Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان از راه اندازی بزرگترین مرکز پرتودرمانی کشور در کرمان ظرف ۶ ماه آینده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دانشجوآزاد صبح امروز هفتم مرداد ماه نشست خبری معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با موضوع دستاوردهای این حوزه در محل ساختمان معاونت تحقیقات و فناوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس پرداختی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در جمع خبرنگاران گفت: اولین موضوع بحث مدارس بین المللی است که در سال ۹۴ اولین مدرسه زمستانی موسسه عضله شناسی پاریس در کرمان برگزار شد و۳۶ نفر از متخصصان مختلف در این همایش شرکت کردند و روند کار بدین صورت بود که صبحها کلاسهای تئوری با حضور اساتیدی از پاریس برگزار می شد و عصرها بیماران ویزیت میشدند که بیمارانی از کرمان فارس سیستان بلوچستان و هرمزگان حدود صد نفر تحت معاینه قرار گرفتند.

وی افزود: در همین راستا مدرسه مهمی شهریورماه امسال با عنوان مدرسه تابستانی سازمان بین المللی تحقیقات مغز اجرا میشود که تا کنون در خاورمیانه چنین فعالیت انجام نشده و اولین بار در کرمان با حدود ۸ مدرس بین المللی و ۱۴ دانشجو از کشورهای مختلف استرالیا و بنگلادش و بقیه کشورهای آسیایی برگزار میگردد؛ که این مدرسه ۵ روز به طول می انجامد.

پرداختی با اشاره به مطرح شدن خواهرخواندگی ایالت باواریا و کرمان اظهار داشت: ما بازدیدی از ایالات باواریا آلمان داشتیم که قبلا بین اتاق بازرگانی کرمان و اتاق بازرگانی ایالات باواریا ارتباطات تجاری وجود داشته ولی الان بحث خواهر خواندگی ایالت باواریا و کرمان مطرح شده که ما به دعوت و با هزینه آنها برا بازدید رفتیم بطوریکه این بازدیدها در حوزه های درمان و تجهیزات پزشکی، مدیریت بیمارستانها، اتاق بازرگانی و روابط بین الملل دانشگاه و حوزه تحقیقات و فناوری صورت پذیرفت.

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به یکی دیگر از دستاوردهای دانشگاه گفت: به زودی ظرف ۶ ماه آینده بزرگترین مرکز پرتو درمانی کرمان احداث خواهد شد که جهت اجرایی شدن آن با دانشگاه lmu که یکی از معروفترین دانشگاههای مونیخ است تفاهمنامه امضا کردیم.

وی در ادامه گفت: همایش آسیایی دانشمندان شیمی آرایشی ۲۰۱۷ اردیبهشت ماه در کرمان برگزار شد که از ۱۴ کشور مختلف از ایتالیا، ترکیه، ژاپن، آلمان، فرانسه، انگلیس و… شرکت کننده و سخنران داشتیم

عباس پرداختی توضیح داد: نوع نگاه در دانشگاه به سمت تولید ثروت از محل دانش میرود که از نمونه های آن فستیوال نوآوری های حوزه سلامت است از جمله دارو، محیط زیست، ملزومات پزشکی، سلامت در بلایا و… می باشد که ما بین گروهی که نیاز دارند و گروهی که نیاز را برطرف می کنند یعنی نوآوران ارتباط برقرار می کنیم که فن بازار سلامت در کرمان برای اولین بار برگزار شد.

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی فناوری های حوزه سلامت اظهار داشت: با همکاری بنیاد نخبگان جشنواره رویش خاوران ۱۹ و ۲۰ مهرماه امسال برگزار می شود که تاکنون حدود ۸۰ طرح و اختراع مطرح شده و شرط حضور در همایش این است که اختراع ثبت شده باشد بهترین اختراعات انتخاب شده و سرمایه گراری مالی میشوند.

وی افزود: از دیگر همایشهایی که در سال جاری برگزار خواهد شد، همایش بین المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت است که اولین همایش بین المللی با همکاری سازمان بهداشت جهانی سلامت و هلال احمر می باشد تا تعیین کنیم خشکسالی چه تاثیری بر سلامت دارد؛ این همایش ۲۴ و ۲۵ آبانماه ۹۶ برگزار خواهد شد؛ همچنین اولین کنگره بین المللی انفورماتیک پزشکی و دومین کنگره کشوری برای بررسی استفاده از IT در حوزه پزشکی و سلامت اجرایی خواهد شد.

پرداختی با توضیح کنگره انفورماتیک پزشکی تصریح کرد: کرمان پهناورترین استان کشور است و از برخی جهات مشابه استرالیاست زیرا برای ارائه خدمات پزشکی تردد بین مراکز درمانی و شهرستانها مشکل است از اینرو بحثتله مدیسین بسیار کارگشاست یعنی پزشکی از راه دور بدین صورت که در برخی بیماریها که نیازی به معاینه چهره به چهره نیست بیمار از راه دور مورد معالجه قرار می گیرد که این کار هم اکنون در مورد برخی بیماران زندانی در کرمان انجام می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص راه اندازی مرکز ملی پرورش حیوانات آزمایشگاهی در کرمان گفت: دانشگاه شهید باهنرکرمان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان شرکتی را به نام خاورپژوهان کارمانیا تاسیس کردند؛ که فاز اول آن افتتاح شده است که در بخشهای مختلف از جمله خزندگان و جوندگان تولید محصول دارد و جهت تولید پادزهرها، درمان سرطان و پیوند اعضا فعالیت می کند.

وی ادامه داد: این شرکت مهمترین مرکز تحقیقات علوم شناختی کشور است و اولین محصول دانش بنیان کرم نیوزومال زهر زنبور است که از تبدیل زهر زنبور عسل به کرم بوجود آمده وخاصیت ضد التهابی دارد؛ همچنین لاور درمانی، استانداردسازی زالو درمانی، IVF شتر از دیگر طرحهای این مرکز تحقیقاتی می باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۳۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: CT اسکن مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت با همکاری و مشارکت گروه مپنا در نیمه دوم فروردین امسال راه اندازی شده و بهره برداری از آن، سطح ارائه خدمات درمانی را در این مرکز تخصصی و فوق تخصصی ارتقا داده و موجب افزایش رضایت مندی مردم و دریافت کنندگان خدمت شده است.

او افزود: پیش از راه اندازی CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت، بیماران مرکز به ناچار باید به مراکز آموزشی درمانی مستقر در شهر ارجاع می‌شدند که این مسئله علاوه بر معطلی و طولانی کردن روند درمان، خطراتی را متوجه بیماران و کار را بر کادر درمان در دیگر مراکز آموزشی درمانی مرکز استان مضاعف می‌کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی آزمایشی CT اسکن این مرکز تاکنون بیش از ۴۰ بیمار خدمات تصویربرداری مورد نیاز را دریافت کرده اند؛ این در حالی است که این بخش هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده و یقینا در آینده نه چندان دور نیاز بسیاری از مراکز درمانی را نیز پاسخ خواهد داد.

به گفته دکتر آشوبی، در حال حاضر قیمت دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در بازار حدود ۱۳ میلیارد تومان است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنها یک میلیارد تومان برای آماده کردن فضا و تجهیزات هزینه کرده است.

او تصریح کرد: نصب و راه اندازی دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت به عنوان یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان کودکان در استان گیلان، یکی از جلوه‌های برون‌سپاری و بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در تهیه و ارائه بسته‌های خدمتی سلامت به مردم است که علاوه بر خدمت با کیفیت و ارزان، هزینه تمام شده برای دولت را نیز کاهش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود