Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین اکبر محمودی، معاون علمی کنگره «نقششیعه در گسترش و پیدایش علوم اسلامی» در گفت‌و‌گو باخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)گفت: تاکنون حدود هزار و 500 اثر در قالب مقاله و کتاب به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال شده است.

وی افزود: منشور علمی و اولین خبرنامه این کنگره نیز منتشر شده و در دیدارهایی که با برخی مراجع معظم تقلید و یا مسئولان دفاتر ایشان داشته‌‌ایم این مجلدات را تقدیم کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی کنگره نقششیعه در گسترش و پیدایش علوم اسلامیبا اشاره به انتشار جلد یک و دو کتاب منبع‌شناخت این کنگره نیز اظهار کرد: این مجموعه آثار منتشر شده به آیت‌الله العظمی علوی گرگانی، آیت‌الله گرامی و دفاتر آیت‌الله العظمی وحید خراسانی و آیت‌الله شاهرودی تحویل داده شده است.

محمودی ادامه داد: منشور علمی این همایش شامل محورها؛ قلمروها؛ اهداف و موضوعات کنگره است که تاکنون به سومین چاپ خود رسیده است.

معاون علمی کنگره نقششیعه در گسترش و پیدایش علوم اسلامیعنوان کرد: منبع شناخت نیز شامل کتاب‌ها، پایان‌نامه‌ها، مقالات، مراکز، حوزه‌ها و کتابخانه‌ها، همایشات؛ مجلات و رشته‌هایی است که علما و اندیشمندان شیعه در طول تاریخ ایجاد کرده‌اند.

محمودی از دریافت هزار و 500 چکیده اثر به دبیرخانه کنگره خبر داد و عنوان کرد: علاقه‌مندان برای ارسال آثار خود به دبیرخانه همایش تا پایان شهریور ماه فرصت دارند از طریق سایت کنگره به نشانی http://www.shia-congress.com به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو اقدام کنند.

محمودی با بیان اینکه مقالات باید شش هزار کلمه و در 20 صفحه باشد بیان کرد: بیش از 70 مقاله از میان مقالات ارسال شده برای ارزیابی در اختیار ارزیابان و داوران قرار گرفته است و چند مورد از آنان برای قرائت در کنفرانس تایید شده و چاپ خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر مقاله دو مرحله ارزیابی دارد که در سیستم درونی کنگره و در بیرون از آن مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرد عنوان کرد: آخر شهریورماه فرصت نهایی برای ارسال مقالات است و کنگره نیز اردیبهشت ماه سال ۹۷ در قم برگزار خواهد شد.

محمودی از برپایی ۲۶ پیش‌نشست برای این کنگره خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی اولیه ما برای برپایی پیش‌نشست‌ها، ۳۵ مورد بوده ولی تاکنون ۲۶ مورد از آن‌ها در قم، مشهد، اصفهان و برخی کشورهای دیگر مانند هند، اندونزی و تایلند و ... برگزار شده و چند نشست دیگر نیز طی هفته‌های آینده برپا خواهد شد.

محمودی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ نفر از فضلای حوزه و دانشگاه و ۳۰۰نفر به عنوان نویسنده و ارزیاب در روند کنگره همکاری دارند از همکاری ۳۰ مرکز و نهاد علمی در برپایی این کنگره خبر داد.

معاون علمی اولین کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی با اشاره به نهادهای همکاری در برپایی این کنگره اظهار کرد: ۳۰ مرکز علمی در داخل با این کنگره همکاری دارند که یکی از مهمترین آن‌ها حوزه علمیه و مجموعه‌های وابسته به آن است.

محمودی تصریح کرد: مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین مدارس و مراکز وابسته به حوزه در برپایی این کنگره همکاری دارند.

معاون علمی کنگره نقششیعه در گسترش و پیدایش علوم اسلامیبا اشاره به مهم‌ترین هدف برپایی این کنگره یعنی بررسی نقش‌آفرینی شیعیان و در راس آنان ائمه(ع) و علمای تراز اول شیعه در قرون متمادی در توسعه و پیدایش علوم اسلامی اظهار کرد: نزدیک به ۵۰ اثر در مورد این کنگره برای روز برپایی آن چاپ و منتشر خواهد شد.

محمودی با اشاره به مهمترین اهداف برپایی این کنگره با بیان اینکه اهداف را می‌توان به دو دسته درون و برون مذهبی تقسیم کرد ادامه داد: عمده اهداف ما در بعد برون مذهبی برای نشان دادن ظرفیت و توان علمی شیعه و نقش آن در توسعه علوم اسلامی در طول تاریخ بوده است که متأسفانه گاهی این نقش نادیده گرفته شده است.

معاون علمی اولین کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی اظهار کرد: نقش شیعه در طول تاریخ در ایجاد و توسعه علوم از مجموعه دیگر مذاهب اسلامی بیشتر است اما در مطلعات شرق شناسان کمتر مورد توجه قرار گرفته و تصور این است که نقش اهل سنت بیشتر بوده در حالی که این مطلب درست نیست و کنگره نیز در صدد بیان همین مسئله است.

محمودی به محورهای کنگره اشاره و با بیان اینکهاهل‌بیت(ع)،شیعه ونقد و احیای آثار محورهای اصلی این کنگره را تشکیل می‌دهند ادامه داد: در بخش نخست کنگره،مرجعیت علمی اهل‌بیت(علیهم السلام)؛نقش اهل‌بیت(ع) در پیدایش و گسترش علوممورد بحث و تحقیق قرار می‌‌گیرد.وی افزود: همچنین در محور دوم این کنگره، نقش دانشمندان شیعه در پیدایش علوم؛ نقش دانشمندان شیعه در گسترش علوم؛ نقش دانشمندان شیعه در شکوفایی تمدن اسلامی و تعامل علمی دانشمندان شیعه با مذاهب اسلامی و ادیان بحث و تحقیق خواهد شد.معاون علمی اولین کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی عنوان کرد: همچنین در محور سوم این کنگره؛ احیای آثار در مورد نقش اهل‌بیت(ع) و شیعه در علوم؛ نقد آثار مستشرقان در مورد نقش شیعه در علوم و نقد آثار مورخان مسلمان در مورد نقش شیعه در علوم مورد واکاوی علمی قرار خواهد گرفت.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است

رامیار فرزان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون ۳۶۱ مقاله در این کنگره دریافت شده که ۱۷۸ مقاله تایید، ۴۸ مقاله برای ارایه شفاهی و ۱۳۰ پوستر نیز در آن پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه سوخگی یک بیماری بسیار شایع است و افراد زیادی درگیر آن می‌شوند، افزود: توده‌ای از مردم با سوختگی درگیر هستند در حالیکه ۹۰ تا ۹۵ درصد سوختگی‌ها قابل پیشگیری اند.

رئیس دوازدهمین کنگره ملی سوختگی با بیان اینکه این کنگره در دوم و سوم خردادماه امسال به میزبانی رشت برگزار می‌شود، گفت: تمامی مقدمات لازم برای برگزاری این کنگره با مشارکت بخش خصوصی و نخبگان علمی اعم از متخصصان، پرستاران و پیراپزشکان انجام خواهد شد.

محمد طلوعی، فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی و دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی نیز در این نشست با بیان اینکه سالانه ۱۸۰ هزار مورد سوختگی در دنیا رقم می‌خورد، اظهار کرد: آمار سوختگی‌ها در کشور‌های توسعه نیافته بیشتر است.

وی با اذعان به اینکه دلیل بسیاری از سوختگی‌ها به دلیل فقدان زیرساخت‌های مناسب گرمایشی است، افزود: کشور‌های توسعه نیافته ۲۰ برابر کشور‌های توسعه یافته دچار سوختگی می‌شوند.

به گفته دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی، اصلاح مصرف به ویژه در گاز، سوخت و دمای آب مصرفی می‌توان در کاهش سوختگی‌ها موثر شود.
دکتر طلوعی با اعلام اینکه در بیمارسان ولایت رشت به عنوان قطب درمان سوختگی، سالانه ۵۰۰ مورد سوختگی داریم، خاطرنشان کرد: چهار برابر این بیماران با مراجعه به مرکز سوانح و سوختگی ولایت به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

وی با اشاره به طولانی بودن و تحمیل هزینه‌های مالی و روانی ناشی از سوختگی، خاطرنشان کرد: فرد سوخته تا سال‌ها تحت تاثیر قرار میگیرد و متحمل هزینه‌های روانی، اجتماعی و مالی می‌شود.
دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی با بیان اینکه مردان بیشتر از بانوان درگیر سوختگی می‌شوند، گفت: بیشترین سنین سوختگی بین ۱۰ تا ۴۰ است و عمده و شایع‌ترین دلیل سوختگی‌ها نیز شعله‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • تربیت متخصص در علوم مختلف و ساختار سازی شیعه از مهم‌ترین اقدامات امام صادق علیه السلام بود
  • امام صادق(ع) در گسترش مذهب شیعه نقش برجسته ای داشتند