Web Analytics Made Easy - Statcounter

این پژوهش، به بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب درباره نفاق و منافق و به ویژه گروهک تروریستی منافقین پرداخته است؛ از این رو بیانات معظم له از گذشته تاکنون در این باره جستجو و سپس شاخص یابی و محوربندی شده است.
پژوهش خبری صدا وسیما: این پژوهش، به بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب درباره نفاق و منافق و به ویژه گروهک تروریستی منافقین پرداخته است؛ از این رو بیانات معظم له از گذشته تاکنون در این باره جستجو و سپس شاخص یابی و محوربندی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیان مؤلفه‌های کانونی و استخراج پرسش‌ها و شبهه‌ها در این باره به استناد عین عبارات و نیز بررسی بیانات از زاویه تحلیل محیطی و آینده‌نگری، از دیگر بخش­ های این پژوهش است.

رهبر انقلاب مفهوم نفاق را پنهان کردن فکر و راه و ابراز خلاف آن به مؤمنان می­دانند و با اشاره به اهمیت موضوع نفاق در قرآن، بر توجه وِیژه به آن تاکید می­کنند.

رهبر انقلاب به سه دسته از منافقان در قرآن اشاره می­کنند که عبارت اند از : "منافقین اول ورود پیامبر به مدینه"، "مؤمنانی که در آغاز هیچ نشانه‌ای از نفاق در آنها نبود و بعد منافق شدند" و "منافقان محارب".

رهبر انقلاب همچنین از خطرناک بودن پدیده نفاق و همیشگی و ناشناخته بودن آن سخن می­گویند و دشمن نقابدار (منافق) را بدترین دشمن می­دانند.

بی توجهی به نماز و نماز ریایی، سوء ظن به خدا و قبول نداشتن وعده الهی و پنهان کاری و ریاکاری از جمله ویژگی­هایی است که رهبر انقلاب برای منافقان برمی­شمارند.

"ناپسند بودن توهم نفاق" و "لزوم جهاد با منافقان" دو نکته کلیدی و مهم دیگر است که رهبر انقلاب بر آنها تاکید می­کنند.

رهبر معظم انقلاب گروهک منافقان را نیز مصداق واقعی منافق و خوارج زمان ما می­دانند و نشان دادن تفکر غیراسلامی به صورت اسلامی، پرداختن به قرآن و نهج‌البلاغه در ظاهر، ظاهر اسلامی و باطن مارکسیستی، ادعای دینداری و در عین حال بمب گذاری و کشتن بی­گناهان را از جمله ویژگی ­های آنها بر می­ شمارند.

روحیه دادن به دشمنان با رفتار و گفتار خصمانه، ترور نخبگان، تهیه خوراک تبلیغاتی برای دشمن، انفجار در اماکن مقدس مذهبی، ایجاد اختلافات قومی و طایفه‌ای، پایبند نبودن به هیچ یک از موازین انسانی، آلوده کردن محیط دانشگاه به فشار و خشونت، ایجاد دو دستگی میان ملت، سیاست دوگانه در خصوص جنگ، سیاست دوگانه در قبال آمریکا و محاسبات غلط درباره ملت ایران از دیگر اقدامات خصمانه و سیاست­ها و رفتارهای منافقانه گروهک منافقین است که رهبر انقلاب به آنها اشاره می­کنند.

بدنامی و سیه رویی همیشگی منافقان در تاریخ، محکوم به زوال بودن منافقین، تاکید بر شناخت منافقان، مراقبت در منافق نامیدن دیگران، لزوم توبه آمریکا به سبب حمایت از منافقان و مقابله با نفاق نکات دیگر مورد تاکید رهبر انقلاب در این باره است.

متن کامل این مطلب در اینجا قابل دریافت است.

پژوهش خبری// پژوهشگر: امید جلوداریان


ضمیمه:

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانات رهبری در جمع معلمان شور امید آفرین و انگیزه بخش بود

 رضا رضایی در مراسم غبارروبی گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه بیانات رهبری در جمع معلمان شور امید آفرین و انگیزه بخش بود گفت: دیدار رهبر انقلاب با معلمان دریایی از شعف، انگیزه و امید را در فرهنگیان برای اتفاقات خوب آینده ایجاد کرد؛ مقام معظم رهبری عالمانه و با اشراف کامل مسائل و برنامه‌های آموزش و پرورش را در دیدار با معلمان تبیین کردند.

رضایی با بیان اینکه سند تحول بنیادین مبنای تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش استان کرمان است گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تهیه نقشه اجرایی سازی سند تحول بنیادین در سال ۱۴۰۲ آموزش و پرورش استان در این زمینه در سطح کشور پیشگام بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد:مقام معظم رهبری ضمن تاکید بر نقش موثر فرهنگیان در کشور، رسالت خطیر معلمان و آموزش و پرورش را به جامعه فرهنگی، مردم و مسئولان یاد آوری کرد و شور نشاط و پویایی را به آموزش و پرورش تزریق کرد.

رضا رضایی افزود: یک نکته قابل تامل این است که بیانات حضرت آقا تکلیفی را برای همه روشن می‌کند که هر کس باید نسبت به شکل‌گیری هویت نسلی آینده کشور نقش خود را هم خوب ایفا کند.

وی گفت: با توجه فرمایشات حضرت آقا، شکل‌گیری هویت نسلی آینده محوری‌ترین دستگاه آموزش و پرورش است و همه باید کمک کنند تا مجموعه دستگاه در حمایت وظیفه خود را به خوبی ایفا کند.

رضایی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب نسبت به اقدامات معاونت پرورشی هم تاکید داشتند، و معاونت پرورشی استان هم باید جدی نسبت به موضوع دانش آموز با نگاه راهبردی بر اساس ویژگی بومی و منطقه‌ای وارد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • سعیدی، امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهرکنندگان تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • برخورد وحشیانه آمریکا با دانشجویان حامی غزه چهره واقعی آنها را نشان داد
  • رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا: رهبر انقلاب از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان
  • بیانات رهبری در جمع معلمان شور امید آفرین و انگیزه بخش بود
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • ۲۰ توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟