Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@23:54:46 GMT

وضعیت درختان خیابان ولی عصر(عج) خطرناک است

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۰۸۱۴۵

مختاری، رییس سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در خصوص دلایل ضعیف شدن و یا از بین رفتن درختان این خیابان گفت: برای شناسایی راهکار عبور از این مشکلات ، مشاوری خارجی به کارگیری شد و این مشاور مطالعات فراوانی را بر روی شرایط کنونی انجام داد که یکی از نتایج آن شناسایی مشکلات مختص درختان بود.

137 آنلاین: درختان خشک به۹۰۰رسیدند

چندی پیش مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حفظ و نگهداری درختان خیابان ولیعصر(عج) گفت: امروز درختان خیابان ولیعصر (عج) در شرایط خوبی نیستند؛ دلایل زیادی این شرایط را ایجاد کرده است که باید برطرف شوند به طوری که درختان آفت خورده در خیابان ولیعصر (عج) باید قطع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به خطرناک بودن وضعیت برخی از درختان بر ضرورت قطع آنها تاکید کرده است که شهرداری باید دراین خصوص اقدام کند؛ البته این اقدام نباید در شب انجام شود بلکه باید دلایل قطع آن برای شهروندان به صورت مشخص بیان شود.

مختاری، رییس سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در خصوص دلایل ضعیف شدن و یا از بین رفتن درختان این خیابان گفت: برای شناسایی راهکار عبور از این مشکلات ، مشاوری خارجی به کارگیری شد و این مشاور مطالعات فراوانی را بر روی شرایط کنونی انجام داد که یکی از نتایج آن شناسایی مشکلات مختص درختان بود.

امروز وضعیت درختان خیابان ولیعصر(عج) خطرناک است و ممکن است در اثر طوفان در شهر تهران آسیبی از جانب این درختان به شهر برسد.

هم اکنون ۹۰۰ درخت در این خیابان خشک ونیمه خشک است و برطرف کردن شاخه های خشک آنها درحال انجام است .

بهار دو سال پیش بود که راهکارهای متعددی برای آفت کشی در نظر گرفته شد اما گویا حشراتی که به جان چنارها افتاده بود جان سخت تر از آن بودند که با این راهکارها از جان درختان چنار بروند. به طوری که حالا درون بعضی از این درختان خالی است؛ چنارهای خیابان ولیعصر ایستاده مرده اند و با بادی بر زمین می افتند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای کلانشهر اصفهان سالم است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۵۲، احمدآباد ۸۶، پارک زمزم ۶۰، میدان انقلاب ۶۲، خیابان پروین اعتصامی ۶۳، دانشگاه صنعتی و رهنان ۵۸، خیابان زینبیه ۷۰، بولوار کاوه ۶۴ ایستگاه ولدان ۵۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.


شاخص هوای اصفهان در ایستگاه بزرگراه خرازی با عدد ۴۹، سپاهان‌شهر ۴۰، خیابان فرشادی ۳۴، کردآباد ۴۵ و میرزا طاهر ۴۸ AQI وضعیت پاک را نشان می‌دهد.


امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۲۷ و شاهین شهر با میانگین ۳۹ AQI در وضعیت پاک و در کاشان با میانگین ۱۰۹ نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس، زرین‌شهر با میانگین ۵۶، سجزی ۷۰، قهجاورستان با میانگین ۹۹، نجف آباد ۶۳ و مبارکه ۵۹ AQI قابل قبول ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.


شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.


این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن
  • درخواست رانندگان برای رسیدگی به جاده باریک و خطرناک نشتیفان - قائن + فیلم
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است
  • قمه کشی در ارومیه ؛ وضعیت خیابان را ببینید | ویدئو
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است