Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور اطلاع‌رسانی یمن با اشاره به تقویت مداوم قدرت موشکی یمن و دستیابی به موشک‌های دوربرد و بالستیک، هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادهای نظامی همزمان با تجاوز ائتلاف سعودی اعلام کرد؛ در روزهای آتی به پیشرفت‌های جدیدی در عرصه تولیدات نظامی دست می‌یابیم.

خبرنگارخبرگزاری تسنیم درصنعاء در گفتگوی تفصیلی با «توفیق الحمیری» عضو کمیته انقلابی و مشاور اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله یمن، آخرین اوضاع سیاسی و میدانی جنگ یمن را بررسی کرده که مشروح آن از نظر مخاطبان می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشرفت‌های جدید نظامی انقلابیون یمن طی روزهای آینده اعلام می‌شود

تسنیم :اوضاع را در میادین جنگ و جبهه‌های نبرد چگونه ارزیابی می‌کنید؟

توفیق الحمیری: از همان ابتدای آغاز تجاوز بر ضد یمن،روحیه ملت یمن به صورت کلی بسیار بالا بوده است، روحیه رزمندگان در میادین نبرد هم بسیار عالی است.ابتدای امر اوضاع نظامی برای نیروهای مسلح دستخوش تحولات آن روزها و ترکیب کلی ارتش بود، در گذشته نیروهای مسلح یمن وضع خاصی داشتند، چرا که در آن زمان برخی تلاش می‌کردند ارتش و آمادگی ارتش یمن را هدف قرار دهند، زیرا دشمنان پیش از آغاز این تجاوز از خیلی وقت‌ها پیش‌تر خود را برای این امر آماده کرده بودند.

توطئه‌گران بر ضد یمن و مردم آنبرنامه‌ریزی‌هایویژه‌ای را به عمل آورده بودند و در راس آنها به اصطلاح رئیس‌جمهور فراری و فاقد مشروعیت، «عبدربه منصور هادی» بود، حتیبرخی از فرماندهان وقت هم در این توطئه دخیل بودند.

آمادگی‌های رسمی بعد از اعلام کمیته عالی انقلابی یمن شکل گرفت، این کمیته به اتفاق کمیته عالی نظامی حالت بسیج عمومی اعلام کردند، پس از آن بود که رفته‌رفته سطح آمادگی‌ها افزایش چشم‌گیری به خود دید، از همان ابتدای امر اهتمام ما به حفظ و نگهداری و استفاده صحیح از اندوخته تسلیحات راهبردی یمن متمرکز بود.

یکی از مهم ترین سلاح‌های راهبردی ما قدرت و توان موشکی است، در طول دوران استمرار تجاوز دشمنان بر ضد یمن ما دست به کار بودیم و همواره تلاش می‌کردیم سلاح موجود را متحول و پیشرفته کنیم، تا اینکه موفق شدیم موشک‌های بالستیک را به دست آوریم.

این موشک‌ها ساخت داخلی و محلی هستند، سپس موفق شدیم موشک‌هایی را با برد متوسط به دست آوریم، تا این که به موشک‌های دوربرد هم دست یافتیم، این دستاوردهامرحله به مرحله حاصل شدو تاجایی به این موفقیت‌ها ادامه دادیم تا این که هواپیماهای بدون سرنشین را تولید کردیم، پس از آن انواع مختلفی از پهپادها را تولید و عرضه کردیم، تا این که حتیپهپاد نظامی گوناگون را هم تولید کردیم.

در بحث مربوط به تولید و پیشرفته‌سازی توان نظامی ما هنوز هم به کار خود ادامه می‌دهیم و ممکن است روزهای آتی به پیشرفت‌های جدیدی در عرصه تولیدات نظامی دست یابیم.

تا به امروز از هیچ منطقه‌ای عقب‌نشینینداشتیم بلکه پیشروی هم داشته‌ایم

در سطح جبهه‌های نبرد باید بگویم از همان زمان که تجاوز برضد یمن آغاز شد، کمیته‌های مردمی و کمیته‌های نظامی فعالیت خود را از همان ساعات اولیه آغاز تجاوز شروع کرده بودند، جدای از این مسئله باید بگویم نیروهای مردمی و ارتش یمن در این مدت همواره در این جبهه‌ها پیشروی داشته‌اند، این پیشروی‌ها در داخل مناطق عسیر و نجران و جیزان حاصل شده بود.

در زمان آغاز تجاوز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تنها در منطقه صرواح حضور داشت، از این رو باید بگویم تمام مناطقی را که ارتش و نیروهای کمیته مردمی از آغاز تجاوز برضد یمن به تصرف خود در آورده‌اند تا به امروز از هیچ منطقه‌ای عقب‌نشینی نکرده‌اند، علاوه بر این که عقب‌نشینی نداشتیم بلکه همانگونه که گفتم در عسیر و نجران و جیزان پیشروی هم داشته‌ایم.

مسئله اشغال و تصرف برخی از استان‌های جنوب کشور از سوی متجاوزان باید بگویم این یک امر موقت است و ما برای حل این مشکل تنها به زمان نیاز داریم، دشمنان هم به این امر به خوبی واقف هستند، این مسئله را ما هم به خوبی می‌دانیم و هیچ مانعی هم در برابر خود برای غلبه بر اشغالگران پیش روی خود نمی‌بینیم.

این امر در زمان مناسب صورت می‌گیرد و کارشناسان نظامی بر اساس تجربیات خود در این امر همت می‌گمارند، آنها هستند که براساس شرایط باید فرصت مناسب را تشخیص دهند.

جنگ سعودی علیه یمن، «صبرراهبردی» و «فرهنگ قرآنی» را در بین آحاد جامعه و ملت یمن تقویت کرده است

تسنیم: با توجه به ادامه تجاوز سعودی‌ها بر ضد یمن، روحیه ملت یمن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

توفیق الحمیری :روحیه ملت یمن از همان لحظات نخست آغاز تجاوز برضد یمن بسیار بالا بوده است، چه آن زمان که فرودگاه صنعارا بمباران کردند و چه آن زمان که پادشاهی آل سعود از داخل آمریکا،آنچه آنها آن را «طوفان قاطعیت» نامیدند شروع کردند، در آن لحظه هم در دل آحاد ملت یمن این احساس وجود داشت که پیروزی از آن ماست.

مسئله در آن زمان تنها به وقت نیاز داشت، عملا هم ملت یمن صبر راهبردی خود را نشان داد، این صبر حاصل ایمان کامل این ملت به پیروزی بوده است، حال این که در همان روزها هم دشمنان عملیات فرسایشی بزرگی را به راه انداخته بودند، از یک سو جنگ اقتصادی و از دیگر سوی جنگ نظامی و تلاش برای از بین بردن انگیزه‌های ملت، و در آن زمان آل سعود مطمئن بودند بر این ملت پیروز خواهند شد، اما بعد از مدتی با مشاهده یکپارچگی ملت و وحدت این ملت برنامه‌های دشمنان نقش بر آب شد.

ما همه روزه در طول این مدت گذشته روزی را پشت سر نگذاشته‌ایمکه در آن روز یک گروه جدید از کمیته‌های مردمی عازم جبهه‌های نبرد نشده باشند، یک گروه آماده رزم می‌شوند و دوره‌ها را پشت سر می‌گذارندو گروهی عازم جبهه‌ها می‌شوند، این امر به صورت روزانه انجام می‌شود، این امر خود نشان از روحیه بالای این ملت دارد.

ایمان به خداوند متعال و ایمان به پیروزی و توکل بر خداوند و یاری الهیدر بین ملت یمن بسیار گسترش یافته است، فرهنگ قرآنی در بین آحاد جامعه و ملت یمن منتشر شده است، این ملت رسالت محمدی را به درستی دریافته‌اند، این ملت این رسالت را به صورت عملی و ویژه‌ای پیاده می‌کنند.

رابطه ارتش و ملت یمن ناگسستنی است

مراسم میلاد پیامبر(ص) در شهر صنعابه صورت باشکوهی برگزار شد، این مراسم باعث شد تا بار دیگر رسالت محمدی از نو در این ملت شکل بگیرد و متولد شود، این انگیزه بالای ملت یمن از این رسالت تکامل یافته پیامبر اسلام سرچشمه می گیرد، همین انگیزه باعث شده تا ملت یمن به پیروزی ایمان کامل داشته باشند، این انگیزه را در میان نیروهای ارتش و اعضای کمیته‌های مردمی در صفوف به هم پیوسته آنان در مقابله با متجاوزان شاهد هستیم.

در لیبی و برخی کشورهای دیگر ما دیدیم که چگونه ارتش را رها کردند، ارتش را عملا از ملت جدا کردند، اما در یمن می‌بینیم ملت رابطه ناگسستنی با ارتش خود دارد، از ارتش خود دفاع می‌کند و تمام آحاد ملت جنگجو هستند و دوشادوش ارتش خود می‌جنگند، ملت تنها به نظاره نمی‌نشیند، همان گونه که دیدیم که در برخی از کشورهایی که غرب با طرح ویرانگر خود در خاورمیانه چگونه باعث شدملت مانند بینندگان مسابقات فوتبال تنها نظاره‌گر باشند.

یمنی‌ها همواره مانعی بودند در برابر دشمنان همانگونه که سید عبدالملک الحوثی و علی عبدالله صالح گفتند این ملت مانعی دربرابر اجرای سیاست‌های غربی در کشور بوده‌اند، آنها مانعتجزیه مجدد خاورمیانه جدید شدند، این یمن است که امروز به نمایندگی از تمام کشورهای منطقه خاورمیانه در حال دفاع از موجودیت این خاورمیانه است.

ائتلاف سعودی به اهداف خود در یمن نرسید

تسنیم :پیش‌بینی و ارزیابی شما از ادامه تجاوز سعودی‌ها به یمن بعد از گذشت بیش از دو سال چیست؟

توفیق الحمیری: سعودی‌ها برای تجاوز خود از همان روزهای نخست اهدافی را تعیین کرده بودند، در همان روزها گفته می‌شد، این موارد اهداف تجاوز یا به قول خودشان اهداف طوفان قاطعیت را تعیین کردند، این اهداف از طریق قطعنامه شماره 2216 تکرار شد، یمنی‌ها موفق شدند این قطعنامه را به صورت کامل از محتویاتش تهی کنند، یعنی تمام هر هفت مورد آن را نادیده گرفتند، مواردی که به نفع متجاوزان بود و از آن به عنوان چتر پوششی برای توجیه تجاوز و کشتار ملت یمن استفاده می‌کردند.

به عبارت دیگر پادشاهی آل سعود با چراغ سبز آمریکا قصد داشت یمن را به عنوان حیاطخلوت برای خود باقی بگذارد، و سیاستمدارانی که این کشور را اداره می‌کنند، زیر چترشان باقی بمانند.

متجاوزان نتوانستند اهداف خود را در این تجاوز محقق کنند،بلکه برعکس این ملت یمن بودند که از این طریق موفق شدند صبر و بردباری خود را به جهانیان اثبات کنند، گمان می‌کنمکسانی که سعی داشتند یمن را به حیاطخلوت خود تبدیل کنند، نتوانستند این هدف را محقق کنند، یمن اکنون به حیاطی برای خود یمنی‌ها تبدیل شده است تا در شبه جزیره عربی خودی نشان دهد.

ملت یمن موفق خواهند شد اهداف پیروزی خود را محقق کنند، متجاوزان از خشونت استفاده کردند و خشم و کینه خود را نسبت به ملت یمن نشان دادند، اما آن چه امروز می‌بینیم این است که معادله تغییر یافته است، اکنون دیگر پیروزی از ملت یمن دور نیست، آنها تجاوز خود را با جنگنده‌های اف 16 شروع کردند و آسمان یمن برای آنها کاملا باز بود، اما در سال دوم آسمان آنها بود که باز شد وپایگاه‌های نظامی آنها در تیررس ما بودند.

این تحولات باعث شد تا تحرکات میدانی به دست نیروهای نظامی ما برای یک لحظه به شکلی دیگر دگرگون شود، حتی بعید نیست پادشاهی آل سعود دستخوش سرنگونی شود، به عقیده من این امر اکنون یک مسئله حتمی شده است، یک رزمنده یمنی به این امر دیگر ایمان دارد، حتی اگر بخواهند از طریق مذاکرات هم پیروزیم از مذاکرات ژنو یا مذاکرات کویت خواستند وقت‌کشی کنند، تا به صورت همزمان جنایات بیشتری را در حق ملت یمن مرتکب شوند، اما آن چه روی داد و آن چه روی خواهد داد ایناست که اگر بخواهند وقت‌کشی کنند، ما برای سرنگونی و تجزیه آن امارت‌ها و دولت‌هایکوچک وارد عمل می‌شویم.

آنها از طریق ایجاد امارت‌های جدید نظیر داعش و امثال آن سعی در توسعه‌طلبی دارند، این کار را در استان‌های جنوبی یمن قصد داشتند انجام دهند، اما واقعیت این است که آنها در این مناطق هیچ جایگاهی برای خود در داخل خاک جمهوری یمن ندارند، متجاوزان شکست خواهند خورد و یمنی‌ها پیروز می‌شوند، دیگر آن چه برای یمنی‌ها باقی مانده تنها مقابله و ایستادگی تا پیروزی است، نقشه سیاسی که بر کشورهای متجاوز تحمیل شده است این است که یا بار دیگر تحت قیمومیت آنها در آییم یا این که آنها باید نیست و نابود شوند نه ملت یمن.

اداره جنگ یمن در دست آمریکا اسرائیل است و پایان جنگ نیز مانند آغاز آناز داخل آمریکا اعلام خواهد شد

تسنیم: آیا اسرائیلو آمریکا هم نقشی در این تجاوز دارند؟

توفیق الحمیری:البته؛ در رابطه آمریکا و اسرائیل باتجاوز به یمن، شاید اگر بخواهیم تاریخ را مورد بازنگری و مطالعه قرار دهیم خواهیم یافت که در 16 ماه مارس 2015 یعنی تنها 10 روز پیش از آغاز تجاوز بر ضد یمن، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دشمن اسرائیلی در برابر رسانه‌ها گفت من عربستان سعودی را نصیحت می‌کنم تا با القاعده هم‌پیمان شود، آن هم بر ضد انصارالله و ملت یمن، همین‌طور سخنانی را او گفته بود که احساس نگرانی می‌کند، آن هم از بابت تحرکات انصارالله یا به عبارتی از تحرکات ملت یمن نگران است، او از این بابت نگران بود که این ملت جایگاه خود را در منطقه باز یابد، و آن چه را که آزاد کردنش در این مدت معطل شده بود، و منظور تنگه باب‌المندب است، ملت یمن بخواهد آزاد کند و کنترل آن را از دست آل سعود خارج کند، باب المندبی که از سوی سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیلی کنترل می‌شد.

تمام این مسئله نشان می‌دهد که اسرائیل به صورت مستقیم در این باره پیام داده و این اسرائیل است که حتی در سطحرسانه‌ای اداره جنگ بر ضد یمن را در دست دارد این رژیم موشک‌های اسکاد را به پایگاه السلیل در ریاض منتقل کرده است، اگر چه سعودی‌ها این امر را منکر شدند، تا این که رسانه های اسرائیلی خود اذعان کردند عملا یمنی ها به این پایگاه حمله کردند و موشک اسکاد یمنی‌ها به پایگاه السلیلاصابت کرده است پس از آن بود که خود سعودی‌ها هم به این حمله بعدها اذعان کردند.

این امر نشان می‌دهد که اداره این جنگ اسرائیلی است، خواه در سطح رسانه‌ای و خواه در سطح نظامی همچنین نقل و انتقال‌ها و حضور اسرائیلی‌ها در دریای سرخ دیده شده است در بیش از یک منطقه این حضور دیده شده به ویژهاین حضورشان از طریق اریتره صورت گرفته و اسرائیل در تلاش است تا حضور خود را پررنگ کند، دیگر مسئلهعلنی است و پوشیده نیست.

علاوه بر اینکه،آن زمان که عربستان سعودی در سطح سیاسی و دیپلماتیک در کنار اسرائیل قرار گرفت و این امر دیگر برکسی پوشیده نیست، نشان می‌دهد که مشکل آنها تنها موضوع حضور انصارالله در یمن و در مبارزه نیست، حال این که در گذشته به وجود چنین امری اذعان نمی‌کردند، دربارهرابطه آمریکا باید بگویم اساسا اعلام جنگ از داخل آمریکا صورت گرفت و این اعلام تجاوز برضد یمن از داخل عربستان سعودی صورت نگرفت، از این رو پیش بینی می‌کنم پایان آن نیز از داخل آمریکا اعلام خواهد شد، چرا که آمریکا دشمن مستقیم ماست و هدایت کننده این تجاوز آمریکاست، هر چندآنها منکر این امر شوند، آمریکایی‌ها مرتکب رسوایی‌های زیادی شده‌اند، و این امر را همه خوب می‌دانند، اکنون برکسی دیگر پوشیده نیست که این آمریکاست که ملت یمن را قتل عام می‌کند.

انقلابیون یمن از خط مشی امام خمینی(ره) تاثیر گرفتند/ از موضع ملت ایران سپاسگزاریم

تسنیم: در پایان این گفتگو چه پیامی برای ملت برادر ایران دارید؟

توفیق الحمیری :پیام من خطاب به ملت مسلمان و مبارز ایران در برابر استکبار جهانی این است که ما هم به اتفاق شما که در جمهوری اسلامی ایران جشن پیروزی انقلاب را برگزار می‌کردید، مراسم گرفتیم؛ در منطقه دو انقلاب روی داده است یکی انقلاب اسلامی ایران و دیگری انقلاب یمن.

این دو انقلاب، اسرائیل را به درد آوردند و اسرائیل را دشمن خود می‌دانند و این دو انقلاب موضوع و مسئله فلسطین را مورد توجه خود قرار می‌دهند و تنها انقلاب‌هایی هستیم در این منطقه که به این مسائل توجه داریم از این رو دشمنی این دو انقلاب اسلامی که یکی از سوی ایرانی‌ها شکل گرفت و با دشمنی جهانی روبرو شد، و در آن از عراق به عنوان آلت دست استفاده شد تا با این انقلاب روبرو شود، امروزه هم یمنی‌ها با انقلابی که کردند با بیشعورهای حاکمعرب خلیج فارس روبروشدند، همانگونه که خودشان چنین توصیفی را برای خود مناسب دیدند.

از این رو معتقدم افق پیش روی افقی روشن برای توسعه این محور است(محور مقاومت ایران و یمن )، این در سطح سیاسی است، اما پیامی از طرفتمام آحاد ملت یمن به ملت ایران دارم و می‌گویم از موضعتان سپاسگزاریم ما به پیروزی ایمان داریم ما مطالب بسیاری از نوشته‌ها و گفته‌های امامخمینی(ره) را خوانده و شنیده‌ایم ما از خط مشی ایشان و خط مشی انقلابی امام خمینی(ره) تاثیر گرفته‌ایم این خط مشی نه تنها بر ما بلکه بر تمام آزادگان جهان ممکن است تاثیر گذارده باشد، ایشان مبدا انقلاب‌ها را تجدید کردند همانگونه که امام حسین علیه‌السلام آنها را پایه‌ریزی کردند، ما نیز اکنون در همین مسیر گام بر می‌داریم. ما یک دید ملی تکامل‌یافته داریمو برخی از سران عرب سعی کردند یا بهتر بگویم برخی از مزدوران عرب سعی کردند به ما تابعیت اسرائیلی بدهند، یا بر قامت تمام عرب‌ها لباس اسرائیلی به تن کنند، از این رو تلاش کردند از ایران دشمنی برای ما بسازند، این درحالی است که ایران تنها در برابر اسرائیل ایستاده است و با کسی هم جز اسرائیل دشمنیندارد.

در نتیجه ما نیز با کسی جز اسرائیل دشمنی نداریم و با کسی مقابله نخواهیم کرد، مگر با اسرائیل و هرکسی که با اسرائیل مقابله کند ما با او هم‌پیمان خواهیم بود، وهرکس برضد آمریکا باشد ما را هم‌پیمان خود خواهد یافت ما در سطح جهانی مخالف طاغوتیان هستیم، انقلاب‌های جهانی باید به این شکل باشندو در تمام دوران‌ها نیز این شیوه را باید دنبال کنند.

تسنیم: آقای توفیق الحمیری، عضو کمیته انقلابی و مشاور وزارت اطلاع‌رسانی از شما برای فرصتیکه در اختیارما قرار دادید متشکریم.

توفیق الحمیری :من هم از شما و از این دریچه اطلاع‌رسانی باشکوه متشکرم؛ خبرگزاری که خود نیز در نقش یک رزمنده در کنار ملت یمن در این شرایط قرار داریم از این رو ما هم به نوبه خود از تمام خبرنگاران آزاده‌ای که مظلومیت ملت یمن را برای تمام جهانیان منعکس می‌کنند سپاسگزاریم.

انتهای پیام/.

R1462/P36461/S8,90,94/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو و هیات همراه ایشان که برای شرکت در دومین اجلاس ایران و آفریقا و همچنین نمایشگاه دستاورد‌های توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، دیدار کرد و در خصوص زمینه‌های توسعه و گسترش روابط در عرصه‌های مختلف بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر نمود. 

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه‌های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

آقای کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالیرتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت‌های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین برانگیز دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • رسالت معلمی دفاع از حق است
  • گفت‌وگوی بی‌بی‌سی فارسی با یکی از نویسنده‌های گزارش درباره قتل نیکاشاکرمی و تجاوز به او | بخش فارسی BBC آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد...
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • گفتگوی سخنگوی دولت با یک دانشجو درباره پیشرفت‌های ایران + فیلم
  • پیام مهم و معنادار شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای اسرائیلی + عکس