Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی صبح امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری برگزار شد، اظهار داشت: در راستای توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و توجه به بحث دیانت فرهنگی، موضوع قرآن و اهل بیت(ع) در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: وزارت ارشاد با وجود برخی جوسازی‌های غیرمنصفانه، اقدامات ارزشمندی در حوزه مذهبی انجام داده و تنها وزارتخانه‌ای که دارای معاونت تخصصی قرآن کریم است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: جشنواره شعر رضوی تنها جشنواره شعری است که به صورت بین‌المللی برگزار شده و به سختی آن را به استان‌ها واگذار می‌کنند.

وی بیان کرد: امسال صبح روز سه‌شنبه 10 مردادماه، این جشنواره برگزار شده در حالی که تفاوتی از لحاظ برگزاری با سال‌های گذشته وجود دارد چون در سال‌های گذشته در فضای غریبانه برگزار می‌شد.

کریمی با ابراز خرسندی از افزایش تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی، بیان کرد: امسال از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، تهران، شیراز، قم و مشهد آثاری ارسال شده و از سوی دیگر سال گذشته 222 اثر و امسال 371 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی تصریح کرد: بنابراین 40،14 درصد از نظر کمی شاهد افزایش آثار ارسالی بوده و در بخش خارجی نیز در سال گذشته 20 اثر و امسال 44 اثر به دبیرخانه رسید و در بخش بین‌المللی نیز شاهد افزایش آثار رسیده بوده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: امسال برای نخستین مرتبه، از کشور آلمان نیز شاهد ارسال آثار بوده و علاوه بر آن از ترکیه، عراق و آذربایجان نیز شاهد شرکت شعرا بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در بخش بین المللی، امسال سه نفر به عنوان منتخب برگزیده می‌شوند، افزود: در این رابطه ضمن تقبل هزینه‌های رفت و آمد شرکت‌کنندگان، نفر نخست 3 میلیون، نفر دوم دو میلیون و نفر سوم یک میلیون تومان همراه با لوح تقدیر و تندیس جشنواره دریافت می‌کنند.

کریمی بیان کرد: این جشنواره به سبب اهمیت آن، همه ساله از شبکه جهانی سحر پخش شده و امسال به طور کامل از شبکه استانی ضبط و پخش شده و از سوی دیگر از شبکه سه سیما هم پخش می‌شود.

انتهای پیام/ک

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۱۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  درشبانه روز گذشته  پنج خبر بیشترین تعداد بازدید را در میان خبرهای خبرگزاری  صداوسیمای آذربایجان غربی به خود اختصاص داده اند.

 

بررسی و تصویب ۱۴ طرح در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی حادثه رانندگی در محور  ارومیه _ سلماس موزه‌ها امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است برخورد پراید با دنا در محور ایواوغلی_خوی پنج حادثه دیده و ۳ مصدوم برجای گذاشت حادثه رانندکی در محور ارومیه_سرو

دیگر خبرها

  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • تصادف پژو ۲۰۶ با سواری پرشیا با ۶ مصدوم در محور بین‌المللی ارومیه به سرو
  • آذربایجان‌غربی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • آذربایجان‌غربی در سالروز شهادت امام صادق (ع) به سوگ نشست
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است