Web Analytics Made Easy - Statcounter

طلبه تازه مسلمان گفت: پنج سال است که در ایران تحصیل می‌کنم و واقعا مطمئن شدم که اسلام حق است و تشیع مذهب درستی است که انتخاب کرده ام و از خدا می‌خواهم وقتی که به کشورم برگشتم بتوانم هم دین و هم حجابم را حفظ کنم.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، فاطمه، طلبه تازه مسلمان از کشور پاکستان در گفت‌و‌گو باصبح توس؛ در مورد علاقه‌اش به ایران و اسلام و انتخاب مذهب شیعه می‌گوید: پنج سال است که از کشورم پاکستان برای آشنایی بیشتر با مذهب تشیع و دین اسلام به ایران آمدم و یک ماه دیگر کارشناسی ارشدم را تمام می‌کنم و به کشورم برمی‌گردم؛ البته در پاکستان هم چهار سال درس حوزوی خواندم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چگونه شد که به اسلام علاقه‌مند شدید و مذهب شیعه را انتخاب کردید؟

پدرم اهل سنت و مادرم شیعه است و در خانه هم کسی مرا مجبور نکرد که شیعه یا سنی شوم و انتخاب را به عهدۀ خودم گذاشتند که هر دینی که دوست دارم اختیار کنم؛ چون به پدرم وابستگی بیشتری داشتم دوست داشتم آن دینی انتخاب کنم که پدرم داشت اما بعد به این نتیجه رسیدم که اول تحقیق کنم و ببینم که کدام دین حق است.

از اولین باری که حجابتان را رعایت کردید بگویید؟

در پاکستان تنها 20 درصد مردم شیعه هستند که البته به شیعه بودن خودشان افتخار می‌کنند البته هستند افرادی که به حجاب خودشان اهمیتی نمی‌دهند؛ اولین باری هم که حجابم را رعایت کردم فکر کنم هفتم دبستان بودم که بعضی خیلی مرا مسخره کردند ولی من به لطف خدا با وجوداین که مسخره ‌ام می‌کردند حجابم را دوست داشتم و نمازم را می‌خواندم.

چگونه در حوزه علمیه ثبت نام کردید؟

بعد از اینکه در پاکستان دیپلم گرفتم دوست داشتم به حوزه علمیه بروم؛ نمرات خیلی خوب داشتم و مادرم دوست داشت که به دانشگاه بروم، یک ماه هم رفتم اما قصد نداشتم دانشگاه را ادامه بدهم و دنبال این بودم که در حوزه ثبت‌نام کنم.

برای ورود به حوزه مصاحبه دادم و بعد از اینکه در مصاحبه قبول شدم به پدرم اطلاع دادم که قصد دارم به حوزه علمیه بروم اما پدرم که تصور درستی از شیعه نداشت می‌گفت: شیعه کارهای انتحاری انجام می‌دهد و خیلی مخالفت کرد.

شب و روز گریه کردم و دانشگاه نرفتم تا اینکه برادرماز من خیلی حمایت کرد و از پدرم خواست که اجازه دهد به حوزه بروم؛ در کشورم چهار سال درس خواندم اما خیلی قانع نشدم که شیعه حق است یا اهل سنت، با خودم می‌گفتم شاید اهل سنت حق باشد چون که اعمال اهل سنت هم خوب بود.

بعد از چهار سال که تحصیلات حوزوی‌ام در پاکستان به اتمام رسید دیگر این امکان وجود نداشت که در پاکستان ادامه تحصیل دهم و دنبال این نبودم که تنها بگویم شیعه حق است بلکه هدفم این بود که به این نتیجه برسم که چه دین و مذهبی حق است تا همان را انتخاب کنم.؛ می خواستم برای ادامه تحصیل به ایران بیایم که همه مخالفت کردند. مخصوصا پدرم خیلی مخالفت کرد و می‌گفت شاید تو را در ایران به مسیر اشتباهی ببرند و اینکه از شیعه می‌ترسم و اینکه مردم ایران را نمی‌شناسم و سایر.

برای آمدن به ایران خانواده‌تان را چگونه راضی کردید؟

سعی می‌کردم قانعشان کنم و می‌گفتم اینقدر بزرگ شده‌ام که راه درست و اشتباه را تشخیص دهم و اینکه هیچوقت راه اشتباه را نمی‌روم؛ از طریق روزنامه‌ها هم شناخت بیشتری از ایران پیدا کردم ضمن اینکه از اساتید مالزی و اندونزی که به ایران سفر داشتند توضیحاتی در مورد حوزه‌های علمیه ایران پرسیده بودم تا اینکه به لطف خداوند خانواده‌ام راضی شدند و به ایران آمدم؛ پدرم برای دیدن من به ایران می‌آمد و من هم از خوبیهای اینجا برایش تعریف می‌کردم.

اکنون پنج سال است که در ایران تحصیل می‌کنم و واقعا مطمئن شدم که اسلام حق است و دین و مذهب درستی انتخاب کردم؛ فقط از خدا می‌خواهم وقتی که به کشورم برگردم بتوانم هم دین خودم را و هم حجابم را حفظ کنم و مطمئنم به کمک خدا و دعای شما نیاز دارم.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P41383/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۳۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت سعید راد در بیمارستان

نگاه راد دختر سعید راد بازیگر سینما و تلویزیون که چندی پیش خبر از بستری شدن پدرش داده بود، درباره وضعیت این هنرمند گفت: پدرم هنوز تحت درمان است و همچنان در بیمارستان به سر می‌برد. او چندی پیش دچار شکستگی استخوان لگن شد و به همین دلیل به بیمارستان انتقال یافت. چندین جراحی روی او انجام شده، اما هنوز بهبود کامل پیدا نکرده است.

وی افزود: پدرم همزمان در حال انجام فیزیوتراپی و تحت درمان است و پزشکان هنوز زمان مرخصی پدرم را اعلام نکرده‌اند و باید تحت درمان باشد.

سعید راد بازیگر باسابقه سینمای ایران در بیش از پنج دهه نقش آفرینی، در فیلم‌های شاخصی حضور داشته و از «تنگنا» و «عقاب‌ها» تا «دوئل» و «چ» بر پرده نقره‌ای خاطره‌سازی کرده است.

منبع: ایرنا

tags # بازیگران سینما و تلویزیون ایران سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت هنرمند پرسولیسی که در بیمارستان بستری شد
  • زمان ترخیص سعید راد مشخص نیست
  • آخرین وضعیت سعید راد در بیمارستان
  • پلیس ضمن برخورد با مفسدان، مامور به رحمت است
  • پلیس ضمن برخورد با مفسدان و برهم زنندگان نظم، مامور به رحمت است
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • یک دهه با شعارهای اقتصادی
  • قایدی؛ بهترین بازیکن دیدار ایران - ترکمنستان
  • کاش هیچ وقت به استقلال نمی‌رفتم!/ اگر زمان به عقب برگردد...
  • قدردانی سفیر ایران از نیروی دریایی پاکستان