Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آمار بانک مرکزی، میزان نقدینگی در پایان فروردین ماه امسال با رشد 23/7 درصدی نسبت به سال قبل به بیش از 1264 هزار میلیارد تومان (یک تریلیون و 264 هزار میلیارد تومان) رسید.

بر اساس آمارهای منتشرشده از سوی بانک مرکزی در قالب گزیده آمارهای اقتصادی، حجم نقدینگی در پایان فروردین ماه امسال با 0/9 درصد افزایش نسبت به اسفند 95 به رقم 1264 هزار و 110 میلیارد تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر در این یک ماه، حجم نقدینگی 10 هزار و 720 میلیارد تومان افزایش داشته است.
به گزارش فارس، نسبت رشد نقدینگی در 12 ماه منتهی به فروردین ماه امسال نیز 23/7 درصد بوده که این رقم در مقایسه با بازه زمانی 12 ماهه منتهی به فروردین 95، 5/8 درصد کاهش نشان می‌دهد.
یعنی در فروردین 96 نسبت به فروردین 95 شاهد افزایش 23.7 درصدی نقدینگی بودیم اما رشد همین رقم برای سال قبل آن (فروردین 94 تا فروردین 95) حدود 29 درصد بوده است.
گفتنی است، حجم شبه پول در فروردین ماه سال جاری به بیش از یک تریلیون و 109 هزار میلیارد تومان و میزان پول به 155 هزار و 50 میلیارد تومان رسیده است.  همچنین میزان اسکناس و مسکوک در دست اشخاص در دوره زمانی 12 ماهه منتهی به فروردین ماه 96 به میزان 5/9 درصد افزایش یافته،‌ اما این رقم در مقایسه با اسفندماه سال گذشته 12/7 درصد کاهش داشته است.
بدهی دولت به بانک‌ها
به ۱۶۵ هزار میلیارد تومان رسید
در فروردین ماه امسال بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی به 100 هزار و 990 میلیارد تومان و بدهی دولت به بانک مرکزی به 31 هزار و 900 میلیارد تومان رسیده است.
با رونمایی از تغییر و تحولات دارایی‌ها و بدهی‌های بانک مرکزی و سیستم بانکی در فروردین ماه، مشخص شد دولت در فاصله اسفند تا فروردین چهار هزار و 520 میلیارد تومان تنخواه گرفته و با اضافه شدن این رقم، مجموع بدهی دولت به بانک مرکزی به 31 هزار و 900 میلیارد تومان رسیده است.ضمن اینکه در اولین ماه سال جاری، بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی با افزایش هزار و 300 میلیارد تومانی به 100 هزار و 990 میلیارد تومان رسیده و بدهی بانک‌های تجاری دولتی 47/4 درصد کرده در حالی که بدهی بانک‌های غیردولتی و تخصصی افت کرده است. البته کاهش بدهی بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری در فروردین ماه برخلاف روند سال 95 است چرا که بدهی بانک‌های غیردولتی در سال گذشته 206 درصد رشد کرده بود.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

آفتاب‌‌نیوز :

اصغر جهانگیر، سخنگوی جدید قوه قضاییه در نخستین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بابک زنجانی گفت: با توجه به همکاری وی و اینکه او بیش از ۱۰ سال در حبس بوده است و اموال این فرد در خارج از کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان و ارزیابی و صحت‌سنجی، همه اموال از خارج از کشور بازگردانده شد، درخواست عفو محکوم علیه توسط دادگستری استان تهران از ریاست قوه قضائیه مطرح شد و با تأیید و موافقت رهبر معظم انقلاب حکم اعدام وی نقض و حکم وی به ۲۰ سال حبس تبدیل شد.

بابک زنجانی یکی از بزرگترین اختلاس‌گران ایران است. نام او در جریان فعالیت‌های کلان مالی مرتبط با دور زدن تحریم‌های بین‌المللی ایران و مسدود شدن مبالغ ارزی وی در بانک‌های خارجی در دوران دولت محمود احمدی‌نژاد مطرح شد.

زنجانی در سال ۱۳۹۲ توسط دادستانی کل کشور به اتهام بدهی بانک مالزی متعلق به وی که از وزارت نفت ایران سپرده داشت، بیش از دو و نیم میلیارد یورو به وزارت نفت و بانک مرکزی بدهکار شد و همچنین اخلال در نظام اقتصادی پنج ماه زودتر از سر رسید بدهی و با عوض شدن دولت ایران بازداشت شده بود.

دیگر خبرها

  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • پرونده ب_ز بسته شد؛ حالا نوبت به کرسنت است
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • کنایه سنگین به دولت رئیسی؛ ژست کنترل تورم نگیرید، نتوانستید
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد