Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@03:32:16 GMT

گرانی ۱۱ درصدی اجاره بها در پایتخت!

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۱۰۰۳۲

گرانی ۱۱ درصدی اجاره بها در پایتخت!

تحریریه پارسینه:اگرچه آمار بانک مرکزی از ثبات قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در سال جاری حکایت دارد اما در بخش اجاره بها افزایش چشمگیری را شاهد هستیم تا جاییکه تیرماه ۱۱ درصد اجاره بها در پایتخت رشد داشته است. از سویی دیگر افزایش قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران نسبت به سال گذشته و مشخصا تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته قابل تامل است!
دراین بین آمارها حکایت از آن دارد که در تیرماه سالجاری خرید و فروش نسبتا خوبی را در منطقه ۱۲ تهران شاهد بوده ایم اما در این میان منطقه یک چندان شانس زیادی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به زبانی ساده تر بنگاه های املاک فعال در منطقه ۱۲ در تیرماه سالجاری رونق نسبی را شاهد بوده اند در حالیکه همچنان دیگر مشاوران املاک در مناطق تهران همچنان در رکود معاملات به سر می‌برند!
گزارش بانک مرکزی از تحولات اجاره بهای مسکن حاکی است: در تیرماه سال ۱۳۹۶ شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۱ و ۹.۳ درصد رشد نشان می‌دهد.
از سویی دیگر آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به طور متوسط چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده که با رشد بیش از شش درصدی نسبت به تیرماه سال قبل همراه شده است. در این بین منطقه ۱۲ تهران با رشد ۱۳ درصدی متوسط قیمت هر متر بالاترین حد افزایش قیمت را دارا است.
همچنین تازه‌ترین آمارهای منتشره بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در شهر تهران از این حکایت دارد که در تیرماه سال جاری تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی حدود ۱۴.۵ هزار واحد ثبت شده که نسبت به خردادماه تا ۲.۵ درصد معاملات کاهش یافته است.
بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا نشان می‌دهد که واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۴۶.۲ درصد بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده‌اند. این تغییر در مقایسه با تیرماه سال قبل ۵.۸ درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و بیش از ۱۵ سال افزوده شده است.
در مناطق ۲۲ گانه تهران منطقه پنج با ۱۶.۵ درصد از کل معاملات بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را دارا بوده است. همچنین منطقه چهار با ۱۰.۹ و منطقه دو با ۹.۴ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
در مجموع ۷۳.۱ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در تهران مربوط به ۱۰ منطقه شهری و ۲۶.۹ درصد باقی مانده به ۱۲ منطقه دیگر اختصاص دارد. اما در رابطه با تغییرات قیمت نیز این آمار بیانگر آن است که متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی تهران حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به تیرماه سال گذشته ۶.۲ درصد افزایش دارد.
متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۲ تهران در تیرماه امسال ۱۳ درصد افزایش یافت که بالاترین نرخ تورم مسکن در این کلانشهر است.
دراین بین در تیر ماه سال ۱۳۹۶، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۴۶.۲ میلیون راله بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۲ و ۶.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.
بنابراین گزارش، بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه ۱۲ (معادل ۱۳ درصد) و بیشترین میزان کاهش به منطقه ۱ (معادل ۱.۳ درصد) تعلق دارد.
در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۹۷.۴ میلیون رالق به منطقه ۱ و کمترین آن با ۲۲.۷ میلیون رالط به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۳ درصد کاهش و ۶.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
همچنین در چهارماهه نخست سال ۱۳۹۶، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۵۱.۷ هزار واحد مسکونی بالغ گردید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهش اندکی نشان می‌دهد.
در این مدت متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۴۵.۲ میلیون رال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.
توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در تیرماه سال ۱۳۹۶ نشان می‌دهد، بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ متر مربع معادل ۱۵.۴ درصد اختصاص داشته است.
واحدهای دارای زیربنای ۷۰ تا ۸۰ و ۵۰ تا ۶۰ متر مربع به ترتیب با سهم‌های ۱۳.۷ و ۱۲.۸ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در مجموع در این ماه، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع، ۵۱.۳ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند.



منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تهران از پاریس حتما تمیزتر است، گفت: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول