Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-26@05:32:06 GMT

میزان مصرف سوخت بوگاتی شیرون رسما اعلام شد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۰۳۵۶۸

میزان مصرف سوخت بوگاتی شیرون رسما اعلام شد

گروه فناوری _ از زمانی که بوگاتی به فولکس واگن واگذار شد، این شرکت با حمایت های کمپانی مادر جانی تازه گرفت و توانست بازگشتی شکوهمندانه به دنیای خودروسازی داشته باشد. ویرون و شیرون دو مدلی هستند که بوگاتی بعد از احیا آنها را روانه گاراژ ثروتمندان کرده است.

به گزارش بولتن نیوز وبه نقل از دیجیاتو ، همانطور که ویرون در زمان خود بی رقیب بود، به نظر می رسد که شیرون نیز تا مدت ها بی رقیب باقی بماند؛ دلیل این امر ساده است، نیروبخش این خودرو یک موتور 8 لیتری 16 سیلندر به قدرت تقریبی 1500 اسب بخار است که می تواند دستیابی به شتاب 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 ثانیه و حداکثر سرعت 420 کیلومتر در ساعت (محدود شده بصورت الکترونیکی) را ممکن سازد.

این موتور که در واقع نسخه ارتقا یافته موتور ویرون محسوب می شود، قدرت باور نکردنی خود را در ازای مصرف سوخت بالا ارایه می کند. برای مثال ویرون در هر صد کیلومتر ترکیبی 23.5 لیتر سوخت از باک صد لیتری خود کم می کرد. این ارقام در صد کیلومتر شهری و جاده ای به ترتیب برابر با 29.4 و 15 لیتر بود.

پس از یک سال از زمان معرفی شیرون در نمایشگاه خودروی ژنو 2016، اکنون نتایج مصرف سوخت آن توسط آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا موسوم به EPA منتشر شده که بر این اساس، شیرون در صد کیلومتر ترکیبی 21.4 لیتر بنزین مصرف می کند.

این رقم در صد کیلومتر شهری و جاده ای به ترتیب 26.1 و 16.8 لیتر اعلام شده؛ با این حساب شیرون در صد کیلومتر ترکیبی و جاده ای کم اشتهاتر از ویرون بوده اما در مسیرهای شهری پر مصرف تر از آن است.

با توجه به اینکه شیرون نیز از یک باک صد لیتری بهره می برد، به احتمال بسیار مالکین آن با کارکنان پمپ بنزین محل زندگی خود ارتباط گرم و صمیمانه ای خواهند داشت! شاید به این دلیل است که گفته شده جانشین شیرون از پیشرانه ای هیبریدی بهره خواهد برد.

بعد از شیرون برخی مدل های دیگر هستند که مصرف سوخت بسیار بالایی دارند. بعضی از این مدل ها عبارتند از داج چلنجر SRT هلکت با 14، مازراتی گرن کابریو 4.7 لیتری V8 با 15، رولزرویس فانتوم با 16.8، فراری GTC4Lusso با 18 و استون مارتین Vantage S V12 با 19.6 لیتر مصرف سوخت در صد کیلومتر مسافت تشکیل شده از مسیر ترکیبی شهر و جاده.

مسلما هیچ یک از این خودروها نمی توانند هنگام رانندگی با حداکثر سرعت، مثل بوگاتی شیرون در عرض تنها 8 الی 9 دقیقه باک خود را خالی کنند!

بدیهی است که مصرف سوخت وحشتناک شیرون، هیچ اهمیتی برای خریداران متمول آن ندارد؛ چرا که به گفته آقای ولفگانگ دورهایمر (Wolfgang Durheimer) مدیر عامل بوگاتی، مشتریان این شرکت به طور میانگین صاحب 84 اتومبیل، 3 جت شخصی و یک قایق تفریحی هستند!

بد نیست بدانید وی در یکی از مصاحبه های خود فاش کرده بود که مشتریان بنتلی به طور میانگین 8 سوپر اسپرت دیگر را نیز در کلکسیون خود دارند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که مشتریان بوگاتی به شکل ویژه ثروتمندتر از مشتریان سایر شرکت های لوکس به نظر می رسند و دغدغه ای بابت مسائل اقتصادی به ذهن خود راه نمی دهند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است

علیرضا احمدی سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: متوسط مصرف سوخت حدود ۱۲۰میلیون لیتر در روز  است و نسبت به قانونی که  پیش بینی شده میزان مصرف سوخت بسیار بیشتر شده است.

به گفته وی این میزان مصرف سوخت به دلیل سوء مدیریت ها در حوزه حمل ونقل عمومی است و با توجه به آنکه قانون توسعه و مدیریت مصرف پیش بینی کرده است که مصرف سوخت روند افزایشی داشته است و فاصله میزان مصرف با قانون پیش بینی شده است.

احمدی فینی گفت: میزان  مصرف سوخت ،بنزین، گازوئیل و برحسب میزان مسافر جابه جایی آنها  و براساس بار است و با توجه به آنکه  مقرر شده است  ۷۵درصد از سفرهای درون شهری از طریق ناوگان حمل ونقلی و درون شهری انجام شود اما طبق بررسی های صورت گرفته میزان سفرهای انجام شده از طریق ناوگان حمل ونقلی زیر ۵۰ درصد است .

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت+عکس
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است