Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هفتمين جلسه رسيدگي به پرونده فساد نفتي در دادگاه انقلاب تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار قضايي فارس، از لحظاتي قبل با حضور متهمان پرونده و قاضي مقيسه هفتمين جلسه رسيدگي به پرونده فساد نفتي آغاز شد.
افشار، وکيل متهم رديف دوم پرونده نفتي در هفتمين جلسه محاکمه همدستان بابک زنجاني در شعبه 28 دادگاه انقلاب، در جايگاه قرار گرفت و اظهار کرد: در کيفرخواستي که دادستاني صادر کرده، آمده است که موکل من در معرفي بابک زنجاني به نهادها و سازمان‌هاي دولتي جهت انجام معاملات بازرگاني دخيل بوده است، در حالي که موکل من زنجاني را به نهادها و سازمان‌هاي دولتي معرفي نکرده و متاسفانه از همين بخش مي‌توان به بزرگ‌نمايي در کيفرخواست پي برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افشار ادامه داد: خود کيفرخواست مدعي است که موکل، بابک زنجاني را به فردي به نام «الف. و. د» معرفي کرده که مديرعامل يک شرکت سهامي خاص به نام صندوق بازنشستگي صنعت نفت بوده و اساسا وظيفه‌اي مبني بر فروش نفت ندارد. حتي اگر ادعاي کيفرخواست در رابطه با معرفي به «الف. و . د» صحت داشته باشد، معرفي به سازمان‌ها و نهادها محسوب نمي‌شود.
در ادامه غلامرضا مهدوي وکيل شرکت ملي نفت ايران در پاسخ به اظهارات وکيل متهم رديف دوم اظهار کرد: طبق مصوبه شرکت نفت، به صندوق بازنشستگي اجازه داده شد که نفت بفروشد.
قاضي مقيسه نيز در ادامه گفت: بنابراين صندوق بازنشستگي نفت حق فروش نفت داشته و شمس، بابک زنجاني را براي خريد به «الف. و. د» معرفي کرده بود.
وکيل شمس در پاسخ گفت: موکل من اصلاً اين فرد را معرفي نکرده است. بحث خريد از صندوق بازنشستگي نفت، 3 ميليون بشکه بود که يک ميليون بشکه عملي شد و مابقي را ندادند.
رئيس دادگاه خطاب به وکيل متهم گفت: بنابراين دخالت موکل خود را در دخالت يک ميليون بشکه قبول داريد.
وکيل متهم پاسخ داد: خير قبول ندارم اگر تاريخ‌ها را ملاحظه کنيد، موضوع کاملاً مشخص است. بحث فروش از طريق صندوق بازنشستگي نفت يک پروسه مالي بوده که از فروردين‌ماه شروع مي‌شود، در لوزان سوييس که موکل حضور نداشته، بحث 300 ميليون يورو پولي بوده که صندوق بازنشستگي براي واردات اقلام غذايي لازم داشته است.
افشار ادامه داد: بعد از اينکه زنجاني شخصاً اين کار را انجام مي‌دهد، طبق محتويات پرونده شرکت ملي نفت از طريق شرکت پتروپارس به صندوق بازنشستگي نفت مي‌دهد تا مطالبات زنجاني را بدهند.
وي افزود: موکل در جلسه‌اي که زنجاني با «الف. و. د» داشته، اصلا معرفي نکرده و فقط در آن جلسه حضور داشته و خود آقاي «الف . و . د» هم نمي‌گويد که شمس، زنجاني را معرفي کرده بلکه اظهار مي‌کند شمس هم در جلسه خردادماه حضور داشته است.
افشار اضافه کرد: معرفي زنجاني به «الف . و . د» نمي‌تواند پايه و اساس فروش 15 الي 16 محموله نفتي به زنجاني باشد. به انضمام اينکه آقاي «الف. و. د» مديرعامل صندوق بازنشستگي نفت بوده و ذاتا وظيفه‌اي مبني بر فروش نفت نداشته و بيشتر محموله‌ها از طريق شرکت H.k به فروش رفته است.
قاضي مقيسه در پاسخ به وکيل متهم گفت: در آن شرايط نيروي انتظامي هم نفت مي‌فروخت چه برسد به صندوق بازنشستگي، اين چه حرفي است که شما مي‌زنيد؟
وکيل در پاسخ گفت: حرف من اين است که بحث صندوق بازنشتگي نفت، يک محموله بوده و ساير محموله‌ها موکل من معرف نبوده است. ضمن اينکه اگر صرف معرفي پايه و اساس دادن ثروت ملي به يک شخص باشد، اين خيلي فاجعه است.
در ادامه جلسه شکاري يکي ديگر از وکلاي شرکت ملي نفت گفت: در ايميلي که آقاي «ن. م» به آقاي شمس داده، به وي مي‌گويد که چون مي‌خواهيد نفت بخريد 300 ميليون يورو واريز کنيد و متاسفانه با جعل سند وانمود مي‌کنند که 300 ميليون يورو واريز کرده‌اند.
وکيل متهم رديف دوم نيز اظهار کرد: کساني که محموله‌هاي شرکت ملي نفت را به زنجاني واگذار کردند، در مظان اتهام هستند آيا معرفي موکل براي دادن نفت کافي بوده است؟
در ادامه مهدوي وکيل ديگر شرکت ملي نفت از قاضي مقيسه درخواست کرد که براي تدوين بهتر موضوع، در صورت صلاحديد از جلسات بعدي مسئولان وقت شرکت نفت دعوت شوند و در رابطه با مهدي شمس و نحوه واريز پول‌ها صحبت کنند.
قاضي مقيسه در پاسخ به اظهار وکيل متهم مبني بر اينکه اظهارات افراد بايد مستند باشد، گفت: اين دادگاه است که تشخيص مي‌دهد مستند است يا خير، براي من که مي‌خواهم حکم بدهم بايد مستند باشد. به کرات افراد به نقش شمس در معرفي زنجاني اقرار کرده‌اند ولي متاسفانه طوري معرفي کرده‌اند که وزير اعتماد مي‌کند و نمي‌داند که اين افراد براي غارت بيت‌المال آمده‌اند.
در ادامه جلسه وکيل متهم قصد داشت بخشي از گردش کار حکم ديوان عالي کشور را در خصوص مهدي شمس قرائت کند که قاضي مقيسه خطاب به وي گفت: شما چه کار به رأي ديوان داريد، رأي ديوان روي چشم ما قرار دارد و محترم است اما شما در قالب پرونده و کيفرخواست صحبت کنيد. خواندن رأي ديوان که هنر نيست مي‌خواهيد آن را بخوانيد. براي ما رأي ديوان را نخوانيد وقت دادگاه گرفته مي‌شود. اگر حرفي داريد، حرف خودت را بزن.
در ادامه وکيل متهم به بحث زنجاني در آشنايي با مجموعه مديران نفت اشاره کرد و گفت: آشنايي زنجاني با مجموعه مديران نفت مربوط به سال 87 است که زنجاني با قرارگاه خاتم، قرب نوح و شرکت صدرا فعاليت گسترده مالي داشت.
قاضي مقيسه در پاسخ به وکيل متهم گفت: بابک زنجاني در اظهارات خود گفته است که از سال 88 شمس و فلاح را مي‌شناختم و فلاح گفت که شمس مي‌تواند به شما کمک کند، بنابراين خواستم شمس از انگليس به مالزي بيايد و جلسه‌اي به همراه فلاح، منفرد و وکلاي خارجي در مالزي برگزار کرديم. در آن جلسه به شمس گفتم نفت در حال متروکه شدن است که شمس پاسخ داد من انجام مي‌دهم و آنها را به فال مي‌فروشم.
قاضي مقيسه در ادامه تصريح کرد: بنابراين اين 3 نفر نفت و پول بيت‌المال را به غارت بردند و اگر دفاعي داريد بسم‌الله. ما چه کار به قرارگاه خاتم و قرب نوح داريم، اين مسائل اصلاً به پرونده ما مربوط نيست.
وکيل هم در پاسخ گفت: من مي‌گويم آشنايي زنجاني با مجموعه مديران نفت مسبوق به سابقه است.
ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۹۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟! 

دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه اسنادی اراده شد که طبق آن مسعود رجوی بعد از آنکه هم‌رتبه‌های او در سازمان مجاهدین خلق، اعدام شدند، از طرف شاه حکم عفو گرفت و همکاری خود با ساواک را آغاز کرد. ویدیویی که در ادامه تقدیم می‌شود روایتی است از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین است که می‌توانید مشاهده کنید:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لحظاتی تماشایی از نفس بازغی در پشت صحنه گناه فرشته (فیلم)
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • ویدیو/ مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟! 
  • فرزانه فصیحی، اولین بانوی ایرانی در دوومیدانی لیگ الماس
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد
  • ببینید | روایتی از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین گذشت