Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@19:00:32 GMT

تورم نهاده‌های ساختمانی ۷.۲ درصد شد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۰۳۹۷۴

تورم نهاده‌های ساختمانی ۷.۲ درصد شد

شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل بهار ۱۳۹۶ به عدد ۱۹۷.۱ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (۱۹۱.۶)، ۲.۹ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل (۱۸۳.۹)، ۷.۲ درصد افزایش داشته است.
به گزارش تسنیم و به نقل از مرکز آمار ایران، شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل بهار 1396 به عدد 197.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (191.6)، 2.9 درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل (183.9)، 7.2 درصد افزایش داشته است.
درصد تغییرات شاخص کل در چهار فصل منتهی به فصل بهار سال 1396 نسبت به دوره مشابه سال قبل معادل 7.6 درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (6.6 درصد)، با افزایش رو به رو بوده است.
شاخص قیمت در گروه «خدمات » با 5.0 درصد افزایش نسبت به فصل قبل بیش‌ترین تاثیر را در افزایش شاخص کل در فصل بهار داشته است. شاخص قیمت گروه « آهن آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره » با 3.1 درصد افزایش و گروه «سیمان، بتن، شن و ماسه » با 1.4 درصد افزایش به ترتیب رتبه‌های بعدی را در افزایش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل بهار سال مورد بررسی داشته‌اند.
شاخص کل قیمت نهاده‌های ساختمانهای مسکونی شهر تهران بر حسب سال و درصد تغییر در جدول زیر آمده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۳۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، به ۴۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۷۹۵ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه افزایش ۸۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۸ هزار تومان افزایش قیمت به ۳ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۲۰ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۶ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳