عامل بیماری و آفات به سایر چنارها طرح جمع آوری و جایگزین سازی درختان خیابان ولیعصر(عج) با رعایت موارد ایمنی و اصول ضدعفونی محل اجرا می شود.

شهرنوشت: چنارهای خیابان ولیعصر(عج) بار دیگر در فضای مجازی سوژه شده و انتشار تصاویری از قطع این درختان، دل مشغولی این روزهای طرفداران محیط زیست شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به طوری که نگرانی خود را در قالب تیترهایی مانند: «زنده به گور بی رحمانه درختان چنار ولیعصر» یا «حال چنارهای خیابان ولیعصر خوب نیست» و... نشان داده اند این در حالی است که مسئولان شهری در هر دو هفته یکبار با برگزاری جلسه ای درسطح مدیران و کارشناسی وضعیت این درختان در کمیته صیانت از چنارهای خیابان ولیعصر(عج)، وضعیت این درختان را مورد بررسی قرار می دهند و هر گونه عملیات عمرانی، شهرسازی و زیباسازی باید از کمیته مذکور مجوز دریافت کند تا مشکلی برای درختان ایجاد نکنند.

به گفته معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 3، دربررسی وضعیت درختان خیابان ولیعصر(عج) که توسط کارشناسان خبره و اساتید دانشگاهی کشور و کارشناسان خارجی انجام گرفته ، مشکل چنارهای این محدوده نوعی قارچ سرطان رنگی به نام " سراتوستیس فیم برالتا" تشخیص داده شد.

سید محمدرضا موسوی در گفت و گو با شهرنوشت با اعلام این خبر می افزاید: دراسکن هایی که از درختان خیابان ولیعصر (عج) گرفته شده چنارهای مذکور در وضعیت مناسبی قرار ندارند و آنهایی که دراثر عوامل بیماری خشک شده دارای پوسیدگی شده اند و احتمال خطر سقوط دارند.

معاون امورشهری و محیط زیست شهرداری منطقه 3 ابراز کرد: جهت جلوگیری از این عمل در مرحله اول، اقدام به هرس و سبک سازی درختان خشک شده کرده ایم. درخصوص درختانی که نتیجه نداد برای جلوگیری از انتشار عامل بیماری و آفات به سایر چنارها طرح جمع آوری و جایگزین سازی درختان با رعایت موارد ایمنی و اصول ضدعفونی محل اجرا می شود .

وی تاکید کرد:در صورت ماندگار بودن درختان خشک و انتشارعوامل بیماری زای قارچی، آفت به درختان سالم نیز سرایت و باعث انقراض و از بین رفتن آنها می شود.

موسوی ادامه داد: به همین دلیل در این منطقه نسبت به جداسازی بستر کاشت از نهر و غرس درخت در پیاده رو با ایجاد سیستم لوله کشی اقدام نموده است تا درختان در وضعیت بهتری رشد کنند. ضمن اینکه تنه درختان هرس شده و آثار هرس شده آنها در محیط موجود و قابل رویت است. البته اصول کار این است که چنارهای مذکور به صورت اساسی جمع آوری و محل آن ضدعفونی شود .

به گزارش شهرنوشت چندی پیش مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران با تشکیل جلسه ای در شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حفظ و نگهداری درختان خیابان ولیعصر(عج) گفت: امروز درختان خیابان ولیعصر (عج) در شرایط خوبی نیستند؛ دلایل زیادی این شرایط را ایجاد کرده است که باید برطرف شوند به طوری که درختان آفت خورده در خیابان ولیعصر (عج) باید قطع شوند.

چمران اعلام کرد: سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به خطرناک بودن وضعیت برخی از درختان بر ضرورت قطع آنها تاکید کرده است که شهرداری باید دراین خصوص اقدام کند؛ البته این اقدام نباید در شب انجام شود بلکه باید دلایل قطع آن برای شهروندان به صورت مشخص بیان شود.

همچنین مختاری ، رییس سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در خصوص دلایل ضعیف شدن و یا از بین رفتن درختان این خیابان اظهارکرد: برای شناسایی راهکار عبور از این مشکلات ، مشاوری خارجی به کارگیری شد و این مشاور مطالعات فراوانی را بر روی شرایط کنونی انجام داد که یکی از نتایج آن شناسایی مشکلات مختص درختان بود.

وی تاکید کرد: امروز وضعیت درختان خیابان ولیعصر(عج) خطرناک است و ممکن است در اثر طوفان در شهر تهران آسیبی از جانب این درختان به شهر نرسیده است .

مختاری اعلام کرد: هم اکنون 900 درخت در این خیابان خشک ونیمه خشک است و برطرف کردن شاخه های خشک آنها درحال انجام است .

بهار دو سال پیش بود که راهکارهای متعددی برای آفت کشی در نظر گرفته شد اما گویا حشراتی که به جان چنارها اتفاده بود جان سخت تر از آن بودند که با این راهکارها از جان درختان چنار بروند. حالا درون بعضی از این درختان خالی است . چنارهای خیابان ولیعصر ایستاده مرده اند و با بادی بر زمین می افتند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۹۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۱۰۰، بزرگراه خرازی ۹۵، دانشگاه صنعتی و خیابان فیض ۸۷ و سپاهان‌شهر ۹۷ AQI در وضعیت قابل قبول و در ایستگاه خیابان احمدآباد با عدد ۱۵۶ AQI قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

کیفیت هوا  در ایستگاه میدان انقلاب با عدد ۱۴۷، پارک زمزم ۱۱۰، رهنان و بولوار کاوه ۱۰۷، خیابان زینبیه ۱۳۴، خیابان فرشادی ۱۱۱، کردآباد ۱۴۲، خیابان میرزا طاهر ۱۱۶ و ایستگاه ولدان ۱۱۲ AQI وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر و سجزی با میانگین ۷۵، زرین‌شهر با میانگین ۷۰، مبارکه ۵۸ و نجف آباد با میانگین ۶۶ AQI در وضعیت قابل قبول، در کاشان با ۱۱۹ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس، قهجاورستان با ۱۷۲ ناسالم برای عموم شهروندان و در شاهین شهر با ۳۱ AQI پاک ثبت شد.

ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس
  • هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است
  • قمه کشی در ارومیه ؛ وضعیت خیابان را ببینید | ویدئو
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است