Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@06:41:08 GMT

پيشگيري از کم آبي بدن در ديابتي ها

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۰۳۱۴۹

خبرگزاري آريا-پگرما زدگي و کم آب شدن بدن، عارضه اي تهديد کننده براي همه افراد بشمار مي رود اما در ديابتي ها همراه با يک خطر ديگر هم هست: افزايش ناگهاني سطح قند خون.
به گزارش خبرگزاري آريا ،کمبود آب بدن در شرايط خطرناک مي تواند منجر به کتواسيدوز ديابتي شود؛ عارضه اي که يک اورژانس پزشکي محسوب مي شود و نياز به درمان سريع دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کنترل ديابت و پيشگيري از کم آبي بدن در ديابتي ها؛ نياز به مصرف 6 گزينه غذايي در تابستان دارد:
کرفس و خيار: اگر شما به دنبال غذاهاي هيدراتيک هستيد که قند خون را هم افزايش ندهند، بايد به سراغ سبزيجات غني از آب برويد. اين سبزيجات منبع خوبي از فيبر، ويتامين ها، و مواد معدني هستند و ميزان کربوهيدرات آنها بسيار پايين است پس گزينه خوبي براي حفظ قند خون در محدوده سالم نيز به شمار مي روند. چيزي حدود 95 درصد کرفس را آب تشکيل داده و اين سبزي منبع خوب فيبر است. يک فنجان خيار خرد شده نيز نه تنها 16 کالري بيشتر ندارد بلکه منبع غني از آنتي اکسيدانها، ويتامين ث، منگنز، و ويتامين آ نيز محسوب مي شود. خيار نيز يکي از گزينه هاي غذايي عالي براي آبرساني به بدن است.
فلفل دلمه اي: يکي از سبزيجات غني از آب، ويتامين ث و فيبر است. چيزي حدود 94 درصد يک فلفل دلمه اي متوسط را آب تشکيل مي دهد و تنها 24 کالري و 6 گرم کربوهيدرات دارد. فلفل منبع خوبي از پتاسيم است که براي تنظيم عملکرد قلب، بهبود هضم و عملکرد عضلاني ضروري است. پتاسيم همچنين يک الکتروليت است و در هيدراتاسيون بدن نقش مهمي دارد.
سبزيجات تيره رنگ: در ميان سبزيجات تيره رنگ، اسفناج منبع غني از ويتامين کا و پتاسيم بوده و کربوهيدارت کمي دارد. 91 درصد اسفناج را آب تشکيل مي دهد. گزينه هاي ديگر عبارتند از کلم که 84 درصد آن آب است. ضمن اين که ميزان زيادي کلسيم، منيزيم، ويتامين آ، ويتامين ث و ويتامين کا دارد.
گوجه فرنگي ها: يکي از گزينه هاي هيدراته عالي است و يک فنجان از آن تنها 30 کالري دارد ضمن اين که منبع غني از پتاسيم بوده و کربوهيدرات بسيار کمي دارد. ليکوپن موجود در گوجه فرنگي يک نوع آنتي اکسيدان قدرتمند براي محافظت از سلول هاي شما در برابر سرطان است. يک گوجه فرنگي متوسط 95 درصد آب و 5 گرم کربوهيدرات دارد. ضمن اينکه حاوي مقادير زيادي ويتامين آ براي کمک به حفظ سلامت چشم ها، دندانها، استخوان ها، پوست و .. .است.
سيب ها: سرشار از انواع ويتامين ها و مواد مغذي هستند. مصرف سيب نه تنها به بدن آبرساني مي کند بلکه با کم کردن سطح کلسترول، کاهش وزن، پيشگيري از بيماري هاي قلبي و حتي پيشگيري از سرطان مرتبط است.
توت ها: منبع غني از آنتي اکسيدان هايي مانند آنتوسيانين هستند و مقادير زيادي ويتامين ث دارند. توت ها مواد مغذي زيادي را در خود جاي داده اند ضمن اين که بسيار کم کالري هستند به عنوان مثال هشت عدد توت فرنگي متوسط تنها 11 گرم کربوهيدرات دارد. توت ها ضمن آب رساني به بدن، منبع خوبي از فيبر نيز بوده و براي يک سيستم گوارش سالم، ضروري اند.
سلامت نيوز: پيشگيري از کم آبي بدن در ديابتي ها

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان ویتامین E موردنیاز بدن در سنین مختلف

آفتاب‌‌نیوز :

ویتامین E به عنوان یک آنتی‌اکسیدان محافظت‌کننده با اکسید شدن کلسترول که ماده‌ای طبیعی است که توسط کبد تولید می‌شود و برای عملکرد مناسب سلول‌ها، اعصاب و هورمون‌ها در بدن ضروری است مبارزه می‌کند.

بهترین زمان مصرف ویتامین E

یکی از رایج‌ترین سوالات این است که ویتامین‌ای را چگونه مصرف کنیم؟ همانطور که در ابتدا توضیح داده شد، ویتامین‌ها به دو دسته محلول در آب و محلول در چربی تقسیم می‌شوند. ویتامین‌های محلول در چربی که این ویتامین نیز شامل آن است، برای جذب به چربی نیاز دارند، بنابراین بهترین زمان مصرف این ویتامینکه بیشتر به صورت قرص ویتامین E ۴۰۰ تهیه می‌شود، همراه با وعده‌های غذایی است که حاوی چربی باشند، خصوصا پس شام.

میزان مصرف ویتامین E

مقدار مصرف این ویتامین به تشخیص پزشک بستگی دارد، بنابراین سعی کنید اقدام به مصرف خودسرانه نکنید، اما به طور معمول مقدار مصرف توصیه شده روزانه ویتامین E برای بزرگسالان ۱۵ میلی گرم است و توصیه می‌شود سعی کنید بیشتر از منابع غذایی آن را دریافت کنید.

 

میزان ویتامین E مورد نیاز در سنین مختلف

کودکان

۱ تا ۳ سال: ۶ میلی‌گرم روزانه

۲ تا ۸ سال: ۷ میلی‌گرم روزانه

۹ تا ۱۳ سال: ۱۱ میلی‌گرم روزانه

زنان

۱۴ سال و بالاتر: ۱۵ میلی‌گرم روزانه

بارداری: ۱۵ میلی‌گرم روزانه

شیردهی: ۱۹ میلی‌گرم روزانه

مردان

۱۴ سال و بالاتر: ۱۵ میلی‌گرم روزانه

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خوردن این ویتامین‌ها برای سلامت مردان ضروری است
  • مصرف کدام ویتامین‌ها برای مردان ضروری است؟
  • این سبزی را خشک کنید و به جای نمک در غذا ها و سر سفره استفاده کنید
  • آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟
  • مشخصات بهترین قرص پوکی استخوان و تقویت مفصل
  • مصرف زیاد این ویتامین باعث نارسایی کلیه میشود!
  • اما و اگر‌های روزه‌داری برای دیابتی‌ها
  • میزان ویتامین E موردنیاز بدن در سنین مختلف
  • درمان آب سیاه چشم در خانه؛ از پیشگیری تا درمان طبیعی در منزل
  • کمبود این ویتامین‌ها علت سرگیجه شماست