Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه منابع و مصارف آب در حوزه رودخانه کرخه با حضور استاندار خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این جلسه که به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان برگزار شد، پیرامون برقراری محاسبات کارشناسی سطوح قابل کشت در کل حوزه کرخه بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدای جلسه کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در خصوص پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته در این حوزه توضیحاتی را بیان کرد و در ادامه به برگزاری جلسه شورای حفاظت منابع آب در تاریخ ۹۶/۳/۸ در خصوص برقراری محاسبات قابل کشت در کل حوضه کرخه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی زاده در ادامه تصریح کرد که در این خصوص مصوباتی تدوین شد و به تفکیک نوع محصول به فرمانداران،سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی ابلاغ شد.

مدیرکل مدیریت بحران به جلسه مشترک شورای هماهنگی مدیریت بحران سه شهرستان هویزه،دشت آزادگان و حمیدیه که در تاریخ ۹۶/۴/۲۶ اشاره نمود که با پیگیریها و هماهنگی های انجام گرفته مشکل کاهش آب رودخانه کرخه نور و نیسان مرتفع گردید و مقرر شد که اقدامات سازمان آب و برق،جهاد کشاورزی،جهاد نصر،شرکت متن و سایر دستگاههای ادارای و ماشین آلات با نظارت فرمانداران انجام شود.

در ادامه جلسه چنگلوایی مدیرکل جهادکشاورزی؛ پیرامون موضوع جلسه بیان کرد:در یکی از مناطق بحرانی به مساحت ۳۰۰هکتار کشت انجام شده، که تاکنون آب کافی به این کشتزارها نرسیده است و مستلزم پیگیری جدی میباشد

وی همچنین بیان کرد: لایروبی کانالها و رودخانه ها بر اساس کشت پاییزه بسیار ضروری میباشد و در ادامه به آمار کشت شلتوک اشاره نمود و بیان نمود که بصورت دقیق رصد و با برداشت کنندگان غیرمجاز برخورد میشود.

شمایلی هم در ادامه جلسه گفت: در منطقه دشت آزادگان و هویزه از طرح ۵۰۰ هزار هکتاری از ۳۷۰۰ هکتار ۳۴۰۰ هکتار از عملیات آن به اتمام رسیده و طرح لایروبی رودخانه با هماهنگی آب و برق در دستور کار قرار گرفته است.

شمسایی مدیر عامل آب و برق استان هم در ادامه جلسه به ۵۰۰۰ هزار کیلومتر رودخانه و ۱۰۰۰۰۰۰ کیلومتر کانال در استان اشاره نمود و بیان داشت در سطوح کشت شده علاوه بر گوگل ارت از پهپاد استفاده میشود

وی تصریح کرد؛ لایروبی رودخانه های منتهی به تالاب سیزده رودخانه در دستور کار است و انجام میشود

وی همچنین اضافه کرد: کنترل و نظارت بر توزیع آب و برق وظیفه آب و برق است ولی نیازمند کمک فرمانداران، جهادکشاورزی نیروی انتظامی و قوه قضائیه هستیم

در پایان غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جمع بندی کلى بیان داشت: در بحث توضیح آب و استفاده بهینه از آن، عدالت مد نظر همه مسئولین قرار گیرد و در ادامه خطاب به فرمانداران اظهار داشتند: مسئول سیاست های عمومی دولت فرمانداران هستند و فرمانداران باید در حوضه کرخه،اهواز،حمیدیه،دشت آزادگان و هویزه مکلف به برگزاری جلسات هماهنگی و همبستگی با سایر دستگاههای ذیربط شهرستانی بر توزیع بهینه و عدالت محور آب هستند و در این خصوص نظارت و اقدام نمایند.

نماینده عالی دولت در استان در این جلسه اهمیت توزیع آب در مناطق مختلف استان را بسیار مهم ارزیابی کردند و از تمام فرمانداران خواستند با جدیت تمام در این حوزه ورود کنند و نتایج جلسات و پیگیریها و اقدامات انجام شده را به صورت مستمر اعلام نمایند.

شریعتی؛در پایان جلسه مصوب کرد:

۱-تعیین سطوح زیر کشت و نوع کشت توسط جهاد کشاورزی و با معرفی کشاورز به امور آب جهت عقد قرارداد و کشت محصول انجام گیرد

۲-تعیین سطوح کشت شده توسط آب و برق صورت گیرد.

۳-سازمان آب و برق نسبت به تامین ۳۰۰هکتار کشت شهرستان هویزه اقدام و پمپاژ موقت را فعال نماید

۴-تعیین میزان سطوح قابل کشت و آب قابل تعیین در کلیه حوضه های رودخانه های استان خوزستان پس از برگزاری جلسات کارشناسی با حضور سازمان آب و برق و جهادکشاورزی و بر اساس منابع آب توسط استانداری به فرمانداران، سازمان آب و برق و جهادکشاورزی ابلاغ می‌شود.

۵-مصوبات شورای حفاظت آب استان پس از ابلاغ به شهرستان‌ها توسط فرمانداران در شورای کشاورزی مطرح و براساس آن اقدام و در شورای کشاورزی از دادستانی و نیروی انتظامی شهرستان دعوت به عمل آید.

۶-به منظور دستورالعمل نحوه برخورد قانونی با برداشت‌کنندگان غیرمجاز و همچنین در این خصوص عقد قرارداد آب جلسه‌ای با محوریت اداره کل مدیریت بحران و حضور سازمان آب و برق، جهادکشاورزی، دادستانی، نیروی انتظامی و نظام صنفی برقرار شود.

۷-در حوضه رودخانه کرخه فرمانداران اهواز، هویزه، شوش، دشت آزادگان و حمیدیه جلسات هماهنگی را برگزار و اقدامات کنترلی را معمول دارند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۴ نفر سر جلسه کنکور

رئیس سازمان سنجش گفت: با توجه به اینکه حدود ۵۰ داوطلب در مناطق سیل‌زده موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.   به گزارش فارس، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امروز حدود ۵۰۱ هزار داوطلب داریم که در آزمون تجربی شرکت می‌کنند و بیشتر داوطلبان، خانم‌ها هستند.   وی افزود: آزمون دیروز با موفقیت برگزار شد، البته با وجود اینکه تمهیدات اندیشیده شده بود حدود ۵۰ داوطلب سیل زده به آزمون نرسیدند، اما من این نوید را می‌دهم که آزمون اختصاصی را دوباره برای آن‌ها برگزار می‌کنیم و تیرماه هم میتوانند در کنکور شرکت کنند بنابراین آمادگی خود را خفظ کنند.   رئیس سازمان سنجش درباره تخلف در آزمون روز گذشته، اظهار داشت: ۴ مورد دستگیری داشتیم و این نشان میدهد که مردم عزیز به سیستم سازمان سنجش اعتماد کردند، یک مورد در تهران با اولین عکسی که از پرسشنامه گرفت دستگیر شد، یک مورد هم در جنوب و دو مورد در غرب قصد داشتند ابزار تقلب به حوزه کنکور ببرند که دستگیر شدند.   پورعباس ادامه داد: آزمون امروز حساسیت خاصی دارد و فریبکاران بسیار تلاش کردند تا عزیزان ما را وسوسه کنند، اما تمام مخازن با امنیت کامل مسیر خود را طی کردند، امروز هم آمادگی کامل داریم و به صورت حداکثری در حال رصد هستیم امیدواریم مساله‌ای پیش نیاید. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اولین جلسه شورای راهبری بانوان سازمان تبلیغات برگزار شد
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • بازداشت ۴ نفر سر جلسه کنکور
  • دستگیری ۴ نفر سر جلسه کنکور
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • گزارش تمرین پرسپولیس؛ اجرای برنامه‌های ویرا بعد از جلسه فنی
  • اجرای برنامه های تاکتیکی پرسپولیس پس از جلسه اوسمار با بازیکنان