Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاري آريا- رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان‌شرقي ضمن تشريح علل انتخاب اين استان به عنوان پايلوت اقتصاد مقاومتي، تدوين سند تدبير توسعه را از جمله اين عوامل برشمرد.
به گزارش خبرنگار ما در تبريز ، داود بهبودي در گفت‌وگو با «راديو جوان» اظهار داشت: توسعه استاني و منطقه‌اي هم نيازمند بهره‌گيري از الگوهاي ملي و هم حرکت‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي استاني است؛ چرا که بعضا برنامه‌هاي ملي سازگاري خود را با توسعه استاني و منطقه‌اي از دست مي‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: برنامه پنجم توسعه با تکيه بر منابع نفتي و قبل از کاهش شديد درآمدهاي نفتي تدوين شده بود و در نتيجه مديريت اقتصادي کشور را با چالش‌هاي جدي مواجه مي‌کرد؛ به همين دليل با روي کار آمدن دولت تدبير و اميد، ما به عنوان نمايندگان اين دولت در استان آذربايجان‌شرقي با اختياراتي که داشتيم تصميم گرفتيم برنامه توسعه‌اي جديدي را تحت عنوان سند تدبير توسعه براي استان تدوين کنيم.
بهبودي تصريح کرد: تکيه سند تدبير توسعه استان آذربايجان‌شرقي که با رويکرد هسته‌هاي کليدي تدوين شده، بيشتر بر منابع بخش خصوصي و نهادهاي غير دولتي است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه حرکت‌ها و برنامه‌هاي توسعه‌اي استان را بر مبناي سند تدبير توسعه قرار داده و عملکرد مطلوبي نيز تاکنون به جاي گذاشته‌ايم، ادامه داد: اين شيوه برنامه‌ريزي مورد استقبال کل کشور قرار گرفت؛ به طوري که الگوي منطقه‌اي برنامه ششم توسعه به شمار مي‌رفت.
وي خاطرنشان ساخت: در واقع ما سند تدبير توسعه را نسخه عملياتي برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي مي‌دانيم؛ چرا که در اين سند تکيه بر منابع بخش خصوصي، مشارکت مردم و توجه به اقتصاد دانش‌بنيان مورد تاکيد بوده و دولت را تنها در تامين زيرساخت‌ها، حمايت از رونق توليد و بهبود فضاي کسب و کار موظف و مکلف مي‌داند؛ با اين اوصاف استان آذربايجان‌شرقي مفتخر به کسب عنوان پايلوت اقتصاد مقاومتي کشور شد.

تجلي اقتصاد مقاومتي در تبريز 2018
بهبودي در ادامه يادآور شد: مقوله تبريز 2018 فرصت خوبي براي استان فراهم کرده تا از هم اکنون مقدمات بسياري از امور را در عرصه کالبدي شهر، زيرساخت‌ها و فرهنگ عمومي و گفتمان‌سازي فراهم کنيم.
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان‌شرقي اذعان داشت: علاوه بر تبريز در بسياري از شهرستان‌هاي استان نيز کارهايي انجام مي‌شود که خود‌به‌خود هم نشاط روحي و هم فعاليت فيزيکي و کالبدي را به استان سرايت داده که همه اينها آثارش را در اقتصاد مقاومتي نشان مي‌دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مرکزی گفت: تولیدکنندگان و صنعتگران، سرداران جنگ اقتصادی هستند و با به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید با تأمین احتیاج کشور به انواع کالاها، در میدان مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن مجاهدت می‌کنند.

درودگر در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که در اطاق بازرگانی شهر صنعتی کاوه برگزار شد افزود: بعضی مشکلات صنایع این شهرستان در حوزه مالیاتی، تأمین اجتماعی و تأمین انرژی، در حوزه اختیارات مسئولان شهرستانی بود که دستورات لازم برای برطرف شدن آنها صادر شد و بعضی مشکلات نیز باید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح شده و مورد بررسی قرار گیرد که مقرر شد تمهیدات لازم در سطح استان برای برطرف شدن آنها اتخاذ شود.
او با اشاره به اینکه قسمتی از مشکلات حوزه تولید این شهرستان باید در سطح کلان مطرح و با اصلاح قوانین و مقررات برطرف شود، گفت: در این خصوص نیز مکاتباتی به منظور اصلاح و بازنگری در بعضی قوانین و مقررات و تسهیل در آنها صورت خواهد گرفت که بعد از طی تشریفات اداری و گردش کار پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.
فرماندار ساوه نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های متعدد و متنوع صنعتی در بزرگترین شهر صنعتی کشور، موجب کاهش نرخ بیکاری در استان‌های همجوار شده است.
الیاسی افزود: تشکیل جلسات اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضائی از صنایع دادگستری شهرستان ساوه با حمایت دستگاه قضایی استان فرصت طرح پرونده‌های واحد‌های تولیدی که در روند تولید آنها موانعی ایجاد شده را مهیا کرده و این نشست‌ها کمک شایانی به مانع زدایی در تولید خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح