Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات بیمارستانی در ولایت بغلان در شمال افغانستان اعلام کردند که در چهار ماه گذشته بر اثر درگیری‌ نیروهای امنیتی این کشور و طالبان، تلفات غیرنظامیان افزایش یافته است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ژنرال «اکرم‌الدین سریع» فرمانده پلیس شهرستان «بغلان مرکزی» در ولایت «بغلان» درباره عملیات 8 روزه نیروهای امنیتی افغان اظهار کرد که از آغاز این درگیری‌ها با طالبان 78 غیرنظامی زخمی و پنج غیرنظامی دیگر نیز کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که گزارش برخی رسانه‌ها از تلفات بالای غیرنظامیان اغراق‌آمیز است.

فرمانده پلیس بغلان مرکزی اظهار داشت:تلفات غیرنظامیان بر اثر تیراندازی مخالفان دولت است.

از سوی دیگر، طالبان گفته‌های فرمانده پلیس بغلان مرکزی را رد کرده است و افزایش تلفات را از آغاز عملیات نیروهای امنیتی افغان عنوان می‌کند.

«محب‌الله حبیبی» رئیس بهداشت و درمان ولایت بغلان نیز گفت: در چهار ماه گذشته نزدیک به 200 غیرنظامی، شامل زنان و کودکان کشته و زخمی شده‌اند.

وی در پاسخ به سوال رادیو آزادی مبنی بر افزایش و یا کاهش شمار کشته و زخمی‌های غیرنظامی اظهار کرد که چون آمار دقیقی در این باره جمع‌آوری نشده است نمی‌توان در این زمینه اظهارنظر کرد.

حبیبی افزود:تلفاتی که به غیرنظامیان در چهار ماه اول سال 1396 تحمیل شد، 197 نفر بود که در این میان 20 کشته و بقیه زخمی شدند.

رئیس بهداشت و درمان بغلان تصریح کرد که از این تعداد 55 نفر از زخمی‌ها را نیز زنان و کودکان تشکیل می‎دهند.

وی ادامه داد که این‎ها کسانی هستند که به مراکز درمانی آورده شده‌اند و هویت‌شان به ثبت رسیده است؛ بنابراین شاید شمار کشته و زخمی‌ها از این آمار بیشتر نیز باشد.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت

آفتاب‌‌نیوز :

بابک یکتاپرست درباره جزئیات حوادث ترافیکی هفته گذشته گفت: در هفته‌ای که گذشت، ۲۳۳ حادثه ترافیکی به سازمان اورژانس کشور اعلام شد که به مصدومیت ۱۳۱۷ نفر و کشته شدن ۶۲ نفر، انجامیده است. در این بازه زمانی، ۱۱۱۷ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۲۰۰ نفر در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره استان‌هایی که در هفته گذشته دارای بیشترین حوادث ترافیکی بودند نیز گفت: در استان سیستان وبلوچستان ۲۲ حادثه با ۱۲۴ مصدوم و دو فوتی، استان فارس ۲۰ حادثه با ۱۰۸ مصدوم ۱۰ فوتی و و در استان تهران ۱۸ حادثه با ۷۹ مصدوم و شش فوتی رخ داده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، ۱۱ حادثه در حوزه حمل و نقل عمومی داشتیم که ۱۰۸ مصدوم و دو کشته برجای گذاشت. همچنین در حوزه حوادث تریلی و کامیون‌ها نیز ۱۰۱ زخمی و ۲۱ کشته اعلام شده است. در حوزه تصادفات وانت‌بار‌ها نیز در این هفته، ۷۲ زخمی و چهار کشته داشتیم.

یکتاپرست گفت: ۱۵ حادثه در مورد تصادفات موتورسیکلت‌ها به ثبت رسید که۵۶ نفر زخمی داشت و سه نفر نیز کشته شدند.

وی با اشاره به مهم‌ترین حادثه ترافیکی هفته گذشته افزود: در ۱۳ اردیبهشت ماه، یک دستگاه سمند با یک دستگاه خودروی سوزوکی تصادف کرد که این حادثه در تبریز، چهار کشته و سه مجروح برجای گذاشت. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در هفته گذشته، ۴۱۲ حادثه غیرترافیکی به ثبت رسید که مهم‌ترین آن حادثه حریق یک لنج در جزیره هرمز بود که باعث فوتن سه نفر و زخمی شدن شش نفر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • طالبان: خانه تجارت قزاقستان گامی در توسعه روابط تجاری است
  • تلفات سیل در برزیل به ۹۵ نفر رسید
  • افزایش تلفات سیل در برزیل؛ ساکنان با کمبود آب مواجه هستند
  • پیوستن قزاقستان به جمع شرکای کریدور ترانس افغان
  • پیام تصویری حماس درباره کشته شدن اسیر اسرائیلی
  • چاقوکشی در بیمارستانی در چین/ ۲۳ نفر کشته و زخمی شدند!
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت