Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، خبرگزاری رویترز در یادداشتی در مورد فشار به کشور عربی قطر نوشت: کشورهای عربی خواهان فشار بیشتر به کشور قطر هستند. عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین به نظر می رسد که بدنبال اعمال تحریم های بیشتری علیه قطر بوده و این موضوع چیزی است که رهبران این کشورها در منامه پایتخت بحرین روی آن توافق کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز افزود: چهار کشور عربی که روابط خود را از پنجم ماه ژوئن با قطر قطع کرده اند، مدعی این هستند که قطر از گروه های تروریستی حمایت کرده و علاوه بر این همکاری های زیادی را با کشور ایران دارد. وزرای امور خارجه این 4 کشور عربی خواهان فشار بیشتر به قطر در زمینه اقتصادی شده اند و به نظر می رسد که به زودی باید شاهد اعمال تحریم های تازه ای علیه قطر باشیم. تلاش های دیپلماتیک کویت و ترکیه نیز کار به جایی نبرده است و به نظر می رسد که کشورهای عربی ضد قطری روی تصمیم خود جدی هستند.

این خبرگزاری افزود: ترکیه و ایران در این مدت، محصولات اولیه زیادی مانند لبنیات را به قطر صادر کرده اند تا مشکلات اولیه کشور قطر بعد از تحریم کشورهای عربی حل شود. کشورهای عربستان، امارات متحده عربی، مصر و بحرین مدعی شدند که نهادها و افراد تحریمی به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با مقام های قطری در ارتباط بودند. افراد و نهادهایی که در فهرست تحریم‌ های جدید این چهار کشور قرار گرفته‌اند، نهادهایی از لیبی و یمن و افرادی از قطر، یمن و کویت را شامل می شوند. این تحریم‌های جدید به اتهام ارتباط با دولت قطر و اتهامات تروریستی اعمال شده است.

شایان ذکر است هرچند که تحریم قطر موجب شده است تا حدی مردم این کشور در زمینه بدست آوردن مواد غذایی اولیه خود دچار نگرانی شوند اما خود مقامات قطری بر این باورند که اعمال تحریم ها برای آن ها مفید بوده است.

روزنامه رای الیوم، عبدالله بن حمد العطیه، معاون نخست وزیر قطر و وزیر سابق انرژی و صنعت این کشور اظهار داشت: دوحه از بحران کنونی منطقه درسی سخت اما مفید گرفت و فهمید چگونه با اقتصاد و بازار خود تعامل کند و اینکه اعتماد ما به خودمان بیشتر از اعتمادمان بر دیگران است.

العطیه تاکید کرد: قطر هرگز به گذشته باز نخواهد گشت و متاسفانه یاد گرفته که به برادران خودش که این محاصره را تحمیل کرده اند، تکیه نکند.

معاون نخست وزیر قطر درباره تاثیر این بحران بر شورای همکاری خلیج فارس گفت: ما شورای همکاری را در سال ۱۹۸۱ میلادی تاسیس کردیم و از نظر من اعتبار این شورا به پایان رسیده است.

501

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۲۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند

روزنامه ایران نوشت: کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در اظهاراتی دو پهلو مدعی شده است که در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.   این درحالی است که رژیم صهیونیستی، امریکا و کشورهای غربی به دنبال متهم کردن ایران هستند و با توجه به رویارویی اخیر ایران و رژیم صهیونیستی، این تلاش‌ها بیشتر هم شده است.   در چنین شرایطی چه عاملی باعث می‌شود تا نماینده‌ای که از قضا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است و باید به دنبال تأمین منافع ملی باشد، با اظهارات نسنجیده و خارج از مسئولیت برای کشور هزینه تراشی می‌کند؟   پر واضح است که این قبیل اظهارات خلاف واقع همواره و به راحتی از سوی دشمنان مردم ایران دستمایه تحریم و ایران‌هراسی قرار گرفته است. تفکیک مسئولیت‌ها در کشور نیز نشان می‌دهد که ادعاهای این چنینی از سوی یک نماینده، مشروعیت نداشته و جز آسیب، ثمری ندارد.  کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کریمی قدوسی : در صورت صدور اذن ، تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله است

دیگر خبرها

  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • ندیمی در گفت و گو با قدس: دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرد که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم