Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی سند تدبیر توسعه استان را الگوی منطقه‌ای برنامه ششم و از دلایل انتخاب ذربایجان‌شرقی به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، داود بهبودی یکشنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه استانی و منطقه‌ای هم نیازمند بهره‌گیری از الگوهای ملی و هم حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌های استانی است؛ چرا که بعضا برنامه‌های ملی سازگاری خود را با توسعه استانی و منطقه‌ای از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه پنجم توسعه با تکیه بر منابع نفتی و قبل از کاهش شدید درآمدهای نفتی تدوین شده بود و در نتیجه مدیریت اقتصادی کشور را با چالش‌های جدی مواجه می‌کرد؛ به همین دلیل با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، ما به عنوان نمایندگان این دولت در استان آذربایجان‌شرقی با اختیاراتی که داشتیم تصمیم گرفتیم برنامه توسعه‌ای جدیدی را تحت عنوان سند تدبیر توسعه برای استان تدوین کنیم.

بهبودی تصریح کرد: تکیه سند تدبیر توسعه استان آذربایجان‌شرقی که با رویکرد هسته‌های کلیدی تدوین شده، بیشتر بر منابع بخش خصوصی و نهادهای غیر دولتی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حرکت‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای استان را بر مبنای سند تدبیر توسعه قرار داده و عملکرد مطلوبی نیز تاکنون به جای گذاشته‌ایم، ادامه داد: این شیوه برنامه‌ریزی مورد استقبال کل کشور قرار گرفت؛ به طوری که الگوی منطقه‌ای برنامه ششم توسعه به شمار می‌رفت.

وی خاطرنشان ساخت: در واقع ما سند تدبیر توسعه را نسخه عملیاتی برنامه‌های اقتصاد مقاومتی می‌دانیم؛ چرا که در این سند تکیه بر منابع بخش خصوصی، مشارکت مردم و توجه به اقتصاد دانش‌بنیان مورد تاکید بوده و دولت را تنها در تامین زیرساخت‌ها، حمایت از رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار موظف و مکلف می‌داند؛ با این اوصاف استان آذربایجان‌شرقی مفتخر به کسب عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور شد.

تجلی اقتصاد مقاومتی در تبریز ۲۰۱۸

بهبودی در ادامه یادآور شد: مقوله تبریز ۲۰۱۸ فرصت خوبی برای استان فراهم کرده تا از هم اکنون مقدمات بسیاری از امور را در عرصه کالبدی شهر، زیرساخت‌ها و فرهنگ عمومی و گفتمان‌سازی فراهم کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: علاوه بر تبریز در بسیاری از شهرستان‌های استان نیز کارهایی انجام می‌شود که خودبه‌خود هم نشاط روحی و هم فعالیت فیزیکی و کالبدی را به استان سرایت داده که همه اینها آثارش را در اقتصاد مقاومتی نشان می‌دهد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد ، در این دیدار طرح‌های برق آذربایجان غربی در حوزه‌های مختلف به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای توسعه شبکه برق استان مورد ارزیابی قرار گرفت.

مسائل مربوط به طرح‌های برق رسانی منطقه آزاد ماکو، ارومیه، شهرهای شمال و جنوب استان نیز از جمله طرح‌هایی بود که در این دیدار بررسی شد.

در این دیدار همچنین با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم"، زیرساخت‌های مورد نیاز برای جهش تولید به ویژه تامین برق پایدار برای شهرک‌های صنعتی، مناطق آزاد ماکو و منطقه ویژه اقتصادی سرو مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی و مدیرعامل توانیر قرار گرفت.

مدیر عامل توانیر هم برای تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار آذربایجان غربی قول مساعد داده و برای رفع مشکلات موجود استان در حوزه برق، راهکارها و دستورات لازم را صادر کرد.

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله