Web Analytics Made Easy - Statcounter

امسال با استفاده از ظرفیت های سازمان برنامه و بودجه و ستاد اقامه نماز استان تهران زمینه آموزش حدود چهار هزار نفر از جامعه هدف کمیته امداد استان تهران فراهم می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل کمیته امداد استان تهران در نشست با معاون توسعه و سرمایه انسانی و نماینده سازمان برنامه و بودجه در امر نماز و مدیر ستاد اقامه نماز استان تهران درباره راهکارهای گسترش همکاری‌های سه جانبه گفت و گو و در نهایت توافق نامه همکاری امضاء کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کمیته امداد، نماینده سازمان برنامه و بودجه و مدیر ستاد اقامه نماز استان تهران به منظور عینیت بخشیدن پیام مقام معظم رهبری به سیزدهمین اجلاس سراسری نماز مبنی بر بهره گیری از همه ظرفیت ها و امکانات موجود در جهت ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز و تأکید معظم له بر مسئولیت همکانی در قبال اقامه نماز ،همچنین اجرایی نمودن مفاد آیین نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز مصوب هیأت وزیران و مناسب سازی برنامه های توافق شده سنواتی در سطح استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم نامه سه جانبه در جهت برنامه های راهبردی مدیریتی تمهیدی، آموزشی پژوهشی و فرهنگی تبلیغی امضا شده است؛ براساس این تفاهم نامه سه سازمان به اجرای برنامه های آموزشی مشترک و بهره مندی سه جانبه از محصولات و بسته های فرهنگی و آموزشی متعهد شدند.

نیازسنجی میزان تأثیرگذاری اجرای برنامه های نماز در جهت افزایش سلامت معنوی ، آموزش شیوه های دعوت به نماز ، آموزش احکام و تصحیح قرائت نماز ، آموزش معارف ویژه زوج های جوان در آستانه ازدواج تحت حمایت، برگزاری نشست های فرهنگی توجیهی نماز، برگزاری جشن تکلیف فرزندان خانواده های تحت حمایت، شناسایی و تجلیل از فعالان و خادمان نماز و ... از اقداماتی است که در یک سال مدت تفاهم نامه اجرایی خواهد شد.

محسن ولیئی،مدیرکل کمیته امداد استان تهران در آیین امضای این تفاهم نامه با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی این نهاد توانمند سازی فرهنگی مددجویان تحت حمایت است،گفت: سعی شده تمام فعالیت ها و اقدامات با نگاه فرهنگی انجام شود،چرا که معتقدیم تکریم مددجویان تحت حمایت از مهمترین وظایف امدادگران است و توانمند سازی فرهنگی مددجویان باعث سهولت در رفع مشکلات خانواده های آنان می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 105 هزار مددجو از خدمات کمیته امداد استان تهران بهره مند می شوند، افزود: حدود 300 هزار نفر نیز در طول سال بصورت موردی از کمیته امداد استان تهران خدمات دریافت می کنند که در مجموع حدود 400 هزار نفر از خدمات این نهاد در طول سال برخوردار می شوند.

ولیئی یادآور شد: پرداخت مستمری، کمک هزینه‌ تأمین جهیزیه، بیمه تأمین اجتماعی، کمک هزینه درمان بیماران صعب العلاج، ساخت، خرید و تعمیر مسکن مددجویان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ارایه تسهیلات اشتغال و خودکفایی و غیره از دیگر اقدامات این نهاد برای رفع مشکلات خانواده های تحت حمایت این نهاد بر اثر آموزش ها و برنامه های فرهنگی اجرا شده برای آنان است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران یادآور شد: پرداخت مستمری، کمک هزینه‌ تأمین جهیزیه، بیمه تأمین اجتماعی، کمک هزینه درمان بیماران صعب العلاج، ساخت، خرید و تعمیر مسکن مددجویان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ارایه تسهیلات اشتغال و خودکفایی و غیره از دیگر اقدامات این نهاد برای رفع مشکلات خانواده های تحت حمایت این نهاد بر اثر آموزش ها و برنامه های فرهنگی اجرا شده برای آنان است.

وی با اشاره به اساسنامه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به کمیته امداد، عنوان کرد: در بند هفتم این اساسنامه بر ارائه خدمات فرهنگی به افراد و خانواده‌های نیازمند، ارتقاء باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی آنان از طریق فعالیت‌های آموزشی، تربیتی با بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دیگر مراکز فرهنگی تأکید شده است.

ولیئی با بیان اینکه کمیته امداد برنامه های فرهنگی با حضور مددجویان تحت حمایت برگزار می کند، افزود: برگزاری دوره های آموزش خانواده، اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی و آموزشی تربیتی، برگزاری جشنوارهای قرآنی و تربیتی و ... از اصلی ترین برنامه های فرهنگی این نهاد محسوب می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران یادآور شد: پرداخت مستمری، کمک هزینه‌ تأمین جهیزیه، بیمه تأمین اجتماعی، کمک هزینه درمان بیماران صعب العلاج، ساخت، خرید و تعمیر مسکن مددجویان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ارایه تسهیلات اشتغال و خودکفایی و غیره از دیگر اقدامات این نهاد برای رفع مشکلات خانواده های تحت حمایت این نهاد بر اثر آموزش ها و برنامه های فرهنگی اجرا شده برای آنان است.

وی با اشاره به اجرای طرح شوق زیارت، گفت: این طرح نیز برای مددجویانی است که تاکنون به عتبات عالیات و مشهد مقدس مشرف نشده‌اند و یا زمان طولانی از سفر آنان به این اماکن گذشته است که با مشارکت خیران به عتبات عالیات و مشهد مقدس اعزام می‌شوند؛ شرکت کنندگان در این اردوها از برنامه های فرهنگی متناسب با تقویت باورهای دینی و تحکیم خانواده بهره مند می شوند.

ولیئی با بین اینکه تا پایان امسال بیش از ۲۳ هزار مددجو از برنامه های آموزش خانواده بهره مند خواهند شد،افزود: امیدواریم با استفاده از ظرفیت های سازمان برنامه و بودجه و ستاد اقامه نماز استان تهران امسال زمینه آموزش حدود چهار هزار نفر از جامعه هدف این نهاد از این طریق مهیا شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران عنوان کرد: صیانت از تحکیم نهاد خانواده ،احیای عزت و کرامت فردی و خانوادگی است که برای رسیدن به این مهم سالم سازی و بازسازی فضای اعتقادی خانواده ها ، تعمیق باورها ، گسترش اصول و مبانی ارزشی و دینی و مصون سازی خانواده ها در مقابل آسیب های اجتماعی از مهمترین اقداماتی است که می بایست در راس امور قرار گیرد.

وی به آمار طلاق در استان تهران با اشاره کرد و گفت: آمار طلاق در استان تهران به طور متوسط 38 درصد است که این آمار در میان افراد تحت حمایت کمیته امداد استان تهران به رقم کمتر از یک درصد می‌رسد که نشان دهنده دوام خانواده در میان افراد تحت حمایت این نهاد است.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۲۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌ و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی زیر پوشش کمیته امداد استان، در قالب طرح «شوق زیارت» به مشهد مقدس اعزام شدند.

سیدمحمدعلی حسینی، امروز شنبه در جلسه هماهنگی اعزام ممدجویان به مشهد با بیان اینکه اردوهای شوق زیارت ویژه مددجویان زیارت اولی است، اظهار کرد: این طرح، یکی از طرح‌های خداپسندانه و فرهنگی کمیته امداد است که طی آن، نیازمندانی که تاکنون به زیارت بارگاه ملکوتی ثامن الحجج مشرف نشده‌اند، در طول سال شناسایی و ساماندهی می‌شوند تا با کمک خیران امکان سفر آنان فراهم شود.

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌ و بلوچستان بیان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۰ هزار و ۷۰ دانش‌آموز سیستان و بلوچستان، به ویژه دانش‌آموزان کنکوری، در اردوهای آموزشی از جمله پانسیون‌های مطالعاتی، دوره‌های مشاوره درسی و شغلی حضور پیدا کردند.

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت‌های فرهنگی، کتابخوانی، اردوهای زیارتی و آموزشی، برگزاری جشنواره‌های تابستانی، رقابت و دوره‌های مهارت آموزی از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان زیرپوشش این نهاد انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۴۹ هزار و ۴۴۱ دانش‌آموز و بیش از چهار هزار دانشجو و طلبه، تحت پوشش کمیته امداد سیستان و بلوچستان قرار دارند و از خدمات این نهاد، بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است