Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح پرستاری جامع نگر باید از مسیر آزمون و آموزش دنبال شود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در دومین همایش پرستاری جامع نگر افزود: پرستاران منشاء کرامت و مهربانی هستند.
وی گفت: در حوزه پرستاری جامع نگر و ارائه خدمات در منزل در ۳ سال اخیر اتفاقات خوبی رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر بهداشت با بیان اینکه در این زمینه با کشورهای دنیا فاصله داریم گفت: البته تا کنون طرح پرستاری جامع نگر موفق بوده است و این پرستاران هستند که با ارائه خدمات با کیفیت رضایت مردم را جلب می‌کنند.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه مردم به تبلیغات اغوا کننده کمتر توجه دارند افزود: جامعه پزشکی و پرستاری به تبلیغ احتیاج ندارد بلکه با عمل خود را اثبات می‌کند.
وی افزود: از شما می‌خواهم، پرستاران و اتحادیه از هم اکنون کار را با جدیت دنبال کنند تا کسی بدون آزمون و آموزش وارد طرح پرستاری جامع نگر نشود.
وزیر بهداشت گفت: طرح پرستاری جامع نگر خدمت به مردم و مدیریت درمان کشور است که نتیجه آن صرفه جویی در هزینه‌ها و کمک شایان به طرح تحول سلامت است.
وی ادامه داد: بیمه‌ها باید به این طرح کمک کنند و صرفه اقتصادی و اجتماعی آن را در نظر بگیرند.
قاضی زاده هاشمی گفت: البته نباید از بیمه توقع داشت به وظیفه خود عمل کند، البته تا امروز رودربایستی‌ها و رابطه‌ها اجازه نداده است تا بیمه‌های درمانی یکپارچه شود و مشکلات این حوزه به خوبی برطرف شود با این حال شما کیفیت خدمات خود را ارتقاء دهید.
وی ادامه داد: به رغم اذیت هایی که برخی از همکاران پرستار کردند که تعدادشان هم اندک است، اما در حوزه پرستاری به پرداخت‌ها اشاره می‌شود که ناعادلانه است و این حرف درستی است حتی اختلاف در سایر رشته‌ها از جمله مامایی، آزمایشگاه و رادیولوژی هم پرداخت‌ها ناعادلانه است که علت آن مبنای پرداختی غیر دقیق است.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه بهم زدن این سیستم ممکن نیست مگر با راهکاری که مجلس و دولت ارائه کند، افزود: ما ۱۰۰ هزار پرستار در کشور را در ابتدای دولت یازدهم به ۲۶۰ هزار همکاری که کارانه بگیرند افزایش دادیم.
وی ادامه داد: رقم پرداختی به آن‌ها از ۱۸ درصد به ۲۷ درصد افزایش یافت، اما عده‌ای در رسانه‌ها به گونه‌ای وانمود می‌کنند که کارهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نادیده گرفته شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس

محمدحسین واحدیان با اشاره به شعار هفته سلامت امسال مبنی‌بر «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» اظهار کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، ویژه برنامه آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله را در مدارس سراسر استان برگزار می‌کنیم.

شهردار شهرکرد افزود: شهروندان، سرمایه‌های اجتماعی یک شهر محسوب می‌شوند و سلامت یک جامعه از سلامت تک‌تک شهروندان به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: شهرداری شهرکرد به مناسبت هفته بهداشت بر مسئله بهداشت محیطی، تمرکز ویژه‌ای داشته چراکه جمع‌آوری زباله‌ها و پاکیزگی شهر، بیشتر از گذشته به سلامت جامعه کمک کند.

بیشتر بخوانید

قامت‌هایی که خم می‌شوند؛ دستانی که غبار از چهره شهر می‌زداید

واحدیان، برگزاری دوره‌های آموزشی جمع‌آوری پسماند‌ها به‌صورت چهره‌به‌چهره را دلیلی برای داشتن شهری با شهروندان آگاه دانست و افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، ویژه برنامه آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله را در مدارس سراسر استان برگزار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: شهرداری شهرکرد در تلاش است تا با همکاری شهروندان، شهری بدون مخاطرات زیست‌محیطی به وجود آورد.

واحدیان، ارتقای نشاط اجتماعی را یکی از ویژه‌برنامه‌های شهرداری شهرکرد عنوان کرد و گفت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در مراکز عمومی همچون پارک، معابر و خیابان‌های اصلی برای به ارمغان آوردن نشاط اجتماعی، ویژه‌برنامه‌هایی همچون ورزش همگانی، تئاتر و سرود خیابانی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • اهمیت و ضرورت های راه آهن ایران ارمنستان
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • ادامه آمار جادویی حسن‌زاده در تیم ملی
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید