Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز- معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم احداث تصفیه خانه های فاضلاب در سراسر استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق پورمهدی قبل از ظهر یکشنبه در شورای حفاظت از منابع آب استان اظهار داشت: مساله آب رفته رفته از موضوع اجتماعی گذشته و امنیتی می شود، اما نباید در جامعه فضای تنشی در این خصوص ایجاد شود، باید بیشتر روی موضوع فرهنگی کار شود و مردم باور کنند که حیات ما در بحث آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مسئولان به مصوبات شورا توجه بیشتری داشته باشند که مسئولیت پیگیری آن با آب منطقه ای است که باید با جد این موارد پیگیری شود.

پورمهدی افزود: تمامی اقدامات به اعتبار وصل نیست، فرض کنید دولت به هر دلیلی نتواند اعتباری اختصاص دهد، در این شرایط که نباید بیکار باشیم، در سایه تلاش های مسئولان وضعیت استان ما بهتر از استان های دیگر است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید اقداماتمان را محکم تر از گذشته ادامه دهیم، گفت: منتظر تامین اعتبار نباشید، اگر لازم باشد ساختمان سازمان آب را می فروشیم و به ازای آن اقدام به نصب کنتور می کنیم.

همکاری ویژه نیروی انتظامی برای مسدود سازی ۲۰۰۰ چاه غیرمجاز

وی افزود: بحث آب، بحث ملی است و همه باید درگیر آن شوند، از نیروی انتظامی و دادگستری قدردانی می کنیم چرا که بدون همکاری این افراد نمی توانستیم دو هزار چاه را مسدود کنیم.

پورمهدی با تاکید بر تمرکز ویژه بر روی چاه های دارای مازاد مصرف گفت: از سوی دیگر شرکت آب و فاضلاب باید در احداث تصفیه خانه جدی باشد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: پیشنهاد کرده ایم که ائمه جمعه در تریبون های نماز جمعه در خصوص مباحث صرفه جویی آب سخنانی مطرح کنند.

ترکیه با احداث سد در بالادست به فروش آب اقدام خواهد کرد

وی با اشاره به احداث سد بالادست در ترکیه گفت: سدی که ترکیه در بالادست می زند، در سال های آتی با آن اقدام به فروش آب خواهد کرد و از این طریق درآمد زایی خواهد داشت.

پورمهدی ادامه داد: یک بخشی از مردم احساس می کنند آب برای دولت بوده و قیمت آن ارزان است، اهمیت موضوع باید در شورای تامین استان بیشتر مورد تاکید قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار در خصوص بحث تغییر الگوی کشت گفت: باید نسبت به به کار بردن روش های علمی در این راستا تلاش کرد، ۹۰ درصد آب در حوزه کشاورزی استفاده می شود و تغییر الگوی کشت کار شبانه روزی می طلبد.

وی ادامه داد: رسانه ها و روزنامه ها را باید وارد صحنه کنیم، باید تفاهمنامه هایی با صدا وسیما برای اطلاع رسانی مناسب در این حوزه امضا شود.

جهاد کشاورزی باید وادار به استفاده از روش های علمی شود

مصطفی قنبری نیز در این جلسه اظهار داشت: بازدارندگی را باید به عنوان آخرین اولویت در نظر بگیریم، باید تمامی رویه ها را انجام دهیم و سپس اقدام به اجرای حکم قانونی کنیم.

دبیر خانه کشاورزی استان ادامه داد: خود کشاورزان باید برای آغاز یک نهضت اقناع شوند که این نهضت برای تامین آینده ما است، باید جهاد کشاورزی را وادار به استفاده از روش های علمی کنیم که با این اقدام به راحتی می توان میزان استفاده از آب را کم کنیم.

وی افزود: نباید کشاورزان با دخالت دلالان و به روش های سنتی اقدام به فعالیت کنند بلکه باید زمینه را برای فعالیت علمی آن ها آماده کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رشید العبایجی تولیت آستان قدس حسینی افزود: میزان پیشرفت در فرودگاه بین‌المللی کربلا اکنون به هفتاد و پنج درصد رسیده است و بیشتر ساختمانها و امکانات و فیلدهای هوایی و زمینی تا حدود نود درصد تکمیل شده‌اند.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات لازم برای فرودگاه فراهم شده است و کارکنان از دو سال پیش دوره‌های پیشرفته را در کشورهای خارجی دیده‌اند و در حال حاضر برای انجام وظیفه آماده هستند.

لازم به ذکر است که اقدامات لازم در فرودگاه بین المللی کربلا وابسته به آستان قدس حسینی با سرعت بالا و بدون توقف ادامه دارد و افتتاح و بهره برداری از فرودگاه به طور کلی به افزایش جهش اقتصادی و گردشگری در عراق کمک می‌کند.

کد خبر 6091018 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد