Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانوی کارآفرین پارسیانی توانسته با همت خود و با فعالیت در زمینه پرورش قارچ، نه تنها چرخ زندگی خود را بچرخاند بلکه گامی ارزنده در راستای عملی کردن اقتصاد مقاومتی بردارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پارسیان خبر؛ اقتصاد مقاومتی مفهومی است که این روزها به‌عنوان راه گشای برون رفت اقتصاد کشور از وضعیت نابسامان و سست کنونی بیان می‌شود و توجه به تولیدات داخلی، استفاده از نیروی کار و سرمایه داخلی و توجه خاص به تولید کالاهای اساسی و محصولات زیربنایی، مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصاد مقاومتی به عنوان یک الگوی پیشرفت در اقتصاد خانواده، از اهمیت خاصی برخوردار است و در صورتی که با تلاش و پشتکار همراه شود، می تواند چرخ های زندگی را تحرک بخشد و در کمترین سطحِ خود، باعث اشتغالزایی و کسب درآمد برای یک خانواده شود.

فرزانهمنفرد، تولید کننده و کارآفرینشهر کوشکنار از توابع شهرستان پارسیان که با تفکر اقتصاد مقاومتی و تلاش و پشتکار توانسته با ایجاد فضایی در حیاط منزلِ خود، به فعالیت تولید و پرورش قارچ بپردازد و با اشتغالزایی برای خود، دوست و خانواده اش، از پیچ و خمِ مشکلات اقتصادی عبور کند.

منفرد درباره این فعالیتش به خبرنگار ما می گوید: به دلیل علاقه ای که به کار تولید داشتم، پرورش قارچ را با هدف کارآفرینی و کسبِ درآمد برای خود و خانواده ام انتخاب کردم.

بانوی کارآفرین پارسیانی از اشتغالزایی ۲ نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر دیگر به صورت غیر مستقیم خبر داد و افزود: به ازای هر تن کشت، ۳۰۰ کیلو قارچ تولید و برداشت می شود.

وی اجرای این پروژه را مقرون به‌صرفه دانست و افزود: کسانی که می‎خواهند در چنین پروژه‎هایی ورود کنند از طریق آموزش می‎توانند علاوه بر درآمدزایی برای خود و خانواده، دیگران را نیز به مشارکت اقتصادی دعوت کنند.

منفرد با بیان مشکلات و موانع پیش روی این تولیدی، گفت: با وجود اینکه برخی مغازه داران و مردم از محصولات تولیدی استفاده می کنند ولی هنوز فروش کم یکی از دغدغه های پیش رو است و عدم وجود یک سردخانه نیز بر این مشکلات افزوده است.

بانوی کارآفرین پارسیانی وجود فضاهای مناسب، تسهیلات بانکی به صرفه، حمایت ارگانهای مربوطه و بازاریابی مناسب به منظور توسعه کارگاههای پرورش قارچ درشهرستان را ضروری دانست و گفت: اقتصادمقاومتی نیاز به حمایت مسئولین و عزم و اراده جوانان جویای کار با یادگیری مهارتهای شغلی مانند پرورش قارچ و… دارد و بسیج سازندگی جهت حمایت از این تولیدی و تقویت آن، وعده پرداخت تسهیلات با بهره کم را داده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۲۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکار‌های تامین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تامین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکار‌هایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تامین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تامین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • کشف ۴۷ ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ!
  • آیا آجیل ها آفلاتوکسین دارند ؟
  • ۴۷دستگاه ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ در فاروج کشف شد
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان