Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، عبدالله کعبی با اشاره به فعالیت 97 واحد صنعتی از سال 84 تا 92 در این منطقه، اظهار کرد: در زمان حاضر 131 واحد صنعتی همچون واحدهای نفتی، پتروشیمی و مینی پالایشگاه ها با جذب موفق نیرو در حال فعالیت هستند.

وی از افزایش تخت های بیمارستانی به ازای هر 500 نفر یک تخت، ورود پزشک های متخصص به منطقه و ارتقاء سطح دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه از برنامه های آتی بخش بهداشت و درمان در منطقه نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کعبی رونق و شکوفایی شهرستان های آبادان و خرمشهر را منوط به همکاری مردم و هماهنگی مسئولان دستگاه های شهری با این سازمان خواند و افزود: راه انجام فعالیت های تجاری و اقتصادی در منطقه آزاد اروند آسان و روان است و سرمایه گذاران، تجار و فعالان اقتصادی می توانند با آسایش خاطر ضمن ورود به منطقه آزاد اروند و بهره مندی از مزیت ها و تسهیلات خاص این منطقه به سرمایه گذاری، تولید و اشتغال بپردازند.

وی اضافه کرد: پس از دستور رئیس جمهور در سال 92، مبنی بر توسعه محدوده منطقه آزاد اروند به کل شهرهای آبادان و خرمشهر، گمرک ایران خواستار محصور شدن منطقه شد که این کار نیز به انجام رسید.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: در زمان حاضر ناظران گمرک در دروازه ها مستقر هستند اما به این دلیل که تجارت خاصی در منطقه صورت نمی گیرد و کالای چندانی از شهر خارج نمی شود نظارت گمرک نیز رسمیت خاصی ندارد.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند همچنین از آمادگی این سازمان برای همکاری با وارد کنندگان کالا به منطقه خبر داد و عنوان کرد: به رغم وجود مجوز واردات کالا به منطقه، اما استقبال در زمینه تجارت کم است و در زمان حاضر کالایی در منطقه رد و بدل نمی شود.

کعبی در خصوص استخدام نیرو در گیت های خروجی منطقه آزاد اروند تاکید کرد: به طور قطع 90 درصد نیروهای استخدامی از میان جوانان منطقه انتخاب می شوند و تنها 10 درصد از استخدام ها در صورتی که آن تخصص در منطقه نباشد با اولویت استان خوزستان از بیرون منطقه انجام می شود.

وی در خصوص مشکلات اخیر در زمینه دریافت پلاک گذر موقت خودروهای اروندی، از ازدحام درخواست ها، مراجعه همزمان بیش از هزار و 800 متقاضی سفرهای تابستانه و دریافت استعلام افرادی که مالک اصلی خودرو نبودند و با وکالت برای دریافت پلاک موقت مراجعه می کنند، به عنوان دلائل تاخیر در تحویل پلاک های موقت نام برد.

به گفته وی از دو هفته آینده ورود بدون ویزای عراقی ها به منطقه آزاد اروند آغاز می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۳۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در دیدار حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با محمد‌ مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راهکارهای گسترش روابط فی مابین و همکاری های در حوزه فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق و احیای مجتمع فرهنگی و هنری منطقه آزاد ماکو از جمله موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

مقرر شد بزودی تفاهم نامه همکاری فی مابین به امضای طرفین برسد.

دیگر خبرها

  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند