Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه حمایت‌های انجام شده از جامعه ایثارگری در طول دولت یازدهم همه جانبه و مستمر بوده است، به تشریح بخشی از این حمایت ها پرداخت.

به گزارش ایسنا، سردار محسن انصاری روز پنجشنبه 5 مرداد 96 در جلسه جمع بندی طرح نظارت ستادی از بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران ضمن تبریک دهه کرامت، با بیان اینکه حمایت‌های صورت گرفته از جامعه ایثارگری در طول دولت یازدهم همه جانبه و مستمر بوده است، گفت: این حمایت‌ها در کنار تلاش های مدیریت بنیاد علیرغم همه کمبودها و چالش ها در بخش‌های گوناگون منجر به بهره وری و موفقیت بیشتر شده که از بین آن‌ها می‌توان به «ابلاغ و اجرایی شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران»، «توسعه و تقویت شبکه‌های اجتماعی و تشکل‌های ایثارگری»، «افتتاح 33 فاز از مراکز توانبخشی با هزینه‌ای بالغ بر 195 میلیارد تومان»، «اشتغال و ایجاد فرصت شغلی برای 75 هزار ایثارگر»، «پرداخت معوقات ایثارگران با رقمی بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان»، «اختصاص 105 هزار وام ازدواج به ایثارگران» و «برگزاری کنگره‌های مختلف بین المللی و ملی» اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از دیگر حمایت‌های صورت گرفته در این مدت «تحت پوشش قرار دادن شهدای مدافع حرم و شهدای منا و شهدای حوادث تروریستی اخیر»، «عملیاتی شدن ماده 38 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای 30 هزار نفر از ایثارگران»، «برپایی مراسم بزرگداشت روز شهدا در طول 4 سال اخیر که از ابتکارات این دوره مدیریتی بوده»، «پیشرفت فیزیکی گلزارهای شهدا از 40 درصد به 65 درصد» و «پرداخت وام صندوق شاهد با رقمی بیشتر از 4 هزار میلیارد تومان با کارمزد کمتر از نیم درصد» است. این موارد خلاصه‌ای از عملکرد این دوره تحت حمایت‌های دولت یازدهم است که امیدواریم در دولت دوازدهم نیز شاهد افزایش این حمایت‌ها باشیم.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با یادآوری عملیات پیروزمندانه مرصاد و شکست سخت منافقین و ارتش بعثی با اشاره به توطئه‌هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر علیه کشورمان وجود داشته است، گفت: دشمنان از ابتدای انقلاب بر اساس توهمات خود گمان می‌کردند که می‌توانند به نظام اسلامی ضربه وارد کنند، اما هرگز موفق نبودند. امروز نیز همچنان شاهد همان رفتار و حرف‌ها از سوی آمریکایی‌ها و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی هستیم که به دنبال ضربه زدن به کشورمان هستند. این موضوع نشان می‌دهد نظام سلطه هرگز از دشمنی با انقلاب ما دست بر نمی‌دارد و تا زمانی که ما بر مواضع و اصول انقلاب هستیم، این نگاه نسبت به انقلاب ما وجود دارد.
وی ادامه داد: ما در برابر این دشمنی‌ها همواره در حال بالا بردن توان خود بوده‌ایم. این توان شامل دو بخش «توان سخت» و «توان نرم» است. توان سخت شامل ابزار و تجهیزات است و توان نرم که اهمیت بسیار بالایی دارد، وحدت اتحاد، ایمان و سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد مردم و همدلی و همراهی با انقلاب اسلامی می‌باشد که باید آن را حفظ و تقویت کرد. یکی از کانون‌هایی که می‌تواند این هم‌دلی و همراهی مردمی را حفظ کند، بنیاد شهید و امور ایثارگران است، زیرا این نهاد سرمایه اجتماعی بسیار بزرگ و کارآمد جامعه ایثارگری را با جمعیتی بالغ بر 3 و نیم میلیون نفر در اختیار دارد.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستور امام خمینی (ره) گفت: ایشان به طور قطع اهدافی بسیار بالاتر از اهداف کوتاه مدت خدماتی را برای این نهاد متصور بودند و با دید بلند خود، این نهاد را در راستای اهداف کلان انقلاب اسلامی تأسیس کردند. امروز وظیفه همه ما این است که در راستای نگاه امام خمینی (ره) حرکت کنیم و به خوبی از این سرمایه‌های عظیم اجتماعی صیانت و حفاظت کنیم. امروز ما در یک سنگر مشغول به خدمت هستیم و نباید کار خود را منحصر به کار اداری بدانیم، بلکه کار ما ماهیت جهادی و انقلابی دارد که باید بر اساس آن مأموریت معیشتی و فرهنگی بنیاد را در مسیر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت پیگیری کنیم.
سردار انصاری ادامه داد: محصول رویکرد توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در اجرای تمام مأموریت‌های بنیاد، مجاهدپروری است و این سرمایه اجتماعی دائماً در صحنه‌های گوناگون نظامی، علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جلوی نظام سلطه ایستاده است. فرهنگ ایثار و شهادت پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی و این توان نرم تداوم بخش انقلاب اسلامی است؛ این توان نرم با توان سخت در جبهه‌های مختلف انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده است و همین توان بوده که انقلاب اسلامی را در آستانه چهلمین سال پیروزی خود با اقتدار و سربلند نگاه داشته است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نظارت ستادی صورت گرفته از بنیاد شهرستان‌های استان تهران گفت: بنیاد شهرستان‌های استان تهران از سال 1386 یعنی در طول ده سال گذشته تاکنون 4 بار مورد نظارت ستادی قرار گرفته است و این موضوع نشان دهنده اهمیت موضوع نظارت بر فعالیت ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران است. مقایسه نمرات عملکرد این دوره‌ها نشان دهنده پیشرفت فعالیت‌ها در این اداره کل است. افزایش نمره ارزیابی عملکرد در طول این ده سال نشان از تلاش شبانه‌روزی عزیزان دارد که از تلاش‌های مدیرکل و همه عزیزان فعال در این اداره کل برای رسیدن به این جایگاه تقدیر می‌کنیم و امیدواریم این روند رو به رشد و مطلوب ادامه پیدا کند.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در حوزه اشتغال در سطح حوزه این اداره کل شاهد کاهش میزان ایثارگران جویای شغل هستیم. در بخش مسکن نیز فعالیت‌ها مطلوب بوده است و اشکالات گذشته برطرف شده در بخش فرهنگی ستادهای شاهد دانشگاهی به خوبی تشکیل شده‌اند و شاهد فعالیت‌های مطلوب قرآنی، آموزشی و برپایی کنگره‌ها و همایش‌ها هستیم. در موضوع پایش سلامت، بیمه‌های درمانی و خدمات رسانی پزشکی نیز شرایط این اداره کل مطلوب است و اشکالات برطرف شده است در حوزه کارکنان شرایط خوبی در شهرستان‌های استان تهران برقرار است و وضعیت تحصیلی کارکنان این بنیاد از متوسط کشوری بالاتر است.
گفتنی است، این نشست با حضور عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد، مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد، حجت الاسلام سید حسن مؤذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد، حسن مصلحی مدیرکل ارزیابی عملکرد، بهروز بزرگی رییس مرکز ارتباطات و مراجعات بنیاد، نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران و جمعی از مدیران کل ستادی و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۴۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان که با حضور خسروی مشاور حوزه ایثارگران استاندار ایلام صورت گرفت، با ابراز رضایت از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، افزود: عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در اجرای برنامه‌های فرهنگی، پرداخت تسهیلات مسکن، اشتغال و خدمات ارائه شده به جامعه ایثارگران استان رضایت بخش است.

وی عنوان کرد: خدمت رسانی به خانواده‌های معظم شهدا افتخار بزرگی برای مسئولان است که این خدمات باید در طول سال استمرار داشته باشد.

بهرام نیا بیان کرد: از برنامه‌ها و اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام برای خدمات رسانی مطلوب به خانواده‌های معظم شهدا و جامعه ایثارگران استان حمایت خواهیم کرد.

استاندار ایلام، بر برگزاری جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با حضور شخص ایشان و پیگیری کامل و جامع مصوبات تاکید کرد و افزود: توجه جدی به ساخت زائر سرا در شهرستان‌های ایلام و مهران و اجرای پروژه ساختمان اقامتی و ایثار شهر ایلام ضروری است.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز با تقدیر از حمایت‌های استاندار ایلام از برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، گفت: در سال جاری برنامه ریزی خوبی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه هدف از جمله در دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان، پرداخت تسهیلات مسکن و اشتغال درنظر گرفته است، افزود: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام امسال درصد اجرای برنامه‌های ماندگار فرهنگی در استان است.

وی تصریح کرد: در همین ارتباط تقویم برنامه‌های فرهنگی در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در حال تدوین است.

وی از اجرای کامل مصوبات دوره اول سفر ریاست محترم جمهوری در حوزه بنیاد شهید استان خبر داد و گفت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن به جامعه ایثارگران استان نیز زمین واگذار شده است.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام از برگزاری آزمون مختص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد خبر داد و بیان کرد: این آزمون فرصت بزرگی برای اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد است.

کد خبر 6088534

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران