Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@05:13:15 GMT

سرنوشت اسرای زندان‌های مخفی امارات در یمن +عکس

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۰۱۵۳۷

سرنوشت اسرای زندان‌های مخفی امارات در یمن +عکس

خانواده‌های اسرای زندانی‌شده در بازداشتگاه‌های مخفی امارات در جنوب یمن با تجمع در برابر مقر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی درصنعاء، از وضعیت مبهم زندانیان خود ابراز نگرانی کردند.

به گزارش مشرق، بازداشت و ربودن، پایان کار سادیسم و شکنجه وحشیانه نیست، این موارد عناوین و ویژگی‌های زندان‌های سری هستند، که در گزارش ویژه یک نهاد بین‌المللی در یمناست، اداره این زندان‌ها به صورت مستقیم توسط امارات بوده است، این کشور سعی دارد این جنگ را به هر قیمت ممکن به نفع خود به پایان برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

یک شهروند یمنی می‌گوید:گزارشی که موجب فاش شدن زندان‌های سری نیروهای متجاوز اماراتی شده، حکایت از عادلانه و بر حق بودن مسئله یمن دارد، البته آن چه تاکنون پنهان مانده، بزرگ‌تر است.

خانواده‌های اسرا و زندانیان این بازداشتگاه‌ها با تجمع در برابر مقر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی درصنعاء، شیوه‌های توهین‌آمیز و هتک عزت انسانی را محکوم کردند، آنها همچنین خواستار تسریع در آزادی نزدیکان خود شدند.

شهروند دیگری تاکید می‌کند: از سازمان‌های حقوق بشری تقاضا داریم به حقوق بشر توجه کنند، از آنها می‌خواهیم به اوضاع اسرا و موضوع زندانیان رسیدگی کنند، چرا که اسرای ما در زندان‌های مزدوران و دشمنان با بدرفتاری روبرو هستند، ما می‌خواهیم اقدامی عملی انجام دهند و نتیجه‌ای در این راه به دست آید.

یک بانوی یمنی می‌گوید:ما از همه سازمان‌هایی که سعی می کنند از حقوق بشر حمایت کنند، می‌خواهیم کاری انجام دهند، امروز و از طریق این تجمع که به عنوان آخرین فرصت برای این نهادها به شمار می‌آید، می‌خواهیم تا اسرای ما را آزاد کنند، و با اسرا رفتار انسانی و اسلامی صورت گیرد یا حداقل رفتارشان با آنها انسانی باشد.

مادر یکی از اسیران دربند رژیم امارات هم می‌گوید: فرزندم نامش امین فیصل جامع است، اسیر است ونمی‌دانم در استان «مآرب» چه بر سرش آمده است، نه او از ما ونه ما از او خبر داریم ، اکنون یک سال و پنج ماه گذشته است.

در حالی که وزارت دفاع آمریکا مشارکت نیروهایش را در عملیات شکنجه اسرای یمنی تکذیب می‌کند، خانواده‌های اسرا صحت گزارش بین‌المللی مبنی در دست داشتن آمریکا به صورت رسمی در این ماجرا را مورد تاکید قرار دادند، آنها این پرسش را مطرح می‌کنند، نقش سازمان‌های بین‌المللی مدعی دفاع از حقوق بشر در قبال همه این رویدادها چیست؟

زندان‌های سری امارات هرگز مانع تحقق خواسته و اراده ملت یمن نمی‌شود، بلکه بر عادلانه بودن مسئله یمن تاکید می‌کند که ائتلاف(عربستان و متحدانش) به یمن تجاوز کرد که غیر قابل توجیه و غیرمنطقی است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۱۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های اسرای صهیونیست: یورش به رفح مساوی با مرگ اسرا خواهد بود

به گزارش  قدس آنلاین، خانواده‌های اسرای صهیونیست نزد مقاومت فلسطین تأکید کردند که پس از گذشت ۲۰۰ روز ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در آزادی اسرا و شکست فشار نظامی بر حماس، وقت آن رسیده که این رژیم رویکرد خود را تغییر دهد.

آن‌ها خطاب به همه اعضای کابینه رژیم صهیونیستی، گفتند: اگر بهای آزادی اسرا، پایان دادن به جنگ است، پس جنگ را متوقف کنید.

خانواده‌های اسرای صهیونیست همچنین هشدار دادند که یورش به رفح به اسارت بیشتر صهیونیست‌ها یا مرگ آن‌ها در اسارت منجر خواهد شد و رژیم صهیونیستی باید بین یورش به رفح یا بازگرداندن اسرا یکی را انتخاب کند.

آن‌ها تاکید کردند که کوتاهی کابینه در حق اسرا، جنایت کابینه علیه صهیونیست‌ها است.

۲ اسیر صهیونیست نزد گردان های شهید عزالدین القسام، امروز (شنبه) در یک فایل ویدیویی هشدار دادند که حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه باعث آزادی ما نخواهد شد، بلکه جان ما را به خطر خواهد انداخت.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ویدیو/ تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • (ویدئو) سرنوشت تلخ گورخر؛ فرار ناموفق و تکه تکه شدن توسط کروکودیل!
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: یورش به رفح مساوی با مرگ اسرا خواهد بود
  • ویدئوی جدید «القسام» از اسرای اسرائیلی
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  • ویژگی مخفی در آیفون شما؛ از این ویدیوها خبر دارید؟
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟