Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فرمانده هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران درباره ماموريت اين يگان، نقش هوانيروز در عمليات مرصاد، برخي عمليات‌هاي رزمي و غيررزمي، اعلام آمادگي خلبانان بازنشسته براي خدمت، دوشادوشي هوا نيروز ارتش و سپاه، پروازهاي انتخاباتي، بالگرد صبا، سامانه ديد در شب و ... توضيحاتي ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، «هوانيروز» به عنوان نقطه اتکاي توانمند نيروي زميني، از نقشي کليدي و محوري در انجام عمليات‌هاي رزمي اين نيرو برخوردار است؛ فداکاري و ايثار اين نيرو در زمان هشت سال دفاع مقدس، هنوز با وجود سپري شدن قريب به 30 سال از پايان جنگ تحميلي، زبانزد خاص و عام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از همين رو در ايامي که يادآور عمليات مرصاد و نقش تعيين کننده هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران در آن عمليات غرورآفرين است، تحريريه سياسي خبرگزاري ميزان، ميزبان مهماني بود که هماهنگي براي انجام يک گپ و گفت خبري با او کار ساده اي نيست آن هم اميري که با بيش از هزار ساعت پرواز بيشتر در آسمان بوده است. البته شايد همين «حضور زياد در آسمان» باعث شده که زياد با ترافيک زمين ميانه خوبي نداشته باشد. اين موضوع زماني آشکار شد که حين رفتن وقتي با ترافيک پارکينک روبه رو شد و منتظر ماشين بود گفت «حتما بنويسيد که اينجا منتظر ماشين ماندم»(خنده).
بالاخره پيگيري ها جواب داد و در گرماي ظهر تابستان ، مرکب 405 امير گوش‌شکسته‌ در محل خبرگزاري حاضر شد. امير لباس خلباني سبز رنگ با کلي آرم و علائم مربوط به رسته و ماموريتش به تن داشت اما آنچه بيشتر از همه خودنمايي مي کرد پرچم سبزرنگ کوچک «يا حسين» بود.
امير يوسف قرباني فرمانده کشتي‌گير هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران خود را 45 ساله و متولد سي‌ام اسفند سال 1342 (سال کبيسه) در شهرستان ايذه و بزرگ‌شده مسجدسليمان معرفي کرد و گفت تا کنون بيش از هزار ساعت پرواز داشته وداراي مدرک کارشناسي ارشد مديريت دفاعي است و کوهنوردي يکي از علاقمندي‌هاي مهم او به حساب مي‌آيد.
امير قرباني دهم دي‌ماه سال 1364 وارد دانشکده افسري امام علي (ع) ارتش جمهوري اسلامي ايران شد و «رياست ستاد مرکز آموزش هوانيروز اصفهان» و «فرماندهي پايگاه هوانيروز کرمانشاه» از جمله سوابق خدمتي اوست. 9 اسفند سال 95 به پيشنهاد امير سرتيپ «کيومرث حيدري» فرمانده نيروي زميني ارتش و با حکم امير سرلشکر «عطالله صالحي» فرمانده کل ارتش، به عنوان فرمانده هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران معرفي شد.
در ادامه متن کامل گفت‌وگوي حدود يک ساعته خبرنگاران گروه سياسي خبرگزاري ميزان با امير يوسف قرباني را مي‌خوانيد:

ميزان: امير از اينکه وقت خودتان را در اختيار خبرگزاري ميزان قرار داديد سپاسگزارم.

امير قرباني: خواهش مي کنم. در خدمت شما هستم و اميدوارم گفت‌وگوي خوبي داشته باشيم.

ميزان: امير در ابتدا کمي در خصوص هوانيروز ارتش و دامنه فعاليت‌هاي آن براي ما توضيح دهيد.
امير قرباني: «هوانيروز» که سابقه‌اي طولاني در ايران دارد، مخفف «هواپيمايي نيروي زميني ارتش» است؛ اين نيرو، يگاني متحرک، واکنش سريع و قدرتمند در نيروي زميني و در يک کلام «دست بلند براي فرماندهان يگان‌هاي زميني» است؛ هوانيروز ارتش ايران به معناي واقعي کلمه يک نيروي بازدارنده براي دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران است. پشتيباني از يگان‌هاي نيروهاي زميني ارتش در سراسر کشور، مهمترين وظيفه هوانيروز در ابتداي تشکيل بود ولي امروز به فضل الهي ما تمام پايگاه‌هاي مرزي کشور را پوشش مي‌دهيم؛ ضمن اينکه در عرصه فعاليت‌هاي غيررزمي نيز آماده به خدمت هستيم. امير حيدري فرمانده ولايتمدار نيروي زميني ارتش درباره هوانيروز گفت «هوانيروز صرفا متعلق به نيروي زميني نيست، صرفا متعلق به ارتش نيست، صرفا متعلق به ساير نيروهاي مسلح نيست، بلکه متعلق به جهان اسلام است»؛ جهان اسلام که خار چشم دشمنان است نيازمند نيروهاي قدرتمند در تمام عرصه‌هاست و يکي از همين نيروها، هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران است.


رجوي توهمات پوچ و بيهوده‌اي داشت
ميزان: درايام سالگرد عمليات غرورآفرين مرصاد قرار داريم؛ براي ما بفرماييد که چه زمينه‌هايي سبب شد پس از قطعنامه 598 منافقين به کشور ما يورش بياورند؟ نقش هوانيروز ارتش ايران در عمليات چه بود؟
امير قرباني: صدام بعد از گذشت چند سال که منافقين در عراق به سر مي‌بردند، تصميم گرفت که از آنها استفاده ابزاري کند؛ اگر منافقين در عمليات مرصاد جلو مي‌آمدند و به ما خسارت وارد مي‌کردند قطعاً صدام از شرايط موجود سوءاستفاده کرده و قطعنامه را به طور کلي ناديده مي‌گرفت؛ اگر هم منافقين در آن عمليات شکست مي‌خوردند، صدام از دست آنها خلاص مي‌شد. از سوي ديگر صدام در زمان پذيرش قطعنامه، فهميد که اسراي زيادي از ايراني‌ها ندارد درحالي که ايران از ارتش بعث عراق اسراي زيادي گرفته بود؛ از همين رو صدام پس از قطعنامه، تحرکاتي را در جنوب غرب کشور آغاز کرد که بر تعداد اسراي خود بيفزايد؛ هوانيروز ارتش بعث عراق هم به صورت همزمان در اسلام‌آباد و کرند، عمليات منافقين را پوشش مي‎داد؛ هدف صدام اين بود که نيروهاي ارتش بعث و منافقين در نقطه‌اي از غرب کشور به هم برسند و عمليات را با هم ادامه دهند. منافقين که 50 تيپ 250 نفره داشتند، به عنوان مدعيان دفاع از حقوق خلق، در بيمارستان اسلام آباد، انسان‌هاي بي‌گناه را به شهادت رساندند و در ستوني 4 تا 5 کيلومتري در جاده به راه افتادند؛ اينکه يک نيرويي بدون در نظر گرفتن ملاحظات تاکتيکي و تکنيکي جنگ، سرش را روي زمين بيندازد و در جاده به راه بيفتد، يک اتفاق غيرمعمول و عجيب در سيستم‌هاي نبرد است؛ مسعود رجوي مي‌گفت «من مي‌خواهم از مدل ابرقدرت استفاده کنم و به صورت يک ابرقدرت وارد ايران شوم و آن را فتح کنم»؛ توهمات پوچ و بيهوده‌اي داشت که مثلاً در عرض 3 روز تهران را بگيرد.(خنده)

امير صياد گفت تنها نيرويي که مي‌تواند اين‌ها را منهدم کند «هوانيروز» است
منافقين در گردنه اسلام آباد، با يک تصادف کوچک، زمين‌گير و متوقف شدند؛ به شهيد صياد شيرازي اطلاع مي‌دهند که يک نيرويي نامشخص با لباس و زبان ايراني وارد کشور شده؛ مردم از روي ظاهر نمي‌توانستند دشمن بودن آنها را تشخيص دهند؛ ساعت 1:30 بامداد، ماهيت اين نيروها معلوم شد؛ امير صياد ساعت 5 صبح در آشيانه خلبان‌ها حاضر مي‌شود و به آنها مي‌گويد تنها نيرويي که مي‌تواند اين‌ها را منهدم کند هوانيروز است؛ خلبان‌ها را کاملاً توجيه مي‌کند؛ در تاريکي و روشني خلبان‌ها حاضر شده و به شناسايي مي‌روند و يقين پيدا مي‌کنند که اين‌ها منافقين هستند. 56 فروند بالگرد ما اعم از بالگردهاي «214» و «کبرا» در آن عمليات شرکت کرد؛ اولين راکت بالگرد کبراي هوانيروز به ماشين مهمات منافقين اصابت کرد و موجب انفجار مهيبي شد؛ ضربه اول محکمي را به منافقين زديم؛ در همان زمان نيروي هوايي ارتش نيز عقبه منافقين را زد. سپس تيم‌هاي آتش هوانيروز از پهلوهاي ستون منافقين به سمت آنها شليک کرده و منافقين را به هلاکت رساندند. ارتش، سپاه و بسيج در عمليات «مرصاد»، حضور داشتند؛ ما توانستيم نيروهاي‌مان را پشت ستون‌هاي دشمن هِلي‌بُرن کنيم و منافقين را به صورت کامل محاصره کنيم.

425 ساعت پرواز عملياتي هوانيروز در عمليات مرصاد
منافقين در مرصاد، نزديک 5 هزار نفر کشته و اسير دادند و کمر آنها شکسته شد؛ بسياري از آنها به هلاکت رسيدند؛ برخي‌ها سيانور خوردند و برخي هم اسير شدند؛ شهيد حسين فرزانه تنها شهيد هوانيروز ارتش در جريان عمليات مرصاد بود و باقي شهدا از سپاه و بسيج بودند. هوانيروز در عمليات مرصاد، 425 ساعت پرواز عملياتي انجام داد. مي‌توانم عمليات مرصاد را «فتح نهايي رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس» نام‌گذاري کنم, از عمليات مرصاد به بعد، هيچ اثري از منافقين نبود و به شدت رو به اضمحلال بودند تا امروز که جديداً خانم رجوي دوباره مشغول سر و صدا کردن شده است. (خنده)به جز عمليات مرصاد، تيم‌هاي آتش هوانيروز در آغاز جنگ، گردان‌هاي زرهيِ تا بُن‌ دندان مسلحِ ارتش بعث را زمين‌گير کرد؛ بي‌سابقه است که يک هلي‌کوپتر، هواپيما را بزند اما ما ديديم که کبراي ما در عمليات والفجر 8 توانست ميگ 21 عراقي را منهدم کند؛ شهيد کشوري گفته بود «صدام بعثي فکر همه جا را کرده بود به جز هوانيروز».


داعش و منافقين عين يکديگرند
ميزان: امير حالا که صحبت از منافقين به ميان آمده، در خصوص مشاهدات عيني خودتان از جنايت‌هاي آنها در ابتداي انقلاب براي ما صحبت کنيد.
امير قرباني: داعشي‌هاي امروز براي ما که منافقين را درک کرده‌ايم، چندان عجيب نيستند چراکه اين دو عين يکديگر هستند؛ داعش امروز سر مي‌بُرد، انسان مي‌سوزاند، زنده‌به‌گور مي‌کند و بسياري از اعمال وحشيانه و حيواني ديگر را انجام مي‌دهد؛ اما ما مشابه اين جنايت‌ها را در ابتداي پيروزي انقلاب توسط منافقين ديده بوديم. منافقين آن زمان پوست بچه‌هاي ما را يکي يکي در مي‌آوردند. با آب جوش، پوست اسراي‌مان را مي‌کَندند و سرمي‌بُريدند؛ بلايي را که امروز داعش در سوريه و عراق بر سر مردم مظلوم مي‌آورد، سه دهه پيش منافقين بر سر رزمندگان و مردم مظلوم ما مي‌آوردند. منافقين «شهيد ايستاده» را زنده زنده خاک کرده، بر صورت او عسل ماليده و کاري کردند که توسط زنبورها به شهادت برسد؛ اين جنايت‌کاران، شهيد قاسمي را بر سر نماز سر بُريدند؛ براي مردم قابل پذيرش نبود که يک سازماني مدافع خلق باشد اما بر روي خلق تفنگ بکشد. وقتي در کشوري جنگي صورت مي‌گيرد، معمولاً حتي آن فردي که نظام حکومتي کشورش را هم قبول ندارد براي دفاع از سرزمين و ناموس خود، جلوي دشمن مي‌ايستد؛ اما ما در زمان جنگ ديديم که منافقين نه‌تنها هيچ رگ غيرتي نداشتند که بخواهد باد کند، بلکه کمک‌حال صدام نيز شدند.

سال 93 خلبانان جهادي ما براي مبارزه با داعش آرام و قرار نداشتند
ميزان: قريب به 30 سال از پايان هشت دفاع مقدس مي‌گذرد؛ آيا امروز هوانيروز همانند آن زمان در شرايط مطلوبي براي نبرد با دشمنان قرار دارد؟
امير قرباني: يقينا؛ ما در انجام نبرد ناهمطراز که نبردي متناسب با وضعيت امروز منطقه و جهان بسيار حرفه‌اي هستيم؛ در 23 خرداد سال 93 که داعش تا مرزهاي غربي کشور ما پيشروي زيادي کرده بود، خلبانان جهادي ما براي مبارزه با دشمن آرام و قرار نداشتند. زماني که اوباما هر روز مي‌گفت گزينه‌هاي ما روي ميز است، تيم‌هاي ما آماده عمليات بودند. امروز حتي پيشکسوتان ما و فرماندهان سابق و اسبق پايگاه‌هاي هوانيروز که بازنشسته شده‌اند اعلام کرده‌اند که حاضرند بيايند و عليه داعش پرواز کنند. دشمن اگر مي‌خواست تعرضي کند تاکنون کرده بود؛ آنها جرأت اين کار را ندارند و اهدافشان را صرفاً از طريق گروهک‌ها دنبال مي‌کنند. ترتيبات در هوانيروز ارتش همانند زمان دفاع مقدس، به اين شکل است که فرمانده در عمليات‌ها جلوي يگان حرکت مي‌کند. شهيد وطن‌پور و شهيد آسيايي از جمله فرماندهان پيش قدم هوانيروز در زمان دفاع مقدس بودند که به شهادت رسيدند؛ امروز هم فرماندهان هوانيروز در عمليات‌هاي مختلف رزمي جلوي يگان حرکت مي‌کنند.

ايران؛ صاحب بالاترين توان بالگردي هوانيروز در غرب آسيا
ميزان: هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي نسبت به زمان جنگ تحميلي و حتي قبل از آن در زمان رژيم گذشته، چه تغيير و تحولاتي را سپري کرده است؟
امير قرباني: قبل از دفاع مقدس، نزديک 1500 مستشار آمريکايي در هوانيروز وجود داشت؛ زماني که مستشاران نظامي از کشورمان رفتند، خود نيروهاي ما اين ناوگان را حفظ کرده و توسعه دادند. تجهيزات هوانيروز پس از دفاع مقدس، به دست توانمند خلبانان و مهندسين پرواز حفظ و نگهداري مي‌شود؛ هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران با توجه به مأموريت‌هايي که دارد از تجهيزات مختلف و متنوعي بهره مي‌گيرد؛ «بالگردهاي ترابري سنگين»، «بالگردهاي ترابري نيمه‌سنگين» ، «بالگردهاي شناسايي» و «بالگردهاي شکاري» 4 مدل بالگردهاي هوانيروز ارتش هستند؛ امروز به جرأت مي‌گويم که در منطقه غرب آسيا، بالاترين پتانسيل بالگردي هوانيروز در کشور ما قرار دارد. آمادگي رزمي ما، اکنون نسبت به قبل از انقلاب که همه چيز در اختيار داشت بيشتر شده است؛ امروز اگر دستوري صادر شود ما به عنوان هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران، نهايتا در عرض 45 دقيقه خود را به 4 گوشه ايران حتي در مناطق مرزي مي‌رسانيم. ما اين را ثابت کرده‌ايم.

با توجه فضاي تهديدات روز، درحال به روز کردن تجهيزات‌مان هستيم
ميزان: پيشرفت‌هايي که از آنها صحبت مي‌کنيد تا چه اندازه توسط نيروهاي بومي ما رقم خورده است؟
امير قرباني: مي‌توانم صراحتا بگويم که همه اين پيشرفت‌ها با اتکا به نيروهاي داخلي کشورمان رقم خورده است؛ امروز تمام امور مربوط به «نگهداري بالگردها»، «آموزش خلبانان» و بحث «بومي‌سازي بالگردها» به دست توانمند مهندسين پرواز هوانيروز و خلبانان ما انجام مي‌شود. هوانيروز ارتش در مباحث مربوط به «سامانه ديد در شب» ، «سامانه‌هاي بردبلند موشک» و «نهضت قطعه‌سازي" کارهاي بسياري بزرگي انجام داده است؛ ما با توجه فضاي تهديدات روز، درحال به روز کردن تجهيزات‌مان هستيم.
«سامانه ديد در شب» از نان شب براي ما واجب‌تر است
ميزان: اهميت سامانه ديد در شب براي هوانيروز ارتش ايران چقدر است؟
امير قرباني: «سامانه ديد در شب» ، از نان شب براي ما واجب‌تر است؛ با توجه به تجهيزات مدرن دشمن، ما نيز بايد تجهيزات نظامي قدرتمند و مدرني براي خودمان پيش‌بيني کنيم؛ امروز ديگر آن زمان که ما جلوي دشمن بايستيم و به او موشک «تاو» شليک کنيم گذشته است؛ ما بايد به صورت Fire and forget عمل کنيم، يعني بزنيم و سريع از منطقه دور شويم و دشمن را بر سر جاي خودش ميخکوب کنيم. بکارگيري «سامانه ديد در شب» بر روي بالگردهاي هوانيروز ارتش، تاکيد موکد امير حيدري فرمانده نيروي زميني ارتش است؛ تاکنون در اين زمينه اقدامات بسيار ارزشمندي انجام شده است. نصب سامانه ديد در شب بر روي بالگردهاي هوانيروز ارتش به صورت کاملاً بومي انجام مي‌شود؛ با بالگردهاي مجهز به دوربين ديد در شب، نزديک 40 تا 50 ساعت در اصفهان پرواز داشته‌ايم؛ براي نصب اين سامانه بر روي تمام بالگردهاي‌مان، برنامه زمان‌بندي تهيه کرده و طبق آن به پيش مي‌رويم؛ در شهريور ماه و در ايام هفته دفاع مقدس، حرکت خوبي در اين عرصه خواهيم داشت.
500 عمليات غيررزمي هوانيروز در کمتر از 6 ماه
ميزان: در ابتداي گفت‌وگو از فعاليت‌هاي گسترده هوانيروز در بحث عمليات‌هاي غيررزمي گفتيد؛ اين عمليات‌ها به چه شکل و شيوه‌اي انجام مي‌شود؟
امير قرباني: ما در در کمتر از 6 ماه، بيش از 500 عمليات غيررزمي در 10 تا 15 استان کشور انجام داده‌ايم؛ هوانيروز ارتش به 15 استان کشور خدمات اورژانس هوايي ارائه مي‌دهد؛ اطفاي حريق جنگل‌ها، زلزله، سيل و ... از جمله حوادثي هستند که بدون شک هوانيروز در امدادرساني به آنها نقش برجسته‌اي دارد؛ با اولين تماسي که برقرار شود، براي حفظ جان و مال مردم وارد عمل مي‌شويم. امروز سازمان‌هاي مديريت بحران چندين استان کشور آمدند و با ستادکل نيروهاي مسلح قرارداد منعقد کردند؛ هوانيروز هم به عنوان يک نيروي اجرايي، موظف به انجام وظيفه در راستاي اجراي اين قراردادهاست.

«هوانيروز» پايانه مسافربري نيست، يک يگان نظامي است
ميزان: در خصوص فرآيند انجام فعاليت‌هاي غيررزمي هوانيروز از زمان درخواست تا اجراي عمليات براي ما توضيح دهيد.
امير قرباني: در هر نقطه‌اي از جهان، براي بلند شدن يک بالگرد از روي زمين بايد مجوز صادر شود. ستادکل نيروهاي مسلح نيز بايد از طريق سلسله مراتب اين مجوز را براي ما صادر کند. ما نمي‌توانيم بالگردي را از روي زمين بلند کنيم بدون آنکه پِلَن و دستورالعملي براي آن داشته باشيم؛ ما پايانه مسافربري نيستيم بلکه يک يگان نظامي هستيم؛ در يگان نظامي بايد براي هر پرواز «امريه» صادر شود. مثلاً کسي که درخواست انتقال کانکس به يک روستاي دورافتاده را داشته باشد، بايد يک درخواست کتبي بنويسد و آن را به ستاد فرماندهي کل قوا بفرستد؛ ستاد فرماندهي امريه مي‌کند و ما نيز در کوتاه‌ترين زمان ممکن اين دستور را انجام مي‌دهيم.
هر خلبان بازنشسته، حداقل 10 خلبان جوان را «همتاسازي» مي‌کند
ميزان: جذب و آموزش خلبانان در هوانيروز به چه شکل است؟
امير قرباني: ما يک روش جاري مدون در جذب و گزينش خلبانان هوانيروز داريم؛ هر سال تعدادي بازنشست و تعدادي جايگزين مي‌شوند. خلبان‌هاي ما امروز اکثراً جوان، با دانش و ورزيده هستند. برنامه‌ريزي‌ها به نحوي انجام شده که هر خلبان به هنگام بازنشستگي، حداقل 10 خلبان جوان را «همتاسازي» کند؛ حقيقتا از نظر وضعيت خلبانان، امروز در شرايط بسيار مطلوبي قرار داريم؛ «تجربه خلبانان پيشکسوت» و «دانش خلبانان جوانِ» ما، تلفيق بسيار خوبي با يکديگر ايجاد کرده است.
هوانيروز سپاه و هوانيروز ارتش، به عنوان 2 برادر «يد واحده» هستند
ميزان: فروردين سال گذشته هوانيروز سپاه تشکيل شد و ماموريت‌هايي را بر عهده گرفت؛ تعامل هوانيروز ارتش با هوانيروز سپاه را براي ما شرح دهيد.
امير قرباني: در ابتدا بايد بگويم که هر چقدر نيروهاي مسلح ما توان‌مند‌تر باشند براي کشور ما بهتر است؛ در مسير اين توان‌مندي، سپاه و ارتش فرقي با يکديگر ندارند؛ همه ما زير چتر ولايت هستيم. در ابتداي پيروزي انقلاب، ارتشي‌ها بودند که به کميته و سپاه رفتند و آموزش‌هاي اوليه را به آنها ارائه کردند؛ شهيد شيرودي در کرمانشاه، کميته انقلاب اسلامي را به وجود آورد؛ شهيد فکوري و شهيد فلاحي آن زمان که سپاه يک نيروي شبه نظامي بود، بيشترين آموزش‌ها را به آنها ارائه دادند. در نيروهاي مسلح جايگاه‌ها و وظايف «تعيين شده» است. هوانيروز سپاه و ارتش، هر کدام در حيطه وظايف خودشان عمل مي‌کنند؛ فعاليت‌هاي اين 2 نيرو به صورت موازي با يکديگر نيست؛ هوانيروز سپاه و هوانيروز ارتش، به عنوان 2 برادر که «يد واحده»‌اي هستند، دوشادوش يکديگر عمل مي‌کنند و مأموريت‌هايشان را انجام مي‌دهند.
امروز خلبانان هوانيروز ارتش در اختيار برادران سپاه نيز پرواز مي‌کنند
يکي از آخرين ماموريت‌هاي رزمي هوانيروز ارتش اين بود که در جنوب شرق کشور و در بحث درگيري با قاچاقچيان ، بالگردهاي سپاه و ارتش همراه با يکديگر وارد عمل شده و خسارت هاي زيادي را به قاچاقچيان وارد کردند. ما درحال حاضر توسط بالگردهاي‌مان 6 تا 7 قرارگاه عملياتي سپاه را به صورت آتش، هِلي بُرن، تخليه مجروح و تدارکات و ... پشتيباني مي‌کنيم؛ امروز خلبانان هوانيروز ارتش در اختيار برادران سپاه نيز پرواز مي‌کنند؛ ما با تمام توان در خدمت برادران سپاهي هستيم؛ ارتش وسپاه، پشتيباني از يکديگر را در بالاترين حد ممکن انجام مي‌دهند. وقتي ستاد فرماندهي کل قوا دستور پشتيباني از قرارگاه‌ها را صادر مي‌کنند، براي هوانيروز تفاوتي نمي‌کند که اين قرارگاه متعلق به سپاه باشد يا ارتش؛ با تمام توان خود اين پشتيباني را انجام مي‌دهيم.

70 تا 80 ساعت پرواز هوانيروز در جريان انتخابات 29 ارديبهشت
ميزان: هوانيروز ارتش در انتخابات 29 ارديبهشت امسال چگونه به برگزاري گسترده‎تر آن کمک کرد؟
امير قرباني: در جريان دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، 24 فروند بالگرد هوانيروز در بحث جابجايي صندوق‌هاي راي در مناطق صعب‌العبور کمک‌حال دولت بودند؛ 70 تا 80 ساعت، مدت زمان پرواز هوانيروز در جريان برگزاري انتخابات بود. نمايندگان وزارت کشور و کانديداها هم در بالگرد حضور داشتند.
بالگرد صبا به زودي به ناوگان هوانيروز کشور مي‌پيوندد
ميزان: آخرين خبر در خصوص وضعيت تحويل بالگرد ملي صبا به هوانيروز ارتش چيست؟
امير قرباني: آنطور که مطلع شديم، بالگرد صبا که در اواخر سال گذشته رونمايي شد، در خط توليد قرار گرفته و به زودي به ناوگان هوانيروز کشور مي‌پيوندد.
هوانيروز متعلق به همه نيروهاست
ميزان: هوانيروز ارتش در عرصه درياها و در زمينه حفاظت از کشتي‌هاي ايران اعم از تجاري يا نفت‌کش فعاليتي دارد؟
امير قرباني: بالگردهاي ما در يک برهه از زمان، کشتي‌هاي ايراني را در درياها اسکورت مي‌کردند و اگر امروز هم اين درخواست از ما انجام شود ما آماد هستيم؛ اين کار (تامين امنيت کشتي‌ها) جزو برنامه‌هاي آموزشي ماست؛ هوانيروز متعلق به همه نيروهاست.
ميزان: امير در اثناي گفت‌وگو، بانگ اذان از تلفن همراه شما به گوش رسيد؛ مشکلي ندارد که تلفن همراه شما هوشمند است؟
امير قرباني: گوشي تلفن همراه من توسط سازمان داده شده و قابل اعتماد است. (خنده)

ايران مثل کشورهاي ديگر نيست
ميزان: و امّا سوال پاياني؛ به عنوان فرمانده هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران و فردي که سابقه‌اي طولاني از حضور در 8 سال دفاع مقدس، بگوييد که تفاوت ايرانيان در دفاع از سرزمين‌شان نسبت به ساير کشورها در چه مواردي خلاصه مي‌شود؟
امير قرباني: ايران مثل کشورهاي ديگر نيست؛ نيروهاي ما نيروهايي هستند که به نداي رهبر خود لبيک مي‌گويند و افزايش توان دفاعي به صورت مستمر را نصب العين خود قرار داده‌‌اند؛ ما فرمايشات حضرت آقا را عين فروع مي‌دانيم؛ جوانان پا در رکاب ولايت اين مرزوبوم، هر کاري که از دستشان بربيايد براي حفظ آب و خاک و ناموس اين سرزمين انجام مي‌دهند و در دهان دشمنان متجاوز، سُرب داغ مي‌ريزند.
گفت‌وگو: وحيد عظيم‌نيا و حسين چخماقي
انتهاي پيام/



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 

امیر سرتیپ امیر غلامعلیان در دیدار با فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و جمعی دیگر از سپاهیان ضمن اشاره به سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شورای عالی دفاع، گفت: سپاه نهاد مقدسی است که به فرمان امام راحل (ره) در سال ۱۳۵۸ شکل گرفته است که نشان از اوج بصیریت حضرت امام در آن زمان حساس و سرنوشت ساز کشور بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش، به گزیده‌ای از فرامین ارزشمند امام راحل در سال‌های ابتدای انقلاب اشاره کرد و افزود: در آن زمان حضرت امام دو فرمان بسیار ارزشمند داشتند که اکنون ثمرات اثربخش آن به منصه ظهور نشسته است و آن، ۲۸ فروردین ۵۷ بود که ایشان روز ۲۹ فروردین را به روز گرامیداشت ارتش نامگذاری و اعلام کردند.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور بیان داشت: یکی دیگر از فرمان‌های تاریخی حضرت امام راحل در سال ۵۷ و به فاصله سه روز پس از نامگذاری روز ارتش در روز دوم اردیبهشت، اساسنامه سپاه پاسداران در شورای عالی دفاع را تصویب کردند؛ لذا شکل‌گیری دو نهاد قدرتمند ارتش و سپاه ثمرات و برکات فراوانی در پی داشت که اکنون بعد از گذشت بیش از ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی نیز قابل مشاهده است.

امیر سرتیپ غلامعلیان، سپاه و ارتش را بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی خواند و بیان داشت: این یک افتخار است که ما به عنوان سربازان حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی گوش به فرمان ایشان هستیم.

وی گفت: افرادی می‌خواهند اتحاد و همدلی و تعامل و هم افزایی که بین نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش وسپاه وجود دارد را کم رنگ کنند و حضرت آقا در همه فرمایشاتشان نکته‌ای که بسیار تاکید دارند نیز، بستن منافذ نفوذ، است.

امیر سرتیپ غلامعلیان افزود: نفوذ جوانب زیادی دارد و می‌تواند نفوذ اعتقادی، نفوذ اجتماعی و نفوذ فرهنگی یا نفوذ در لایه‌های امنیتی باشد که این موضوعات بسیار مهم هستند و خدا را شاکریم که با تدابیر نورانی حضرت آقا و اجرای آنها از سوی نیرو‌های مسلح به درستی انجام می‌شود.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور توجه و اجرای فرامین فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه‌ای را عامل اقتدارو بازدارندگی در حوزه دفاعی و امنیتی دانست و افزود: این امر در بین نیرو‌های مسلح به بهترین شکل در حال انجام و همین گوش به فرمان بودن به دستورات رهبری، باعث زبانزد شدن بین سایر کشور‌ها است.

وی تصریح کرد: هرآنچه که در سایه تدابیر مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود، خروجی آن اقتدار دفاعی، امنیت مرز‌ها و رضایتمندی مردم می‌باشد که حاصل برکات وجودی حضرت آقا است.

امیر سرتیپ غلامعلیان تاکید کرد: امروزه دو نهاد قدرتمند ارتش و سپاه نیز خار چشم دشمنان اسلام هستند و هرکسی که در راستای کم رنگ کردن اتحاد و هم‌افزایی بین این نهاد‌ها حرکت کند، عامل مفسد فی الارض محسوب می‌شود و حکم آن در کشورمان مشخص است.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور به حضور پررنگ ارتش و سپاه در تمامی عرصه‌ها در کنار مردم اشاره کردو بیان داشت: بخاطر کمک به مردم، به معیشت مردم وخیلی مسائل دیگر، هرچند با داشتن ماموریت‌های متفاوت با سپاه ولی بخاطر آرامش مردم هر کجا نیاز باشد با تمام توان حضور خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!
  • ببینید | تصاویری دیدنی از قلدربازی میمون برای ۲ مار کبری
  • پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!
  • بازدید امیر دریادار سیاری از گروه مخابرات ارتش
  • آیا مسئولان از هلی کوپتر اورژانس استفاده می‌کنند؟!
  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند