Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-18@23:19:26 GMT

قرائت کیفرخواست سومین متهم پرونده نفتی

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۰۱۵۱۳

قرائت کیفرخواست سومین متهم پرونده نفتی

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، افشار وکیل متهم ردیف دوم پرونده نفتی در ادامه هفتمین جلسه محاکمان همدستان بابک زنجانی در شعبه 28 دادگاه انقلاب اظهار کرد: من نیز با نماینده دادستان موافقم و معتقدم این پرونده کیفری است اما در بخش آقای زنجانی دلیلی مبنی بر مداخله موکل من وجود ندارد.

وی توضیح داد: آقایان 237 صفحه کیفرخواست نوشته‌اند و وقتی می‌گوییم دلیلی وجود ندارد می‌گویند در پرونده موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرونده 218 جلد است، موکل من هیچگاه و هیچ جا در عملیات اجرایی فروش نفت دخات نداشته است.

قاضی مقیسه در پاسخ به وکیل متهم ردیف دوم گفت: شما 218 جلد پرونده را مطالعه کردید؟ پس نگویید دلیلی وجود ندارد. شما از چیزی دفاع می‌کنید که مطالعه نکرده‌اید. این پرونده‌ها پس چیست؟ کاغذ باطله‌است؟ اینها تحقیقات است. این نحوه دفاع شما درست نیست و این حرف‌ها را باید موکل شما به شما بگوید نه من. این ادعا که مدرکی در پرونده وجود ندارد، درست نیست.

وکیل متهم در پاسخ به رئیس دادگاه گفت: کیفرخواست باید مستند و مستدل باشد اما نیست، یکی از ادعاها بحث معرفی است. در حالی که هیچ قراردادی وجود ندارد که موکل من نه آن را امضا کرده باشد و نه معرف و نه نماینده و کارگزار. اگر دلیلی وجود دارد ارائه کنید تا دفاع کنیم.

نماینده دادستان خطاب به وکیل متهم گفت: موکل شما خودش می‌گوید کارگزار است اما شما می‌گویید نیست. آقای شمس گفته است که به عنوان نماینده شرکت ایزو نفت‌ها را تحویل گرفته و آن را به شرکت فال فروخته و بخشی از وجوه را هم دریافت کرده و هزینه کرده است، آن وقت شما می‌گویید موکل من کارگزار نبوده است.

وکیل متهم پاسخ داد: حرف من این است که نقش موکل من را در حوزه خرید نفت بگویید، اما نماینده دادستان به بحث فروش نفت اشاره می‌کند هیچ دلیلی بر حضور موکل در خرید نفت وجود ندارد.

قاضی مقیسه در ادامه دادگاه خطاب به وکیل گفت: اگر مطلبی نداری بنشین، مطالب خودت را تنظیم کن و هر وقت آماده شدی اجازه می‌دهم آنچه را که آماده کرده‌ای مختصر بیان کنی. این نحوه دفاع فقط وقت دادگاه را تلف می‌کند.

به گزارش تسنیم، در ادامه قاضی مقیسه به وکیل متهم ردیف دوم اجازه نداد دفاعیاتش را ارائه کند و پس از وی نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و کیفرخواست متهم ردیف سوم پرونده را قرائت کرد.

در جلسه بعدی دادگاه که روز دوشنبه 9 مرداد برگزار می‌شود، متهم ردیف سوم از خود دفاع می‌کند.

701

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، سید مرتضی مدنی اظهار کرد: پرونده تقلب در بسته بندی برنج به ارزش چهار میلیارد و ۹۷۷ میلیون ریال در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی مشهد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی بیان کرد: شعبه با توجه به مستندات در پرونده، اتهام تقلب را محرز دانست و علاوه بر ضبط برنج‌های تقلبی، متهم را به جزای نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تقلب محکوم کرد.

وی گفت: بازرسان جهاد کشاورزی در بازرسی از یک انبار برنج با مشاهده مخلوط کردن برنج‌های تقلبی و بی کیفیت در کیسه‌های برنج درجه یک گزارش این پرونده را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی مشهد ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • رد رشوه ۱۱۰ میلیون ریالی ماموران وظیفه شناس در هلیلان
  • رد رشوه ۱۱۰ میلیون ریالی ماموران وظیفه شناس در هلیلان 
  • متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شد
  • محکومیت متهم عرضه برنج تقلبی در مشهد
  • ۲ مـعشوقه و یک شوهر
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز