Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@22:54:17 GMT

‍ آیا شما هنوز زامبی نشده‌اید؟

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۰۳۱۴۲

حمید نجف؛ امروز قصد ندارم زیاد مصدع اوقات عزیزان شوم، می‌دانم که در این بازار آشفته سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همه درگیرید. این روز‌ها بعضی از سیاسیون و سرمایه داران و حتی رانتخواران درگیر کابینه‌اند، بعضی برای ماندن دست و پا می‌زنند و برخی برای آمدن، احزاب و گروه‌های سیاسی هم الحمد ا... هیچ سهمی نمی‌خواهند، این رفت و آمد‌ها و لابی‌ها هم صرفا برای احوال پرسی و تبریک به رئیس جمهور صورت می‌گیرد، شما زیاد جدی نگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعضی از هنرمندان و سلبریتی‌ها هم به خود مشغولند، دسته‌ای در جستجوی برند‌های جدید پوششی و آرایشی که خدایی نکرده از بقیه عقب نیفتند و گروهی هم به دنبال شناسایی و جذب هنرمندان آینده. ورزشکاران هم در دنیای خود سرگرمند و به لطف برادران عزیز دلال مشغول عقد قرار داد و...مردم هم همچنان در خود می‌لولند و به دنبال کسب روزی با خود درگیرند، مالک، مستاجر را تلکه می‌کند و کارفرما، کارگر را، ملت این روز‌ها تقریبا دو دسته شده‌اند، طبقه مرفه بی‌درد و ضعیف بی‌غم، طبقه متوسطی نداریم اینکه می‌بینید اکثر کار‌شناسان اقتصادی از طبقه متوسط سخن می‌گویند بیشتر برای دلخوشی سیاسیون است شما باور نکنید. اگر جایی هم دیدید که شخصی خود را جزو طبقه متوسط معرفی می‌کنه بهش شک کنید، این آدم‌ها معمولا دو دسته هستند یا جزو طبقه اشرافی هستند و برای فرار مالیاتی و بیم قطع یارانه، خود را در این طبقه جا زده‌اند یا اینکه جزو طبقه ضعیف هستند و برای کلاس گذاشتن و حفظ آبرو این خالی را می‌بندند. به هر حال در این شهر فرهنگ همه به نوعی درگیرند، در گوشه‌ای از شهر گوسفندی را قبل از ذبح آب می‌دهند و در طرفی دیگر گلوی دخترکی تشنه را در حین آب خوردن می‌فشارند و او را خفه می‌کنند. در جایی پدر ناتنی به دختر هفت ساله خود، هفتاد بار تجاوز می‌کند و در گوشه‌ای دیگر طفل معصومی قربانی افکار پلید پدر بزرگ خود می‌شود. در جایی سارق بی‌وجدان کودک معصوم هشت ماهه را همراه با خودرو پدر می‌رباید و آن را در کناری دیگر‌‌ رها می‌کند تا از گرما و تشنگی جان دهد و در سویی دیگر.... بماند. رسانه‌های ما هم بعضا به جای انعکاس چالش‌ها سرگرم رفع و رجوع مشکلات مالی خود و باج خواهی از برخی مدیران بی‌کفایت و سر پوش گذاشتن بر ناکارآمدی آنان هستند. در این شهر آتنا‌ها و بنیتا‌ها، کیمیا می‌شوند و ما همچنان سرگرم خودیم، فعلا برای ما منافع شخصی ارجحیت دارد، همچنان توصیه عمه، خاله و خانباجی ملاک عزل و نصب‌های ماست. ما به بیماری بدی گرفتار شدیم، یک بیماری واگیر دار که با سرعت زیادی در حال شیوع است. این نوع بیماری که میکروب آن بعضا از طریق لقمه حرام به بدن سرایت می‌کند می‌تواند به سرعت روی سلولهای عاطفی مغز تاثیر بگذارد، بیمار پس از چند ماه از فردی متواضع و مهربان به انسانی پرخاشگر و حریص تبدیل می‌شود. این بیماری گاهی افراد مسن با سنین بالای ۹۰ را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد و به سادگی یک پیر مرد دوست داشتنی را به شیادی جنایتکار تبدیل می‌کند. این بیماری به تدریج فرد را زامبی می‌کند اما زامبی از نوع ایرانی چراکه این بیماری تاثیری در ظاهر افراد ندارد فقط از باطن بیمار را مبتلا می‌کند.یکی از نشانه‌های این بیماری این است که فرد زیر بار بیماری خود نمی‌رود و نسبت به پذیرش آن سرباز می‌زند. آیا شما هنوز زامبی نشده‌اید؟

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد شناور الجبار (+تصاویر)

عصر ایران - مسجد جامع الجبار (Al Jabbar Grand Mosque) در باندونگ جاوه غربی، اندونزی قرار دارد. با توجه به این که اطراف آن را آب فرا گرفته است، گاهی اوقات از این مسجد به عنوان مسجد شناور الجبار نیز یاد می شود. این مسجد در منطقه Gedebage در شرق باندونگ واقع شده است.

جبار از اسامی خداوند و به معنای جبران کننده، باشکوه و صاحب قدرت و نفوذ است. اتفاقا جبار سرنام جاوا برات (Jawa Barat) و نام مستعار استان جاوه غربی نیز است، از این رو، نام مسجد الجبار را می توان به "مسجد در جاوه غربی" یا "مسجد جاوه غربی" نیز ترجمه کرد.

پس زمینه

در گذشته، منطقه Gedebage باتلاقی به نام موارس گگر هانجوانگ (Muras Geger Hanjuang) بود. این باتلاق ها بقایای دریاچه باندونگ باستانی هستند. در پایان قرن نوزدهم، این باتلاق ها شروع به خشک شدن کردند و به مزارع برنج تبدیل شدند. شرکت راه آهن دولتی، Staatsspoorwegen، مسیر ریلی را ایجاد کرد که باندونگ و Cicalengka را در میانه این باتلاق ها به هم متصل می کند.

منطقه Gedebage پس از تقسیم شهر باندونگ در سال 2006 به یک ناحیه فرعی تبدیل شد. این گسترش موجب افزایش سرزندگی در منطقه شد زیرا مردم شروع به ساخت مسکن جدید در آنجا کردند.

ساخت مسجد الجبار

ساخت و ساز مسجد الجبار در 29 دسامبر 2017 آغاز شد. احمد هریاوان فرماندار سابق، و ددی میزوار معاون سابق فرماندار مراسم کلنگزنی را انجام داده و اولین سنگ را برای آغاز رسمی ساخت مسجد در جای خود قرار دادند.

به دلیل همه گیری کووید-19، روند ساخت و ساز در سال 2020 متوقف شد و یک سال و نیم بعد در 24 آگوست 2021 از سر گرفته شد. پس از 5 سال ساخت و ساز، مسجد الجبار در 30 دسامبر 2022 توسط فرماندار رضوان کمیل به طور رسمی افتتاح شد.

مشخصات و ویژگی ها

مساحت کلی مسجد الجبار برابر با 21799 متر مربع است. طبقه همکف 11238 متر مربع و طبقه اول آن 8329 متر مربع مساحت دارند. این مسجد دارای یک نیم طبقه 2232 متر مربعی نیز است. این در شرایطی است که مساحت اختصاص یافته به دریاچه ها و مخزن آب 6930 هکتار است. مساحت پارکینگ ها، میدان ها و فضاهای سبز نیز برابر با 11163 هکتار است.

مسجد الجبار می تواند تا 9822 نفر را در طبقه اول، 3188 نفر را در نیم طبقه، 3627 نفر را در هال ها و 16363 نفر را در حیاط پذیرا باشد. در مجموع این مسجد می تواند حدود 33000 نفر را در خود جای دهد.

این مسجد دارای چهار مناره به ارتفاع 99 متر است که هر یک در چهار گوشه مسجد قرار دارند. تعداد 6136 ورق شیشه برای تقلید فلس های ماهی طراحی و در نما و گبند مسجد الجابر استفاده شده اند. این مسجد دارای 27 ورودی است که نشان دهنده 27 شهر یا منطقه جاوه غربی هستند. روی هر یک از این ورودی ها یک موتیف باتیک وجود دارد که بومی هر از شهرها یا مناطق است. فرش های ترک بافت نیز برای پوشش کف مسجد استفاده شده اند.

با توجه به این که مسجد در منطقه سیل خیز Gedebage قرار دارد، اطراف آن توسط یک مخزن آب 6.9 هکتاری احاطه شده است که می تواند هنگام سیل آب را جذب کند. مسجد الجابر دارای یک باغ و موزه ای است که به اسلام اختصاص یافته است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دبی میزبان نخستین مسجد چاپ سه بعدی جهان (+عکس)

دیگر خبرها

  • فروریختن یک ساختمان چند طبقه در آفریقای جنوبی/ ۳ نفر کشته شدند
  • مسجد شناور الجبار (+تصاویر)
  • آیا خواهر و برادر ناتنی ارث می‌برند؟
  • میدان ونک سه طبقه می شود + جزئیات
  • میدان ونک ۳ طبقه می‌شود
  • جزئیات جدید از ۳ طبقه کردن میدان ونک
  • سقوط جوان ۲۵ ساله از نورگیر طبقه سوم در اصفهان
  • اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک
  • قرارگیری ۳۴۶ کارگاه در طرح طبقه‌بندی مشاغل در کرمانشاه
  • جزئیات جدید از ۳ طبقه کردن میدان ونک اعلام شد