Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-29@18:04:38 GMT

دانش یوگا، دانش عمل و عکس العمل است

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۰۳۷۶۵

دانش یوگا، دانش عمل و عکس العمل است


یک دکترای حقوق تطبیقی زنان گفت: دانش یوگا روش ساده روانی و فیزیولوژیکی است که انسان بعد از مدتی با انجام دادن آن از دایره علت و معلولی بیرون آمده و اختیارات خویش را تحت کنترل قرار دهد.

به گزارش بی‌باک، برنامه شعبده شوم رادیو گفت و گو با موضوع بررسی ادیان نوظهور و فرقه انحرافی هندوئیسم، با حضور منصوره مرادی دکترای حقوق تطبیقی زنان از دانشگاه ادیان و مذاهبو جعفر احمدی استاد دانشگاه و دبیر پژوهش مرکز مجازی موسسه امام خمینی(ره)روی آنتن رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه دکتر جعفر احمدی با اشاره به کتاب رامایانا، گفت: کتاب رامایانا موضوعی بسیار دراماتیک دارد، به طوری که فیلم و انیمیشن هایی در سال 2008 میلادی بر اساس این رمان ساخته شد.

وی همچنین در ادامه افزود: کتاب رامایانا در مورد انسان نیست، بلکه در مورد خدا و یا خدایانی است که به شکل انسان تجلی پیدا کرده اند که بر اساس شخصیت اوتار هفتم در ویشنو شکل گرفته است.

دبیر پژوهش مرکز مجازی موسسه امام خمینی(ره) با بیان این که داستان رمان رامایانه داستان جذاب و پرکششی است، اظهار داشت: در آیین هندو جشن هایی وجود دارند که به خاطر شخصیت های کتاب رامایانا برگزار می شوند.

وی با اشاره به جشن دیوالی در هندوستان، خاطر نشان کرد: جشن دیوالی بر اساس داستان بازگشت رام و سیتا شکل گرفته است که به صورت پیروزمندانه تعادل را به جهان بازگرداننده و بر تخت پادشاهی می نشینند.

جعفر احمدی همچنین در ادامه اضافه کرد: جشن دیوالی یک جشن عبادی است، به طوری که جنبه ی الوهیت داشته و مورد پرستش است؛ در حالی که بسیاری از مردم گمان می کنند که این جشن، جشنی شادی محور است.

در ادامه ی برنامه دکتر منصوره مرادی با بیان این که اصل آیین هندو بر تذهیب نفس و ریاضت بنا شده است، گفت: فلسفه ی یوگا همواره بر اساس موضوع ریاضت و ریاضت کشی تنظیم شده است.

وی با بیان این که یوگا ریاضتی از نوع مدیتیشن است، اظهار داشت: یوگا در بسیاری از ادیان هند بیانگر نوعی از سبک زندگی است، به طوری که مبنای آن در پرهیز از لذایذ برای تزکیه نفس است.

این دکترای حقوق تطبیقی زنان با بیان این که دانش یوگا، دانش عمل و عکس العمل است، عنوان کرد: دانش یوگا روش ساده روانی و فیزیولوژیکی است که انسان بعد از مدتی با انجام دادن آن از دایره ی علت و معلولی بیرون آمده و اختیارات و رفتارهای خویش را تحت کنترل می گیرد.

وی همچنین در ادامه افزود: به عقیده ی هندویان دستیابی به حقیقت و اتحاد با خدای توانا فقط از طریق یوگا صورت می گیرد، چرا که این کار ریاضت های بسیار سختی را در بطن خود دارد.

منصوره مرادی با اشاره به برخی ویژگی های یوگا، عنوان کرد: انسان از طریق یوگا می تواند دم و بازدم خود را کاهش داده و در طول سالیان زیاد به مراحل بالاتری می رسد، به طوری که بتواند در طول سال فقط چند بار دم یا بازدم داشته باشد.

وی همچنین در ادامه افزود: بر اساس تحقیقات برخی از محققان فرانسوی اثبات شده است که انسان می تواند از طریق عمل یوگا بر تمامی اعمال و رفتار خود احاطه داشته و از دایره علت و معلولی بیرون آید.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۳۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی اطهر ظهر یکشنبه در تجمع دانشجویان دانشگاه اراک با اشاره به صدور انقلاب به عنوان یکی از اهداف امام خمینی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما، انقلاب انسانیت و آزادی است و دفاع دانشجویان مظلوم از مردم فلسطین حاصل این دستاورد است و در سال‌های آینده نیز چنین انسان‌هایی که حق را درک کرده و به سمت آن حرکت می‌کنند، افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به قیام امام عصر برای بیداری انسان‌ها ادامه داد: امام عصر برای اتحاد بین انسان‌های آزاد با هدف نابودی نظام استکبار و نابودی کسانی که ظلم می‌کنند، قیام خواهد کرد.

وی محدودیت علم و اطلاعات را از انواع استکبار دانست و افزود: آنها تصور می‌کنند که با ظلم، ایجاد رسانه‌ها و نظام‌های جدید می‌توانند افکار مردم را آلوده کرده و رفتار مردم را تغییر دهند.

مهدوی اطهر با اشاره به هزینه‌های بسیار و ایجاد دیپلماسی‌های عمومی از طرف استکبارگران گفت: مستکبران نمی‌دانند فطرت مردم بر اساس فطرت الهی است که به طور حتم بیدار خواهند شد.

وی ادامه داد: سلبریتی‌هایی که در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ از عده‌ای دانشجو و غیردانشجوی ساختارشکن حمایت می‌کردند، کجا هستند که بیداری دانشجویان عالم و حمایت آنها از فلسطینیان را مشاهده کنند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک گفت: تفاوت مؤمن و غیرمومن در عمل و شجاعت اوست و به طور حتم روزی خواهد رسید که شاهد ظهور امام عصر و تحقق اهداف شهدا باشیم.

حجت الاسلام مهدوی اطهر تاکید کرد: امنیت، بیداری و زندگی خود را مرهون شهدا هستیم و کسی که از انسانی دفاع نکند و انسانیت را نفهمد و دیگران را برده خود کند، از انسانیت خارج است.

وی با اشاره به ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای افزود: باید با ایجاد موج، امر به معروف را در سطح بین‌المللی انجام داده و وظیفه خود در برابر معروف‌ها و منکرهای عالم به درستی انجام دهیم و نباید مانند عاشورا در قبال انحرافات سکوت کرد.

هسته‌های دانشجویی صدای خود را به گوش جهانیان برسانند

رئیس دانشگاه اراک نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت واکنش انسان‌ها به نسل‌کشی در غزه گفت: دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در پاسخ به مطالبه حقوق خود مورد تجاوز و وحشیگری قرار می‌گیرند و اساتید باید با تبیین درست، دانشجویان را نسبت به این موضوع آگاه کنند.

مجتبی ذوالفقاری با تاکید بر اینکه هسته‌های دانشجویی باید صدای خود را به جهانیان برسانند، ادامه داد: باید ذات وحشی، سفاک، کودک‌کش و بی‌ریشه اسرائیل برای جهان روشن شود.

وی تاکید کرد: باید همانگونه که دانشجویان آمریکایی با وجود دستگیری توسط پلیس از هر فرصتی برای اعتراض استفاده می‌کنند، این گفتمان در دانشجویان ایرانی هم شکل گیرد.

کد خبر 6091190

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۶ معلم ماندگار در استان یزد
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • آخرین تغییرات درباره یارانه‌ها و زمان واریز آن
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • سریال حشاشین در تلویزیون‌های اینترنتی ایران ممنوع شد؟