Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعباس عراقچی رییس ستاد پیگیری برجام و معاون حقوقی وزیر امور خارجه با بیان اینکه قانون جدید کنگره امریکا، اقدامی خصومت آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران است، گفت: این اقدام قانون جدیدی در ادامه دشمنی‌های آمریکا با جمهوری اسلامی است.

رییس ستاد پیگیری برجام تصریح کرد: برجام قرار نبود دشمنی ایران و امریکا را کاهش دهد و مودت ایجاد کند، و برجام فقط در مورد پرونده هسته ای بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه واکنش ما در برابر اقدام امریکا قاطعانه و متناسب خواهد بود، اظهار داشت: خود آمریکایی‌ها فکر می کنند، جمهوری اسلامی با برجام قدرتمندتر و به تعبیر آنها، در منطقه مهاجم تر شده است لذا به دنبال عقب راندن ایران هستند.

عراقچی خاطرنشان کرد: آنها می گویند با برجام رشد اقتصادی ایران بالا و تحریم‌ها کنار رفته و در منطقه پیروزی‌هایی داشته و چون گفتمان و حرف برای گفتن دارد و امنیت و ثبات دارد پس باید عقب برود.

رییس ستاد پیگیری برجام با بیان اینکه آنها می‌خواهند منافع ایران از برجام را با ایجاد فضای سنگین و منفی بگیرند، اظهار داشت: آنها به بهانه‌های غیرهسته‌ای مانند نقض حقوق بشر، در صدد تحریم ایران هستند و در این بین اشخاص را تحریم می‌کنند.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه آمریکا و 1+5 متعهد شدند کاری را که در اجرای برجام خلل ایجاد کند، انجام ندهند، بیان داشت: ترامپ به دنبال کنار گذاشتن برجام است، اما میخواهد هزینه آن را به دوش ایران بگذارد تا ایران خود بخواهد از برجام خارج شود.

عراقچی با تاکید بر اینکه ایران تا زمانی به برجام متعهد خواهد بود که از منافع برجام بهره مند شود، اظهار داشت: ما در زمین ترامپ بازی نخواهیم کرد و عکس العمل متناسبی نشان خواهیم داد.

رییس ستاد پیگیری برجام با بیان اینکه برجام دو نوع نقض، با عناوین «نقض» و «نقض فاحش» را شناسایی کرده است، گفت: تشخیص اینکه اقدام کنگره آمریکا نقض است، یا نقض فاحش و اینکه چه واکنشی باید نشان دهیم، با هیئت نظارت بر برجام است.

وی با تاکید بر اینکه رییس جمهور آمریکا موظف است، تحریم‌های کنگره را متوقف کند، خاطر نشان کرد: اگر این کار را نکند و تحریم بازگردد، نقض فاحش برجام است، چنانچه اوباما این تحریم را متوقف می‌کرد، اما در دوره ترامپ این توقف صورت نگرفته و تحریم ها برگشته است.

معاون وزیر امور خارجه، تحریم‌های اخیر را تجمیع تحریم‌ها قبلی درباره سیاست‌های موشکی و نقض حقوق بشر عنوان و تاکید کرد: این تحریمها به طور قوی‌تر دست رئیس جمهور آمریکا را بازتر کرده است.

ادامه دارد

به اشتراک گذاری کد خبر : 2936355369990678213 برچسب‌ها : عراقچی برجام جام جم آنلاین عراقچی: در برجام بحث موشکی را از هسته ای جدا کردیم / قرار نبود برجام دشمنی ایران و آمریکا را کاهش دهد لینک کوتاه :

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها واکنش رئیس کل دادگستری تهران به اظهارات معاون رئیس جمهور سابق درباره قوه قضاییه دختر 8 ساله قربانی طلب 2میلیونی پدر گران ترین کیف زنانه دنیا / قیمت : بیش از یک میلیارد تومان! +عکس روش ابتکاری قاچ کردن هندوانه وقتی قاتل بنیتا می خواهد از گناهش نگذرند قتل دختر جوان در فرمانیه تهران عاملان انتحاری داعش +عکس چرا پشه‌ها بعضی‌ها را بیشتر نیش می‌زنند؟ سر موتورسوار زیر چرخهای کامیون له شد این زن کلیه‌اش را به خاطر تعمیر خانه می‌فروشد+عکس لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها آیا مکمل‌های دارویی واقعا مفید هستند؟ بجای شوت کردن قوطی خودش افتاد تهیه ساندویچ 67 متری در مکزیک +عکس فرود هواپیما یکی از بزرگراه‌های آمریکا را به آتش کشید حمله مرگبار ۲ ضارب به یک مرد در خیابان افسریه مصدومیت راننده پراید در برخورد با گاردریل بزرگراه آزادگان +عکس واکنش یک سردار سپاه به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در خلیج فارس نقاشی ترامپ فروخته شد قتل دختر جوان در فرمانیه تهران پیشنهاد بازیگری به خوانندگان گروه سون آخرین مطالب همه سایت 23:58 عراقچی: در برجام بحث موشکی را از هسته ای جدا کردیم / قرار نبود برجام دشمنی ایران و آمریکا را کاهش دهد 23:45 آیا مکمل‌های دارویی واقعا مفید هستند؟ 23:43 تیلرسون: امیدواریم ایران، روسیه و کره شمالی پیام ما را درک کرده باشند 23:34 تیراندازی در رضوانشهر یک کشته و 3 زخمی برجای گذاشت 23:30 بجای شوت کردن قوطی خودش افتاد 23:15 تهیه ساندویچ 67 متری در مکزیک +عکس 23:00 اضافه شدن 2 بخش تازه به شبکه نمایش 22:45 آتش‌سوزی تریلی حامل سوخت در سرپل‌ذهاب کرمانشاه 22:45 تصویربرداری سریال برنا ‎ از مرز ۳۰ درصد گذشت 22:30 مرگ مشکوک پیرمردی در پایتخت بر اثر شلیک گلوله فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۸۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران خبر داد و نوشت که در این گفت‌ وگو بر اهمیت کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده است.

به گزارش مشرق، بورل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: با حسین امیرعبداللهیان گفت وگو کردم تا بار دیگر بر اهمیت خویشتنداری و تنش زدایی در منطقه تاکید کنم.

وی در سایه ادعاها علیه برنامه صلح‌آمیز اتمی کشورمان، به «ضرورت ادامه همکاری‌ها در زمینه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای» هم اشاره کرد.

برنامه اتحادیه اروپا برای تشدید سیاست شکست خورده تحریم ایران در پی عملیات وعده صادق، از دیگر موضوعاتی است که به گفته بورل در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان مورد بحث قرار گرفت. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: «من تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران را توضیح دادم.»

اتحادیه اروپا در تداوم سیاه‌نمایی غرب علیه دفاع مشروع کشورمان دربرابر اقدام تجاوزکارانه رژیم تروریستی صهیونیستی قصد دارد تا تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند. وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا هفته پیش در این زمینه به توافق رسیدند.

به گفته بورل تحریم‌های جدید، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه گروه‌های نبابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود. جزئیات این تحریم‌ها تا زمان انتشار این خبر، به صورت رسمی اعلام نشده است.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

امیرعبداللهیان پیشتر در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وی گفت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • (ویدئو) تحریم‌ها و اقتصاد نابسامان فرش ایران را به زیر کشید؛ ما منزوی شده‌ایم
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه