Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی مدیریت حوزه علمیه استان تهران با اشاره به ضرورت تبدیل حوزه‌های علمیه به کانون‌های فعال فرهنگی گفت: نیاز به نیرو و نفرات بیشتر برای حوزه‌های علمیه داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در حاشیه پنجمین اجلاس مسئولان حوزه‌های علمیه استان تهران که به میزبانی شهرستان دماوند برگزار شددر گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دماوندبا اشاره به ویژگی‌های این اجلاس اظهار داشت: این اجلاس شامل مسئولان حوزه‌های علمیه استان تهران است که در نوع خود بی‌نظیر یا کم‌نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: موضوع این اجلاس فرمایشات مقام معظم رهبری است که در دیدار چند ماه قبل مسائلی را در مورد شئون روحانیت بیان فرمودندایشان سه شأن اصلی هدایت علمی، معرفتی و معنوی، هدایت سیاسی و بصیرت‌افزایی و هدایت اجتماعی در جهت رفع محرومیت‌ها و آسیب‌زدایی و غم‌خواری برای مردم را تبیین کردند.

عضو شورای مرکزی مدیریت حوزه علمیه استان تهران با اشاره به اهمیت شأن سوم بیان کرد: شأن سوم یک بیان جدیدی از مسئولیت‌های حوزه علمیه است که می‌تواند رابط خوبی میان مردم، حوزه‌های علمیه و روحانیت باشددر این اجلاس سرفصل‌هایی برای تحققق یافتن این فرمایشات که پیش از این در شورای دبیرخانه تعیین و توزیع شدهتوسط مسئولان مدارس علمیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پناهیان تصریح کرد: امیدوارم این مباحث آغازی برای برنامه‌های جدید حوزه علمیه باشد که نتیجه آن تبدیل شدن حوزه‌های علمیه به کانون‌های فعال فرهنگی خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت حوزه‌های علمیه در زمینه محرومیت‌زدایی افزود: حوزه‌های علمیه باید در بحث محرومیت‌زدایی و خدمات اجتماعی فعال شوندالبته مدارس علمیه بضاعتی برای محرومیت‌زدایی ندارند اما باید بتوانند در حد توان خودشان در مناطق خود موثر باشند.

عضو شورای مرکزی مدیریت حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه شرایط حوزه علمیه در برخی موارد شرایط دشواری است خاطرنشان کرد: از نظر معیشتی و شغل، ردیف معینی برای حوزه علمیه تعریف نمی‌شود و مدت تحصیل طولانی‌تر است و موفقیت به استعدادهای خود طلبه بستگی داردبه همین دلایل ممکن است بسیاری از جوانان به حوزه علاقه‌مند باشنداما تعداد علاقه‌مندان به حوزه طبیعتا کمتر از علاقه‌مندان به دانشگاه است.

پناهیان بیان کرد: برای جذب و تشویق جوانان به دروس دینی و معارف باید آن‌ها را با این دروس آشنا کنیممتأسفانه تبلیغات مناسبی در این زمینه صورت نگرفته است و عده‌ای که وارد حوزه می‌شوند سینه به سینه مطالبی را درباره حوزه دریافت کرده‌اند، این در حالی است که باید برای تبلیغ حوزه علمیه فعالیت‌های بهتری انجام شود تا جوانان بیشتر با حوزه آشنا شوند.

وی با بیان اینکه با وجود موانع و کاستی‌هایی که برای جذب جوانان به حوزه‌ها وجود دارد، اما در این چند سال اخیر جذب جوانان ساکن تهران به صورت بسیار امیدوارکننده‌ای افزایش داشته است گفت: در حال حاضر نسبت به شش سال قبل در وضعیت بهتری به سر می‌بریم که در بسیاری از مدارس ما حدود 200 نفر ثبت نام می‌کنند اما به دلیل کمبود گنجایش 20 تا 40 نفر را می‌توانند بپذیرند و البته در برخی موارد هم توسعه کمی در دستورکار نیست.

عضو شورای مرکزی مدیریت حوزه علمیه استان تهران اظهار داشت: جامعه ما یک جامعه دینی است، اگر حوزه‌های علمیه فعالیت‌های موثر انجام دهند و ارتباط خود را با مردم بیشتر کنند، در زمینه‌های مختلف مشکلات کمتری خواهیم داشت.

پناهیان با اشاره به تأتیر ارتباط حوزه‌های علمیه با مردم تأکید کرد: در صورت ارتباط موثر حوزه علمیه با مردم در زمینه‌های فرهنگی، معیشتی و سیاسی هم با روشن‌بینی بیشتری حرکت خواهیم کرد، جامعه ما همیشه حرکت رو به جلو داشته است و اگر هم در جامعه اتفاق نامطلوبی افتاده باشد به سرعت متوجه شده و گام بعدی را محکم‌تر و بهتر برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه برای وضعیت کنونی جامعه احساس منفی نداریم خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلاتی وجود دارد که قابل حل است؛ اما به اقدامات بیشتری نیاز است، در همین راستا به نیرو و نفرات بیشتری برای حوزه‌های علمیه احتیاج داریم.

عضو شورای مرکزی مدیریت حوزه علمیه استان تهران افزود: اگر امکانات مناسبی برای حوزه‌های علمیه فراهم شود، حوزه‌های علمیه هم از نظر کمی و هم کیفی می‌توانند خدمات بیشتری ارائه دهند و منجر به هر چه بیشتر اسلامی کردن جامعه شوند.

پناهیان در پایان با اشاره به وجود اختلاف‌نظر در جامعه خاطرنشان کرد: افراد سیاسی جامعه ما نوعا مذهبی هستند اما درجه مذهبی بودن و عمق نگاه دینی‌شان با یکدیگر متفاوت است که طبیعی است اختلاف‌نظرهایی هم پیش بیاید، اما این اختلاف‌نظرها در نهایت باعث رشد بیشتر جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/

R7840/P1357/S6,60/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نهایی جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات مشخص شد+ اسامی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جامعه اسلامی مهندسین روز شنبه پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را با سرلیستی احمد نادری به مردم حوزه انتخابیه تهران معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از:

سرلیست: احمد نادری

سمیه رفیعی،

حسین نجابت،

عبدالحسین روح الامینی،

ابوالقاسم جراره،

زهره سادات لاجوردی،

علیرضا سلیمی،

صالح اسکندری،

محمدحسین حسین زاده بحرینی،

سمیه گلپور چمرکوهی،

علی اصغر پورمحمدی،

علی طهرانی مقدم،

سیدنظام الدین موسوی،

مجتبی رحماندوست،

مهدی شریفیان،

غلامحسین رضوانی.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902807

دیگر خبرها

  • ترکیب جمعیتی از چالش های البرز است/ تردد نیروی کار استان به تهران
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • این غذا‌ها انرژی‌تان را بیشتر می‌کند
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • لیست نهایی جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات مشخص شد+ اسامی
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد