Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@12:00:51 GMT

۲ آلبوم موسیقی «دمساز» و «گلستان آهنگ» رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۰۹۴۵۶

۲ آلبوم موسیقی «دمساز» و «گلستان آهنگ» رونمایی شد

گرگان-دو آلبوم موسیقی «دمساز» و «گلستان آهنگ» تولید حوزه هنری گلستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از تولیدات موسیقی حوزه هنری استان گلستان شامگاه شنبه با حضور اهالی و دوستداران فرهنگ و هنر در گرگان برگزار شد.

نقی محمد نژاد، رئیس حوزه هنری در این مراسم اظهار کرد: رسالت حوزه هنری این است که با کمترین بودجه ارزشمندترین کار را ارائه دهد و از هنرمندان حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قطار فرهنگ و هنر روبه‌جلو در حال حرکت است و اگر ما در این زمینه کم‌کاری کنیم قطعاً از این قطار جا می‌مانیم.

محمد نژاد افزود: امیدوارم روزی مدیران فرهنگی ما بیدار شوند و ارزش و قدر هنر را درک کنند.

وی با انتقاد از حضور نیافتند برخی از مدیران دعوت‌شده به این مراسم اظهار کرد: امیدوارم مدیران دلسوز با حضور خود در بین اهالی فرهنگ و هنر موجبات دل گرمی هنرمندان را فراهم کنند.

رئیس حوزه هنری افزود: امیدوارم روزی به‌جایی برسیم که هنرمندان را در زمان زنده‌بودنشان ارج نهیم نه اینکه بعد از مرگ به یادشان بیافتیم.

هوشنگ جاوید، پژوهشگر موسیقی در این مراسم گفت: گلستان استانی تازه تأسیس بوده و از منابع و مأخذ کم دارد.

وی افزود: در اروپا قبل از اینکه استانی معرفی شود ابتدا منابع و مأخذ وجودی این استان جمع‌آوری می‌شود تا مشخص شود این استان از چه سابقه‌ای برخوردار است، بخشی از منابع هم مربوط به فرهنگ و هنر می‌شود.

جاوید گفت: هنر بازگوکننده فرهنگ‌هاست و فرهنگ هم دارای هنر است، از این‌رو باید به هنر اهمیت داده شود.

کار پژوهشی موسیقی در گلستان ارزشی ندارد

وی تصریح کرد: از نوع برخوردی که با پژوهش‌هایی درزمینهٔ هنر می‌شود تنها می‌توان گفت متأسفم، چراکه کار پژوهشی در گلستان ارزشی ندارد.

وی بابیان اینکه چندین طرح پژوهشی درزمینهٔ هنر ارائه داده است، اظهار کرد: هر بار پاسخ می‌دهند بودجه‌ای برای این کار نداریم اما بعدها شاهد اجرای پروژه‌های هنری ضعیف در این زمینه می‌شویم.

جاوید ادامه داد: در سال ۹۰ همایشی ملی در تهران برگزار کردم با عنوان «آواها و آیین‌های کار در ایران» که کتابی در این زمینه چاپ و ۱۶ سی دی مرتبط با آن منتشر شد.

این پژوهشگر عرصه موسیقی گفت: استان گلستان موسیقی غنی فراوانی از قومیت‌های مختلف ترکمن، بلوچ، کرمانجی و ... دارد که متأسفانه برای زنده نگه‌داشتن بخش‌هایی از آن اقدامی نشده است و افرادی که حافظان این میراث بوده‌اند فوت‌شده و آن هنر و اطلاعات ارزشمند را با خود دفن کرده‌اند.

وی افزود: «گرایلی»، «سَیَخی»، «پلنگ‌ها» و ... قومیت‌هایی در استان گلستان هستند که می‌توان در رابطه با هنر موسیقی‌شان کتاب‌ها نوشت اما متأسفانه به این هنر در گلستان توجهی نشده و اهمال‌کاری رخ‌داده است.

جاوید گفت: من در این استان غریبه هستم اما دلم برای فرهنگ این منطقه می‌سوزد که اگر به آن توجهی نشود از بین می‌رود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در حال پژوهش بر روی لالایی‌های اقوام مختلف استان گلستان هستیم و تا شهریورماه نتایج آن مشخص می‌شود.

در این مراسم از آلبوم موسیقی «دمساز» به خوانندگی عبدالله ساورعلیا و تنظیم بهنام ارجمندی و آلبوم «گلستان آهنگ» اثری از هوشنگ جاوید و سید احمد حسینی رونمایی شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۹۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس

همان‌طور که برنامه‌ریزی شده بود، سانتیاگو برنابئو از اولین کنسرت خود رونمایی کرد.

طرفداری | اولین کنسرت ورزشگاه سانتیاگو برگزار شد.

شب گذشته از اولین کنسرت به میزبانی استادیوم خانگی رئال مادرید و با حضور چند هنرمند مطرح اسپانیایی رونمایی شد. جشنواره "دیوانه موسیقی" به مدت 7 ساعت در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شد و تماشاگران شاهد اجرای خوانندگانی مانند خوان ماگان، کامِلا، دی جی نانو، مودستیا آپارت، OBK، رافا سانچز (لا یونیون)، کومپلیس، کوتی، آمستادس پلیگروساس، ملون دیزل، لس ربلدس، تورروس با چانکلاس، سوریا، مرسدس کانیاس، خاویر آندره (لا فرونترا) و لا گواردیا بودند.

این فقط آغاز ماجراست! ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در ماه می میزبان تور "عصرها"ی تیلور سوییفت، خواننده مشهور آمریکایی خواهد بود. این اتفاق هیجان‌انگیز، گامی دیگر در جهت تبدیل برنابئو به بهترین ورزشگاه جهان و میزبانی از رویدادهای فراتر از فوتبال است، همانطور که فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، پیش از این آرزو کرده بود.

علاوه بر این، خبر هیجان‌انگیز دیگری نیز به گوش می‌رسد: در سال 2025، لیگ ملی فوتبال آمریکا (NFL) برای اولین بار یک بازی فصل عادی خود را در برنابئو برگزار خواهد کرد. این رویداد بی‌نظیر، فرصتی استثنایی برای هواداران فوتبال آمریکایی در سراسر اروپا خواهد بود تا شاهد این ورزش محبوب در یکی از مشهورترین ورزشگاه‌های جهان باشند.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»