Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجموعه‌ای از بدافزارهای موسوم به لیپیزان ساخت کمپانی اسرائیلی Equus Technologies از گوشی‌های اندرویدی جاسوسی می‌کنند. به گزارش سرویس فضای مجازیخبرگزاری صدا و سیما محققان گوگل که در کنفرانس امنیتی Black Hat در لاس وگاس صحبت می کردند افزودند کلکسیونی از اپلیکیشن‌های قانونی در فروشگاه گوگل ساخت این کمپانی امنیتی در اسرائیل، به عنوان بدافزار، گوشی‌های اندرویدی آلوده شده را «روت» کرده و تمام اطلاعات گوشی را به سرقت می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معروف‌ترین و وحشی ترین بدافزار این مجموعه به نام Lipizzan است که ایمیل کاربر، پیامک‌ها، اطلاعات مکانی کاربر، پیغام صوتی‌ها و دیتای متنی و تصویری روی حافظه گوشی را به سرقت می برد. همچنین با گرفتن اسکرین‌شات، تمامی فعالیت های کاربر را زیر نظر گرفته و با سوء استفاده از دوربین گوشی، از کاربر به صورت آنلاین جاسوسی می‌کند.
محققان گوگل تعجب کرده اند که چگونه مجموعه ای از بدافزارها به صورت قانونی روی گوگل پلی قرار گرفته و کاربران آنها را دانلود کرده اند.لیپیزان بعد از آلوده کردن گوشی، از اپ‌هایی مانند Gmail، Google Hangouts، LinkedIn، facebook Messenger، Skype، Snapchat، Wahtsapp، Viber و تلگرام جاسوسی دولتی می‌کند و به احتمال زیاد دیتای به سرقت رفته را برای دولت اسرائیل می‌فرستد.بدافزار در نقش اپلیکیشن بک آپ، در نقش notepad، ضبط صدا و اپلیکیشن زنگ هشدار برای بیدار شدن از خواب در گوگل پلی ظاهر شده است که پس از دانلود یکی از آنها توسط کاربر، لایسنس آلوده روی گوشی نصب شده و کنترل گوشی را در دست می‌گیرد.گوگل به کاربران توصیه کرده است قبل از نصب هر نوع اپلیکیشنی از برنامه Google Play Protect استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۲۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اپل اینسایدر گزارش می‌دهد که سیری و اسپات‌لایت قرار است به ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی مجهز شوند. این ویژگی‌ها در برنامه‌هایی مانند Messages و Mail و Safari کاربرد خواهند داشت.

براساس گزارش زومیت، سافاری ظاهراً با یک ابزار خلاصه‌سازی متن به نام Intelligent Browsing آپدیت می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد خلاصه‌ای از هر صفحه‌ی وب را تولید کنند. سیری ویژگی مشابهی را در پیام‌رسان Apple Messages ارائه خواهد داد.

هوش مصنوعی اپل احتمالاً می‌تواند محتوای پیام را تجزیه و تحلیل کند و به سؤالات مرتبط به متن پاسخ دهد. جست‌وجوی اسپات‌لایت با ویژگی‌های هوشمندانه‌تر و مرتب‌سازی بهبودیافته در اپلیکیشن‌هایی مانند Contacts و Calendar نتایج مفیدتری ارائه خواهد کرد.

منابع مختلف بارها ادعا کرده‌اند که هوش مصنوعی اپل به‌صورت محلی و بدون نیاز به اینترنت روی دستگاه اجرا می‌شود. این ویژگی می‌تواند امنیت کاربران و سرعت پاسخ‌گویی را بالاتر ببرد. هوش مصنوعی اپل احتمالاً برای یک‌سری کارهای پیچیده‌تر به سرورهای ابری متکی خواهد بود.

کنفرانس WWDC 2024 محفلی برای رونمایی از iOS 18 و قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل خواهد بود. این کنفرانس ۲۱ خرداد برگزار می‌شود.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902527

دیگر خبرها

  • (ویدئو) روایت «آهنگران» از نفوذ سرویس‌های جاسوسی در هیئت‌ها
  • اندروید امن‌تر است یا iOS؟
  • جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت!
  • تبلت جدید HTC باتری بزرگ و اندروید ۱۴ دارد
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • قابلیت جدید اندروید ۱۵ برای استفاده از گوشی در رخت‌خواب
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • دستگیری سارق گوشی همراه با ۸ فقره سرقت در کهگیلویه
  • آموزش و نحوه فعال‌سازی تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت (ViLTE)