Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نصب کفپوش‌های بتنی نانویی در بندرگاه چابهار، تصویری لو رفته از شارژر وایرلس آیفون ۸، پهپاد‌هایی که اطلاعات طوفان‌های دریایی را جمع آوری می‌کنند و ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

به گزارش خبرنگارگروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، نصب کفپوش‌های بتنی نانویی در بندرگاه چابهار، تصویری لو رفته از شارژر وایرلس آیفون ۸، پهپاد‌هایی که اطلاعات طوفان‌های دریایی را جمع آوری می‌کنند و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

جزئیات را در ادامه بخوانید...

نصب کفپوش‌های بتنی نانویی در بندرگاه چابهار

آنا:شهرام حیدری، مدیر پروژه بندرسازی چابهار، با اعلام این خبر اظهار داشت: «ما در محوطه کانتیری بندرگاه‌ها بلوک‌هایی لازم داریم که بالای 500 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع مقاومت داشته باشند.»

وی با بیان اینکه سال گذشته بندرگاه چابهار در جنوب کشور موفق به خریداری کفپوش‌های بتنی نانو از یک شرکت ایرانی شد، گفت: «ما در ابتدا این بلوک‌ها را به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی فرستادیم تا از نظر مقاومت، فشار و کشش مورد بررسی قرار بگیرند».

وی ادامه داد: «در سال‌های گذشته از کفپوش‌های معمولی استفاده می‌شد، ولی از سال گذشته کفپوش‌هایی که با فناوری نانو به تولید رسیده‌اند را در بندرگاه کاربردی کردیم. کشش، مقاومت و عمر این کفپوش‌ها، با فناوری نانو، وضعیت بهتری نسبت به نمونه‌های معمولی خواهند داشت».

به گفته حیدری، کفپوش‌های معمولی که قبلاً در بندرگاهها استفاده می‌شدند، بعد از مدتی قلوه‌کن می‌شوند و آب، هوا و رطوبت منطقه در از بین بردن آنها تأثیر زیادی داشتند.

وی با بیان اینکه طبق گفته شرکت آپتوس ایران، عمر کفپوش‌های نانویی بیش از 25 سال است، خاطر نشان کرد: «اکنون یک سال از عمر این کفپوش‌ها در بندرگاه چابهار می‌گذرد. تاکنون که مقاومت زیادی داشته‌اند، اما باید چندین سال بگذرد تا بتوانیم به قطعیت راجع به عمر این محصول قضاوت کنیم».

گفتنی است، کفپوش‌های نانویی اولین محصول شرکت آپتوس ایران است که با استفاده از فناوری نانو به تولید انبوه رسیده و موفق به اخذ گواهینامه نانومقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو شده است. این کفپوش‌ها نسل جدیدی از بتن‌ محسوب می‌شوند که افزایش عمر، دوام و مقاومت در برابر سولفات و کلرید از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌هاست.

به گفته دکتر سعید بزرگمهر، مدیر تحقیق و توسعه شرکت آپتوس ایران، کفپوش‌های بتنی ترافیکی این شرکت دردوسال گذشته به تولید رسیده که در محوطه‌های‌های کانتینری، بندرگاه‌ها ‌و فرودگاه‌ها کاربرد دارند. در سال گذشته، 50 هزار متر مربع از ‌این کفپوش‌ها در بندرگاه چابهار به کار گرفته شده است.

به گفته وی این شرکت بنا دارد با انتقال دانش فنی این محصول به کشورهای اتیوپی، افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان،قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان، آسیای میانه و لبنان تولید کفپوش‌های نانویی را توسعه دهد.

تصویری لو رفته از شارژر وایرلس آیفون 8

باشگاه خبرنگاران جوان:با نزدیک شدن به روز رونمایی از آیفون 8، هر روز اخبار و شایعات بیشتری از این تلفن همراه منتشر می‌شود. یکی از این خبار، اضافه شدن قابلیت شارژ بی سیم به این گوشی است.

با استفاده از این قابلیت می توانید با قرار دادن گوشی خود روی صفحه الکترونیکی، گوشی را شارژ کنید و از محدودیت هایی که پیش از این سیم شارژر برایتان ایجاد می‌کرد خلاص شوید.

البته تا به امروز اپل خبری در مورد اضافه شدن شارژر وایرلس به آیفون 8 منتشر نکرده اما تصویری در فضای مجازی انتشار یافته که ادعا می شود مربوط به آیفون 8 است.

در پشت این قطعه مشخصات شارژر وایرلس، ولتاژ خروجی: 5V – 12V، جریان خروجی: 0.6A – 2A، قدرت خروجی: 5W-10W درج شده است. در زیر می توانید تصویری از شارژر وایرلس آیفون 8 که در فضای مجازی منتشر شده است، مشاهده کنید.

پهپادهایی که اطلاعات طوفان‌های دریایی را جمع آوری می‌کنند

ایسنا:این پهپادهای خود آموز یک بار مصرف که CICADA MK5 نام دارند، به قدری ارزان‌قیمت طراحی شده‌اند که می‌توان یک دسته از آنها را به طور همزمان از آسمان و در شرایط طوفانی روانه دریاها کرد.

آزمایشگاه تحقیقات نیروی دریایی از سال 2011 در حال کار بر روی این فناوری در اشکال مختلف است.

عملکرد CICADA MK5 به گونه‌ای است که از یک هواپیما رها شده و از جی‌پی‌اس و باله‌های کوچک برای پرواز مستقل در ارتفاع 15 فوتی از سطح دریا استفاده می‌کند.

این پهپادها پس از فرود، داده‌ها را از سنسورهای تعبیه شده در خود به هواپیما منتقل می‌کنند. آنها اطلاعات را تا زمانی که باتری‌هایشان تمام شود، به طور مداوم و از طریق آنتن‌های موجود بر روی بال‌هایشان به هواپیما ارسال می‌کنند.

این سیستم جدید که در ماه آوریل در نمایشگاه "هوا-فضا-دریا" عرضه شد، می‌تواند 32 پهپاد را در یک عملیات آزاد کرده و به پرواز در آورد.

CICADA MK5 توسط ربات‌ها ساخته خواهد شد، که این کار هزینه‌های آن را تا 250 دلار کاهش خواهد داد.

قیمت این پهپادها برای اهداف نظامی بسیار ارزان بوده و اجازه می‌دهد تا بتوان از آنها به صورت یکبار مصرف استفاده کرد.

این هدفون ترجمه می کند

مهر:بسیاری از افراد هنگام سفر به کشورهای دیگر هنگام برقراری ارتباط با مشکل روبرو می شوند. در همین راستا هدست بلوتوث WT۲ ساخته شده است. این هدست تمام مکالمات را برای فرد ترجمه می کند.

گجت مذکور ماه آتی برای جمع آوری سرمایه در وب سایت «کیک استارتر» عرضه می شود. البته هنوز قیمت نهایی محصول اعلام نشده است.

هدست WT۲ شامل دوگوشی هدفون است که به اپلیکیشن iOS متصل می شود و عملیات ترجمه را انجام می دهد. به محض اینکه محفظه نگهداری و شارژ هدفون ها باز می شود، دستگاه به طور خودکار با آیفون یا آیپد کاربر یکپارچه می شود.

هنگامیکه فردی صحبت می کند، جملات او از طریق هدفون به تلفن هوشمند ارسال و سپس به زبان مورد نظر ترجمه می شود. در مرحله بعد ترجمه جمله در هدفون به صورت صوتی برای کاربر ارائه می شود.

کل فرایند ترجمه جمله با ۳ ثانیه تاخیر انجام می شود اما شرکت تولید کننده تصمیم دارد این مدت زمان را به یک ثانیه بکاهد.

در حال حاضر گجت می تواند زبان چینی را به انگلیسی ترجمه کند اما در آینده زبان های دیگر نیز به آن افزوده می شوند.

اسپیکر هوشمند شیائومی معرفی شد

بدون شک یکی از داغ‌ترین ترندهای امروز دنیای تکنولوژی بلندگوهای هوشمند هستند. محصولی که اولین‌بار توسط شرکت آمازون معرفی شد. آمازون اکو با دستیار هوشمند الکسا در چند سال گذشته آنقدر سر و صدا به راه انداخت و مورد توجه قرار گرفت که سایر شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی را هم وادار کرد که چنین محصولی بسازند. گوگل، اپل و مایکروسافت و در آینده فیسبوک از جمله این شرکت‌ها به حساب می‌آیند. با این حال شرکت چینی شیائومی هم به دست به کار شد و اولین اسپیکر هوشمند خودش را معرفی کرد.

این اسپیکر هوشمند Mi AI نام دارد که با فرمان صوتی کار می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد که سایر وسیله‌های هوشمند شیائومی را کنترل کنند. از نظر طراحی هم این محصول به اکو شرکت آمازون شباهت دارد و کلی LED رنگی روی آن دیده می‌شود. شش میکروفن روی اسپیکر هوشمند شیائومی دیده می‌شود که باعث شده دستگاه بتواند از جهت‌های مختلف متوجه صدا بشود. این بندگوها می‌توانند از ۱۶ متری متوجه صدا بشوند. همچنین سه بلندگو هم برای آن در نظر گرفته شده تا بتواند صدای بسیار باکیفیتی پخش کند. این بلندگوی هوشمند می‌تواند موسیقی، کتاب صوتی و رادیو پخش کند. همچنین با اتصال گوشی به آن هم می‌شود تماس تلفنی برقرار کرد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که اسپیکر هوشمند شیائومی با قیمت ۴۵ دلار راهی بازار خواهد شد.

چسب زخمی که از مایع مترشح حلزون تشکیل شده

محققان با الهام از قابلیت چسبندگی مایع مترشح از حلزون، نوعی چسب ساخته اند که قابلیت بهم چسباندن زخم و بریدگی داخل بدن انسان را دارد.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»

سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد: با توجه به مراجعه همزمان تعداد زیادی از اتباع و مهاجرین محترم به سایت سهما و اشکالات فنی به وجود آمده، وارد کردن کد ارسالی به سایت سهما تا پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه تمدید شد.

چند روز پیش پیامکی برای اتباع و مهاجران خارجی مجاز در کشور برای استعلام حضور یا حضور نداشتن توسط سامانه سهما ارسال شده است. سازمان ملی مهاجرت در این اطلاعیه از اتباع و مهاجران خارجی مجاز خواسته است در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال کنند.

بر این اساس، متن ارسالی به این شرح است: «تبعه گرامی با شناسه یکتا...... برای صدور کارت هوشمند باید پس از ثبت نام و ورود به سامانه سهما به آدرس www.irmigrationorg.ir حداکثر تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ کد …… را در قسمت اعتبارسنجی صدور کارت هوشمند وارد کنند که اکنون این تاریخ تا پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه تمدید شد.

سازمان ملی مهاجرت تاکید کرده است: اقدام نکردن این افراد به منزله حضور نداشتن تلقی می‌شود و هیچ خدماتی به این افراد تعلق نمی‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ
  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی
  • برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد
  • پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی
  • پافشاری اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی