Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، نخستین جشن ملی تولید شکر با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، محمد نهاوندیان رییس دفتر رئیس جمهور، غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران، مهندس اشرف رییس هیئت مدیره انجمن صنایع قند ایران در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی، صنعت و کشاورزی ایران برگزار شد.

در این نشست مهندس اشرف رییس هیئت مدیره انجمن صنایع قند ایران اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که از سال ٨٧ تاکنون جهش چشم گیری در بهره وری از هر هکتار داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ٨٧ از ١٧٩ هزار هکتار ٦ میلیون تن چغندر و نیشکر برداشت داشتیم که در سال ٩٥ به ١٢ هزار هکتار سطح زیر کشت رسید که برداشت چغندر و تولید شکر به ٨٥ درصد افزایش یافت و رشد ١٠ درصدی داشت.

وی افزود: در این مدت ظرفیت کارخانجات هم ٣ برابر افزایش یافت. در بخش نیشکر هم توسعه چشم گیری داشتیم. ما در مجموع ٩.٥ تن شکر در هر هکتار تولید کردیم در حالی که پیش از این ٤.٣ تن بوده است.

اشرف عنوان کرد: از سال ٦٠ تا ٩٥ ما تولید چغندر قند را داشتیم اما در سال ٨٧ به کمترین میزان تولید در ٥٠ سال اخیر رسید که دست آورد واردات بود.

وی افزود: در سال ٨١ کل تولید یک میلیون و ٤٠ هزار تن شکر بود و در سال ٨٥ به یک میلیون و ٢٥٠ تن رسید اما از سال ٨٧ به کمترین میزان خود رسید که علت آن سیاست های دولت نهم و دهم بود. در سال ٩٢ تولید به یک میلیون و ١٢٣ هزار تن رسید و پس از آن هر سال به صورت متوسط ١٠٠ تن افزایش داشته ایم.

دبیر اتاق بازرگانی در پایان گفت: در دوره دولت نهم و دهم واردات شکر به ١٢ میلیون تن شکر رسید که به ارزش ٥.٦ میلیارد دلار بود اما در سال ٩٢ به ٢.٢ میلیون تن واردات رسید که تنها ٩٧٠ میلیون دلار شد. در سال ٩٦ پیش بینی شده که یک میلیون و٥٠٠ هزار تن شکر تولید خواهد شد که نیاز به خارج تنها ٥٠٠ هزار تن خواهد بود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی

تین نیوز

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودروها فقط منتظر توافق های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودروهای برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • اولین گل کوین دی بروین در لیگ برتر انگلیس با ضربه سر
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • رییس جمهور وارد تهران شد